Siksi on tuettava Haavistoa, koska hän on sitoutunut vastustamaan kampanjassaan NATO jäsenyyttä.
Ja samalla on tuki Haavistolle on kannanotto kokoomuksen ja suuren rahan (suuryritykset, pankki ja finanssimaailma, miljönäärit) rahoittamaa ehdokasta Niinistöä vastaan.
Siksi on äänestettävä NYT kokoomuksen Niinistöä vastaan, ennenkuin on myöhäistä !
Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
perjantai 27. tammikuuta 2012
tiistai 24. tammikuuta 2012
Tähän katastrofisen huonoon kannatukseen on syynä -hallitus himo.

Kun Paavo Lipponen sdp aloitti 1990 luvulla hyvinvointivaltion purkamisen, kokoomuksesta oikealta ohi politiikkan ja
silloin(kin) vasemmistoliitto lähti "leipuri" Siimeksen johdolla mukaan tekemään hallituksessa uusliberalistista oikeistopolitiikkaa, jonka tekemiä leikkauksia ei ole palautettu etuisuuksissa vieläkään.
Ja valitettavasti edellisestä ei opittu, vaikka kannatus silloinkin tipahti. Nyt tehdään tyhmyyksiä taas olemalla mukana hallituksessa, ja toteuttamassa kokoomusjohtoista leikkauspolitiikkaa. Mm. kuntien valtionosuuksia leikataan yhteensä yli 700 miljoonaa euroa TÄNÄ VUONNA.
Kun huomioon otetaan myös kuntien yhteisöveromenetykset, nousee kuntien tulomenetykset noin 1 miljardiin euroon.
Kuntaliitto on laskenut kuntakohtaiset vuoden 2012 budjetin vaikutukset kunnallisveroprosenttiin ja tässä mm. Tuusulan rahallinen menetys 5 558 000 euroa ja kunnallisveron korotustarve 0,80 % Järvenpään vastaavat luvut menetys 5 638 000 euroa ja kunnallisveron korotustarve 0,80 %.
Kerava 5 783 000 euron menetys ja 0, 93 % korotus. (Lähde; Kuntaliitto)
Kun vasemmisto on mukana kokoomusjohtoisessa hallituksessa, tekemässä ylläesitettyjä leikkauksia kunnille, ei ole ihme, että yhteenlaskettu kannatus viimme vaaleissakin on koko maassa vain 12,2 % ja Tuusulassa 10,2% Keravalla 12,4 % Järvenpäässä 11,3 % kyse on todella kansalaisten valtavan suuresta epäluottamuksesta vasemmistopuolueille.
Käsittämiskyvyttömyydestä näillä ministerisosialismin tielle lähteneiden mielialoista kertoo Arhinmäen vastaus Ylen haastattelussa (23.1-12) tähän surkeaan kannatukseen, "Arhinmäki ei ollut huolissaan, että Sdp ja vasemmistoliiton ehdokkaiden yhteinen äänimäärä jäi merkittävän alhaiseksi"
Äänestys on oikeus kansalaisille antaa tai ei, äänellään valtakirja ehdokkaalle sekä puolueille. Ja kun yhteenlaskettu työväenpuolueilla kannatus on 12% luokkaa, on tehtävä todellinen käännös vasempaan politiikassa, se on ainoa tie - aivan kuten toteutuneet esimerkit euroopasta ja eteläisestä amerikasta kertovat.
Takaisin vähäosaisten puolelle, ministerisosialismin aika on ohi !

tiistai 17. tammikuuta 2012
Suomen ensihoitojärjestelmää - huononnetaan myös keski-uudellamaalla !

Eipä toteutunut luvatut viiveajat, eipä toteutunut edes ambulanssin paikalle tuloajatkaan. Allekirjoittaneelle tuli useita puhelinsoittoja, joissa kerrottiin lähes uskomattomista ambulanssien paikalle tuloajoista sekä myös paikalle tulemattomista.
Vaikka Jokelassa kerättiin yli 1300 allekirjoitusta pohjois-tuusulan kuntalaisilta ”Jokelan yöpäivystys palautettava”, ja se nimienkeräys lista toimitettiin kunnan päättäjille ei tämäkään vetoomus vaikuttanut poliittisiin
päättäjiin tai virkamiehiin.
Kun ensihoidon saatavuus ja taso on kuntapoliitikkojen toimesta Jokelassakin heikennetty ja yöpäivystys lopetettiin, niin epäilyttää tämä nyt 2.1.2012 voimaantullut HUS Hyvinkään sairaanhoitopiirin kyky ensihoidon järjestämisestä.
Luettuani HUS:n Uudenmaan sairaanhoitopiirin ensihoidon palvelutasopäätös teoksen vuosille 2012-2013 niin lukemisen perusteella odotettavissa on jatkumoa sille säästölinjalle, jolla puretaan paikallisia lähipalveluita ja siirtämällä kuntien päätösvaltakin ensihoidosta - kauas pois.
Koska HUS hallituksen hyväksymien kriteerien perusteella on Hyvinkään sairaanhoitopiirin alueella (tähän kuuluvat Hyvinkään lisäksi, Järvenpää, Nurmijärvi, Mäntsälä, Tuusula) odotettavissa yhä heikkenevää ensihoitoa,
syy on korkea asukasmäärä (182.000 kuntalaista) ja vähäinen ambulannsien määrä.
Korkeariskisiin (A-B) tehtäviin aina kohteen nopeimmin tavoittava ensihoitoyksikkö. Ja koska ambulansseja ei ole sairaanhoitoalueella riittävästi niin
ambulanssin puuttuessa, ensimmäinen ulkopuolinen apu voi tulla paloautolla !
Koko Keski-Uudenmaan alueella ambulansseja, ympärivuorokauden päivystävää on 14 kpl
ja koska alueella on vuodessa 27 000 kiireellistä tehtävää, niin on selvää ettei ambulansseja hälytyksiin riitä, onko tämä tietoinen valinta - poliittiset päättäjät ?
Pientalovaltaisessa lähiössä (kuten Jokela/Tuusula ) on ns. kolmosluokan aluetta ja kokemusperäisesti aiemmilta vuosilta, paikalle saapuminen tavoite ajassa toteutuu vain 40 % hälytyksistä,
47 % ambulansseista onnistuu saapumaan paikalle 15 minuutissa. Ja ensihoidon olisi saavuttava paikalle 10 minuutissa tutkimuksien mukaan, jotta henki ja terveys voitaisiin pelastaa.
Järvenpääläinen Simo Tolkki kirjoitti jo aiheesta 7.11.2011 Keski-Uusimaan lukijan kynästä palstalla hyvän kirjoituksen aiheesta otsikkoineen, " Ambulanssin viipyminen voi tulla ikävänä yllätyätyksenä" ja
"Parempaan ei ole mahdollista pyrkiä, koska ambulansseja on vähän ja harvassa"
Onkin julkisen kysymyksen paikka, ovatko kunnalliset päättäjät HUS Hyvinkään sairaanhoitopiirin kuntienvaltuutetut käsitelleet ko. ensihoito asiaa, tutkineet ja vaikuttaneet siihen,
ettei se huononna edelleen ensihoidon tasoa ja saatavuutta koko Hyvinkään sairaanhoitopiirin alueella .
Näiden jatkuvien kansalaisten, kuntalaisten palvelujen leikkaukset ja huonojen seurausten vyöryttäminen ihmisten terveyden, jopa hengen kustannuksella säästöpäämääriin
on suunta, jota ei voi hyväksyä.

lauantai 7. tammikuuta 2012
Ensihoito HUS:n toimesta Hyvinkään sha:lla kohti heikkoa toimintaa ! !
Yöpäivystysambulanssin lopetus Jokelassa oli suurempi tappio lähipalveluissa, kuin me jokelaiset osasimme odottaa. Kun Tuusulan kunnan poliittiset päättäjät lopettivat yhteisellä päätöksellään 1.1.2007 yöpäivystysambulanssin Jokelan hälyalueelta eli noin 8000 kansalaiselta ( alueeseen kuului myös Hyvinkään Kaukas ja Nurmijärven Nukari) kaikki kuntapoliitikot väittivät, että ensihoidon saatavuuden nopeus, säilyy samana kuin ennenkin Jokelan yöpäivystysambulanssin lopettamisesta huolimatta, eli 10 minuutissa, vaikka ambulanssit on hälytettävä muiden kuntien alueelta.
Eipä toteutunut luvatut viiveajat, eipä toteutunut edes ambulanssin paikalle tuloajatkaan. Allekirjoittaneelle tuli useita puhelinsoittoja, joissa kerrottiin lähes uskomattomista ambulanssien paikalle tuloajoista sekä myös paikalle tulemattomista.
Vaikka Jokelassa kerättiin yli 1300 allekirjoitusta pohjois-tuusulan kuntalaisilta ”Jokelan yöpäivystys palautettava”, ja se nimienkeräys lista toimitettiin kunnan päättäjille ei tämäkään vetoomus vaikuttanut poliittisiin päättäjiin tai virkamiehiin.
Kun ensihoidon saatavuus ja taso on kuntapoliitikkojen toimesta Jokelassakin heikennetty ja yöpäivystys lopetettiin, niin epäilyttää tämä nyt 2.1.2012 voimaantullut HUS Hyvinkään sairaanhoitopiirin kyky ensihoidon järjestämisestä.
Luettuani HUS:n Uudenmaan sairaanhoitopiirin ensihoidon palvelutasopäätös teoksen vuosille 2012-2013 niin lukemisen perusteella odotettavissa on jatkumoa sille säästölinjalle, jolla puretaan paikallisia lähipalveluita ja siirtämällä kuntien päätösvaltakin ensihoidosta - kauas pois.
Koska HUS hallituksen hyväksymien kriteerien perusteella on Hyvinkään sairaanhoitopiirin alueella (tähän kuuluvat Hyvinkään lisäksi, Järvenpää, Nurmijärvi, Mäntsälä, Tuusula) odotettavissa yhä heikkenevää ensihoitoa,
syy on korkea asukasmäärä (182.000 kuntalaista) ja vähäinen ambulannsien määrä.
Korkeariskisiin (A-B) tehtäviin aina kohteen nopeimmin tavoittava ensihoitoyksikkö. Ja koska ambulansseja ei ole sairaanhoitoalueella riittävästi niin
ambulanssin puuttuessa, ensimmäinen ulkopuolinen apu voi tulla paloautolla !
Koko Keski-Uudenmaan alueella ambulansseja, ympärivuorokauden päivystävää on 14 kpl
ja koska alueella on vuodessa 27 000 kiireellistä tehtävää, niin on selvää ettei ambulansseja hälytyksiin riitä, onko tämä tietoinen valinta - poliittiset päättäjät ?
Pientalovaltaisessa lähiössä (kuten Jokela/Tuusula ) on ns. kolmosluokan aluetta ja kokemusperäisesti aiemmilta vuosilta, paikalle saapuminen tavoite ajassa toteutuu vain 40 % hälytyksistä,
47 % ambulansseista onnistuu saapumaan paikalle 15 minuutissa. Ja ensihoidon olisi saavuttava paikalle 10 minuutissa tutkimuksien mukaan, jotta henki ja terveys voitaisiin pelastaa.
Järvenpääläinen Simo Tolkki kirjoitti jo aiheesta 7.11.2011 Keski-Uusimaan lukijan kynästä palstalla hyvän kirjoituksen aiheesta otsikkoineen, " Ambulanssin viipyminen voi tulla ikävänä yllätyätyksenä" ja "Parempaan ei ole mahdollista pyrkiä, koska ambulansseja on vähän ja harvassa"
Onkin julkisen kysymyksen paikka, ovatko kunnalliset päättäjät HUS Hyvinkään sairaanhoitopiirin kuntienvaltuutetut käsitelleet ko. ensihoito asiaa, tutkineet ja vaikuttaneet siihen,
ettei se huononna edelleen ensihoidon tasoa ja saatavuutta koko Hyvinkään sairaanhoitopiirin alueella .
Näiden jatkuvien kansalaisten, kuntalaisten palvelujen leikkaukset ja huonojen seurausten vyöryttäminen ihmisten terveyden, jopa hengen kustannuksella säästöpäämääriin
on suunta, jota ei voi hyväksyä.
Eipä toteutunut luvatut viiveajat, eipä toteutunut edes ambulanssin paikalle tuloajatkaan. Allekirjoittaneelle tuli useita puhelinsoittoja, joissa kerrottiin lähes uskomattomista ambulanssien paikalle tuloajoista sekä myös paikalle tulemattomista.
Vaikka Jokelassa kerättiin yli 1300 allekirjoitusta pohjois-tuusulan kuntalaisilta ”Jokelan yöpäivystys palautettava”, ja se nimienkeräys lista toimitettiin kunnan päättäjille ei tämäkään vetoomus vaikuttanut poliittisiin päättäjiin tai virkamiehiin.
Kun ensihoidon saatavuus ja taso on kuntapoliitikkojen toimesta Jokelassakin heikennetty ja yöpäivystys lopetettiin, niin epäilyttää tämä nyt 2.1.2012 voimaantullut HUS Hyvinkään sairaanhoitopiirin kyky ensihoidon järjestämisestä.
Luettuani HUS:n Uudenmaan sairaanhoitopiirin ensihoidon palvelutasopäätös teoksen vuosille 2012-2013 niin lukemisen perusteella odotettavissa on jatkumoa sille säästölinjalle, jolla puretaan paikallisia lähipalveluita ja siirtämällä kuntien päätösvaltakin ensihoidosta - kauas pois.
Koska HUS hallituksen hyväksymien kriteerien perusteella on Hyvinkään sairaanhoitopiirin alueella (tähän kuuluvat Hyvinkään lisäksi, Järvenpää, Nurmijärvi, Mäntsälä, Tuusula) odotettavissa yhä heikkenevää ensihoitoa,
syy on korkea asukasmäärä (182.000 kuntalaista) ja vähäinen ambulannsien määrä.
Korkeariskisiin (A-B) tehtäviin aina kohteen nopeimmin tavoittava ensihoitoyksikkö. Ja koska ambulansseja ei ole sairaanhoitoalueella riittävästi niin
ambulanssin puuttuessa, ensimmäinen ulkopuolinen apu voi tulla paloautolla !
Koko Keski-Uudenmaan alueella ambulansseja, ympärivuorokauden päivystävää on 14 kpl
ja koska alueella on vuodessa 27 000 kiireellistä tehtävää, niin on selvää ettei ambulansseja hälytyksiin riitä, onko tämä tietoinen valinta - poliittiset päättäjät ?
Pientalovaltaisessa lähiössä (kuten Jokela/Tuusula ) on ns. kolmosluokan aluetta ja kokemusperäisesti aiemmilta vuosilta, paikalle saapuminen tavoite ajassa toteutuu vain 40 % hälytyksistä,
47 % ambulansseista onnistuu saapumaan paikalle 15 minuutissa. Ja ensihoidon olisi saavuttava paikalle 10 minuutissa tutkimuksien mukaan, jotta henki ja terveys voitaisiin pelastaa.
Järvenpääläinen Simo Tolkki kirjoitti jo aiheesta 7.11.2011 Keski-Uusimaan lukijan kynästä palstalla hyvän kirjoituksen aiheesta otsikkoineen, " Ambulanssin viipyminen voi tulla ikävänä yllätyätyksenä" ja "Parempaan ei ole mahdollista pyrkiä, koska ambulansseja on vähän ja harvassa"
Onkin julkisen kysymyksen paikka, ovatko kunnalliset päättäjät HUS Hyvinkään sairaanhoitopiirin kuntienvaltuutetut käsitelleet ko. ensihoito asiaa, tutkineet ja vaikuttaneet siihen,
ettei se huononna edelleen ensihoidon tasoa ja saatavuutta koko Hyvinkään sairaanhoitopiirin alueella .
Näiden jatkuvien kansalaisten, kuntalaisten palvelujen leikkaukset ja huonojen seurausten vyöryttäminen ihmisten terveyden, jopa hengen kustannuksella säästöpäämääriin
on suunta, jota ei voi hyväksyä.

maanantai 26. joulukuuta 2011
Nykykunnat, kuristuksen kuvioissa.
Kun kuntaministeri Virkkunen ja sixback hallitus on saanut, jopa omiltaan ( myös Tuusulasta) märkiä pyyhkeitä suurkuntauudistus tavoitteistaa, onkin
selvää, että ministeri ja "heppatyttö" joutuu vetämään suitsia ns. suurkuntauudistus projektissaan.
Kuntaministerin eräs käsittämätön suurkunta peruste, "työssäkäyntialue" suurkunta hankkeessa on osoittautunut kestämättömäksi, sekä täydelliseksi höpöhöpö perusteeksi.
Valitettavaa on se, ettei nämä nykykuntien itsehallintodemokratian ja lähipalveluiden tuhoojapuolueet eivät ole lopettamassa suurkuntaprojektiaan,
vaan ovat keksineet yhä uusia, korvaavia nimiä tavoitteilleen. Työssäkäyntialue on nyt asiointialue jne.
Lisäksi kun hallituksemme joululahjat ja ensivuoden eväät kuntalaisille, ovat erittäin kylmiä ja kovia sisältäen
mm.
- kallistuvia elinkustannuksia
- työttömyyttä
- pidempiä työuria
- epätasa-arvoa ja kurjuutta hoiva-ja palvelualoille
Ei ole ihme, kun kuntalaisia ja kuntien päättäjiä on liittynyt yhä enemmän ns. kuntakapina liikkeeseen, vaatimuksena; "säilyttäkää nykykunnat, kuntaitsehallinto, demokratia ja palvelut"
Onkin käsittämätöntä, että ns. työväenpuolueet ovat "takaamassa" osaltaan kokoomusjohtoisen hallituksen politiikkaa.
selvää, että ministeri ja "heppatyttö" joutuu vetämään suitsia ns. suurkuntauudistus projektissaan.
Kuntaministerin eräs käsittämätön suurkunta peruste, "työssäkäyntialue" suurkunta hankkeessa on osoittautunut kestämättömäksi, sekä täydelliseksi höpöhöpö perusteeksi.
Valitettavaa on se, ettei nämä nykykuntien itsehallintodemokratian ja lähipalveluiden tuhoojapuolueet eivät ole lopettamassa suurkuntaprojektiaan,
vaan ovat keksineet yhä uusia, korvaavia nimiä tavoitteilleen. Työssäkäyntialue on nyt asiointialue jne.
Lisäksi kun hallituksemme joululahjat ja ensivuoden eväät kuntalaisille, ovat erittäin kylmiä ja kovia sisältäen
mm.
- kallistuvia elinkustannuksia
- työttömyyttä
- pidempiä työuria
- epätasa-arvoa ja kurjuutta hoiva-ja palvelualoille
Ei ole ihme, kun kuntalaisia ja kuntien päättäjiä on liittynyt yhä enemmän ns. kuntakapina liikkeeseen, vaatimuksena; "säilyttäkää nykykunnat, kuntaitsehallinto, demokratia ja palvelut"
Onkin käsittämätöntä, että ns. työväenpuolueet ovat "takaamassa" osaltaan kokoomusjohtoisen hallituksen politiikkaa.
maanantai 17. lokakuuta 2011
Kiitos ei, porvarijohtoisen vasemmistovihreiden kiimalle suurkunnat.
Mutta faktaa pakkosuurkunta työssäkäynti "mutun" tilalle, useampikin tehty tutkimus on osoittanut, kuntaliitoksien olevan oikealta nimellä huononnus - erityisesti kuntapalvelujen suhteen, unohtamatta kuntademokratiaa joka myös häviää (kuntavaltuutetut/lautakunnat) jos pakkokuntaliitos
tehdään, se ei todella ole demokratiaa, lisäksi sellainen loukkaa perustuslakia.
Ministeri Virkkusen virkkaamassa pakkoliitos "kuntauudistuksessa" on kyseessä, ei vain Tuusula vaan 140 kuntaa jotka pakkoliitettäisiin 38 suurkunnaksi, ja tässä on osaltaan se
syykin, että halutaan suuret (väkiluvultaan ) kunnat yksityisten yritysten toiminta-alueeksi.
40 miljardia euroa, joka Suomen kuntien taloudessa liikkuu halutaan yritysten (yksityisten) temmellys kentäksi, siksi tämä oikeistolaisten ja kauppakamari poikien, tyttöjen kiima suurkuntiin. Ja tätähän on myös Eu ohjeistanut ja hallituksemme haluaa.
Itse kunnioitan ja pidän hyvänä kuntien itsehallintoa, se vain ei käy uusliberalisteille
he pitävät itsehallintoa liian demokraattisena (vaikka se on porvarillinen) siksi ne on
"poistettava" häiritsemästä heidän ahneustavoitteitaan.
Hyvä on vastustuksen kasvu myös porvarijohtoisessa vasemmistovihreä hallituksessa, se
tuli esiin Sdp Jungerin antamassa haastattelussa.
Lisäksi suomen nykykuntien "isistä" yli puolet vastustaa Virkkusen esittämää pakkosuurkunta projektia nimeltään "työssäkäyntialue". Onkin syytä järjestää äänestys, jossa myöskin nykykuntalaiset voivat sanoa painavan sanansa - lähi ja peruspalveluiden sekä demokratian jatkuminen tai pakkosuurkuntakatastrofi.
tehdään, se ei todella ole demokratiaa, lisäksi sellainen loukkaa perustuslakia.
Ministeri Virkkusen virkkaamassa pakkoliitos "kuntauudistuksessa" on kyseessä, ei vain Tuusula vaan 140 kuntaa jotka pakkoliitettäisiin 38 suurkunnaksi, ja tässä on osaltaan se
syykin, että halutaan suuret (väkiluvultaan ) kunnat yksityisten yritysten toiminta-alueeksi.
40 miljardia euroa, joka Suomen kuntien taloudessa liikkuu halutaan yritysten (yksityisten) temmellys kentäksi, siksi tämä oikeistolaisten ja kauppakamari poikien, tyttöjen kiima suurkuntiin. Ja tätähän on myös Eu ohjeistanut ja hallituksemme haluaa.
Itse kunnioitan ja pidän hyvänä kuntien itsehallintoa, se vain ei käy uusliberalisteille
he pitävät itsehallintoa liian demokraattisena (vaikka se on porvarillinen) siksi ne on
"poistettava" häiritsemästä heidän ahneustavoitteitaan.
Hyvä on vastustuksen kasvu myös porvarijohtoisessa vasemmistovihreä hallituksessa, se
tuli esiin Sdp Jungerin antamassa haastattelussa.
Lisäksi suomen nykykuntien "isistä" yli puolet vastustaa Virkkusen esittämää pakkosuurkunta projektia nimeltään "työssäkäyntialue". Onkin syytä järjestää äänestys, jossa myöskin nykykuntalaiset voivat sanoa painavan sanansa - lähi ja peruspalveluiden sekä demokratian jatkuminen tai pakkosuurkuntakatastrofi.
sunnuntai 18. syyskuuta 2011
Pakko suurkuntaprojektia jyrätään !
Kun ministeri Virkkunen toi esille hallituksen sopiman "kuntauudistuksen" päämäärän, supistaa kuntien lukumäärän 336 kunnasta 38 isoon työssäkäynti alueeseen ja loput jäljelle jääneet 102 kuntaa, näiden ulkopuolelle on selvää, että tämä "uudistuksen" päämääränä on kuntien nykyisten lähipalvelujen valtava heikentäminen ja kuntademokratian alasajo.
Ja kun tosiasioita hallituksen "uudistuksen" tekemiseen ei ole, niin onkin noussut jo eri kunnissa kapina-liike tätä tyhmyyttä vastaan.
Kun "uudistuksessa" ollaan väkisin pakkoliittämässä 140 kuntaa, 38 työssäkäynti alueeseen
kahden hallituksen lain voimin, eli kyseessä on myöskin voimassa olevan kuntalain ohittaminen.
Vapaa lainaus ko. lain kohdasta " kuntien itsehallinto otetaan huomioon kuntia koskevien lainsäädännön valmisteluissa".
Siis kyseessä on "sixpack" hallituksen tietoinen valinta tehdä, suurin kuntien itsehallintoon kohdistuva huononnus, niin demokratian kuin lähipalvelujenkin kohdalla.
Tämä hallituksen suuruuden ihannointi, kertoo myös kauppakamarien vaikutusvallasta hallituksessa, saada yksityiset palveluyritykset rahastamaan - suurkuntien tontilla.
Ja kun tosiasioita hallituksen "uudistuksen" tekemiseen ei ole, niin onkin noussut jo eri kunnissa kapina-liike tätä tyhmyyttä vastaan.
Kun "uudistuksessa" ollaan väkisin pakkoliittämässä 140 kuntaa, 38 työssäkäynti alueeseen
kahden hallituksen lain voimin, eli kyseessä on myöskin voimassa olevan kuntalain ohittaminen.
Vapaa lainaus ko. lain kohdasta " kuntien itsehallinto otetaan huomioon kuntia koskevien lainsäädännön valmisteluissa".
Siis kyseessä on "sixpack" hallituksen tietoinen valinta tehdä, suurin kuntien itsehallintoon kohdistuva huononnus, niin demokratian kuin lähipalvelujenkin kohdalla.
Tämä hallituksen suuruuden ihannointi, kertoo myös kauppakamarien vaikutusvallasta hallituksessa, saada yksityiset palveluyritykset rahastamaan - suurkuntien tontilla.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)