Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
keskiviikko 27. elokuuta 2014
Puheeni tänään 27.8.2014 Smolnan edessä. Hallituksen budjettileikkauskokouksen aikana.
Kansalainen ja varsinkin kuntalaiset ovat jälleen leikkausten ja peruspalveluiden vähentämisen uhrina tämän nykyisen hallituspohjan toimesta. Siinä ei MITÄÄN PARANNUSTA tuonut Urpelaisen vaihto Rinteeseen vaan on rinnelaskua eduissa kansalla vain edessä.
Ohessa osoite, jolla pääset seuraamaan mitä sanoin mielenosoituksessa, julkisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=yBLG7Gw_D4A
maanantai 25. elokuuta 2014
Rysän päältä kiinni jäänyt ministeri ja kokoomuslainen - taas.
Kun kyse on ministeri Rätyn (kok) epäselvistäkin toimista, on käsittämätöntä, että tälläiset verotuksen erikoisjärjestelyt ovat useille erikoisammattilaiselle sallittuja. Verorahoillamme ylläpidetyine koulutuksineen (lääkärit ja asianajajat) ovat erityisasemassa koska heille on "sorvattuja" etuisuuksia verotuksessa ja ja näköjään käytössä - vieläkin.
Ja sitten vielä ministerin toimessa oleva Räty julkisesti diivailee veronkiertomenettelyään, eikä kerro vieläkään edes kaikkea "verojärjestelyjään" julkisuuteen. Ja tämän kaiken ahneuden osoituksen jälkeen on näistä edellisestä seurausta epäily siitä, että mitä sidoksia hänellä on ajaa julkista terveydenhoitoa vielä huonommaksi nykyisestä, hänhän on Helsingin luottamustehtävässään (apulaiskaupunginjohtaja) erityisesti julkisen terveysasemien kimpussa ehdotuksellaan, vähentää terveysasemiakin rajusti.
Se onkin se suurin tehtävä, jota toteuttamaan kokoomus ja Stubb hänet hallitukseen valitsi - toimiiko hän siis yksityisten terveysfirmojen piiloasiamiehenä ?
sunnuntai 24. elokuuta 2014
Sikakalliin varuskunta-alueen "meikkaaminen" myyntikelpoiseksi
Hyrylän varuskunnan alue Tuusulassa, josta yritetään saada edes hivenen, ostohankinta kustannuksista Tuusulan kunnalle takaisin (juttu K-U 22.8-14) Tämä kauppahan erittäin kummallisesti ja kalliisti "hoideltiin" valtapuolueiden toimesta muutama vuosi sitten, Senaattikiinteistötä Tuusulan kunnan kuntalaisten maksettavaksi vastuineen, valtuuston hyväksymänä. Jo silloin toin omassa kuntalaisen valituksessani esiin sen, että alueesta muodostuu erittäin kallis ja todennäköisesti vertaansa vailla oleva "riippakivi" kunnalle ja erityisesti kuntalaisille.
Ostohinta oli järkyttävän kallis, raakamaasta maksettiin "maltaita"ja lisäksi maanputsausoperaatiot oli taitavasti myyjän myyntiehdoissa (Senaatti-kiinteistöt) junailtut pelkälle talojen rakentamisalalle, eli kuntalaiset maksoivat tämän maanpuhdistuksen, kuten aiemmin Hyrylän Kesoil maakaupan yhteydessä !
Tätä erittäin kallista ja Tuusulan kuntalaisten maksettavaksi junailtua varuskunta-alueen kauppaan sisältyi lisäksi erinäisiä vedätyksiä, joista kustannuksia tulee vielä tulevaisuudessakin mm. infra, mutta Hannuhan (Joensivu) voi niistä tietäväisenä kertoa enemmänkin
Kallis, kalliinpi, kallein on kuntalaisille tämä varuskunta-alue, tulee tulevaisuudessa olemaan meille kuntalaisille, vaikka mitä "meikkauksia" alueelle tehdään, asuntomessuista alkaen. Olisi aivan tuusulan kuntalaisille eduksi, että valtuuston ryhmät ja Tupun ryhmäkin ottaisi yhteyttä ex- valtuustoedustajaansa Torppaan, niin saisi tietoa ko. alueen kustannuksista nykykäsittämyytensä sijaan.
keskiviikko 20. elokuuta 2014
Perustuslaillinen kuntien rahoitusperiaate tuhoutumassa, uusliberalistisen hallituksen toimin !!!
Valtionvarainministeriö esittää ministeri Rinteen (sdp) johdolla, kuntien peruspalvelujen valtionosuuksien alentamista 29,57 prosentista 25 prosenttiin, eli noin kuudesosalla.
Kun palvelujen rahoitusta leikataan, niin samalla aiotaan nostaa sosiaali- ja terveyspalvelujen maksuja 40 miljoonaa euroa ja (kuten Tuusulassa kaikki valtuustopuolueet sopivat myös kuntaveron nostamisesta 0,25 prosentilla)
Kunnille näistä kertyvät lisätulot imuroidaan valtion kassaan leikkaamalla vastaavasti kuntien valtionosuuksia 100 miljoonalla eurolla.
Perustuslain rahoitusperiaatteen mukaan valtion on osoitettava kunnille riittävät voimavarat niille osoitettujen tehtävien hoitoon.
”On perusteltua kysyä, toteutuuko tuo periaate enää, kun peruspalvelujen valtionosuus on
laskemassa ensi vuonna noin 25 prosenttiin” totesi myös budjettiesitystä Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Kietäväinen.
Kuntien valtionosuuksiin tällä vaalikaudella tehdyt leikkaukset nousevat jo yhteensä 1,5 miljardiin euroon. Tuusulassa kaikki valtuustoryhmät sopivat viikko sitten nyt esitetyn Rinteen leikkauspaperin (7 miljoonan euron kustannukset) suoraan kuntalaisille, joihin kuuluu myös kuntaveron 0,25 korotus.
Näillä toimilla Stubb (kok) ja Rinne (aiemmin Katainen/Urpelainen) pakottavat kunnat ja kuntalaiset, ja siinä samalla valtiomme sille tielle, jossa työttömyys lisääntyy (viime kolmena vuotena 100.000) kuten köyhyyskin, joka on nyt saavuttanut jo 700.000 kansalaisen määrän (Tilastokeskus).
Yritykset ja liikkeet lopettaneet toimintansa heikon kysynnän tai konkurssien vuoksi, sekä valtion kannattavia yrityksiä myydään ulkomaille pilkkahintaan (kuten ns. ”Kruunun jalokivet”) Tämä hallituksen linja suosii vain erittäin rikkaita, sekä suuryrityksiä ja EU:ta sekä tahallisesti romuttaa hyvinvointivaltiomme. Näin ei saa enää jatkaa.
Ja radion uutislähetyksessä (19.8-14) jouduimme kuuntelemaan Pääministeri Stubb:in (kok) lisävaatimusta kunnille, on kiristettävä vielä 2 miljoonalla eurolla kuntien taloutta.
lauantai 16. elokuuta 2014
Tuusulan KAIKKI valtuusopuolueet leikkaavat ja korottavat kuntaveroa.
Julkaistu TIEDONANTAJA lehdessa 15.8. 2014
Tuusulan kaikki valtuustoryhmät hyväksyivät 5 miljoonan euron leikkausbudjettin, jota häveliäästi tasapainottamiseksi kutsutaan, lisäksi kuntalaisten ”kivirekeä” lisätään kunnallisveron korotuksella 0,25 % joka kohdistuu erityisesti pienituloisiin.
Kuten lehdessäkin (K-U 12.8-14) todetaan Tuusulan kunnan tilanteesta ”Koko seitsemän miljoonan epäsuhta on seurausta on käytännössä seurausta valtion toimista. Valtio ”säästää” siirtämällä päänsäryn säästötoimista kunnille”.
Valtionvarainministeri Rinteen (sdp) ja kunta-asioista vastaava Risikko (kok) leikkaavat rajusti kunnilta. Sosiaali-, terveys- ja opetustoimen valtionosuus pudotetaan 29,57 prosentista noin 25 prosenttiin - eli noin kuudesosalla. Kun palvelujen tarve kasvaa samaan aikaan, kasvaa paine kuntaveron lisä korotukseen.
Pienituloisten kärsimyksiä lisätään nostamalla sosiaali-ja terveydenhuollon maksuja
40 miljoonalla eurolla jne.
Nämä kaikki hallituksen ajamat leikkaukset ja kuntapoliitikkojen ”sopeuttamiset” johtuvat väärästä talouspoliitiikan linjasta. Vaikka työttömyys edelleen vain kasvaa, yli 100.000 viimmeisten vuosien aikana ja köyhyys lisääntynyt (vuodesta 1990) silloin 395.000, tämän vuoden hurjiin lukuihin eli 700.000 köyhtyneeseen kansalaiseen.
Siinä faktaa tämänpäivän talouspolitiikasta. Se ei paremmaksi muutu hallituksen kantavien voimien, Stubbin (kok) tai Rinteen (sdp) selfie-kuvilla.
Lisäksi eduskuntapuolueiden sitoutuminen EU:n pakoitepolitiikkaan Venäjää kohtaan on hätiköityä ja maamme työllisyydellekin vahingollista, Usa johtoista voimapolitiikkaa.
keskiviikko 23. heinäkuuta 2014
Julkaistu Keskarissa 23 heinäkuuta 2014
Useassa mielipidekirjoituksissa väitetään Suomen velkaantumisen, olevan kaiken nykyisen ja tulevankin hyvinvoinnin este. Ja siksi erityisesti hallituspuolueet, eduskunnassa ja niiden "päätteet" kunnissa toimivat kuin näin olisi. Ja myyvät kuntien omaisuutta, (esim. Tuuskoto) leikkaavat palveluja ( lääkäripäivystyksen lopettaminen ja Jokelan sekä Kellokosken terkkareiden sulkeminen alkaen 17.7), ja ns. "oppositon" puolueet Kepu ja Persut niitä näissä päätöksissä tukevat.
Onkin syytä kertoa uudelleen, että Suomen velka EI ole "katastrofimaisen kauhea" kuten ex-pääministeri Katainen väitti, ennen siirtymistään osa-aika komissaariksi. Tämä hänen välivirkansa on palkka "hyvin tehdyistä työstä" maamme ns. rahavallalta. Velkamme on 11:ta pienin EU:n alueella. Eli syy tätä velkamme suurennella, löytyykin tavoitteesta jolla leikataan, lopetetaan, ulkoistetaan ja jopa myydään valtion ja kuntien, verovaroilla hankittuja tehtaita tai ylläpidettyjä palveluja.
Tämä "velkavale" on oikeistolainen toimintamalli, lopettaa suomalainsen hyvinvointivaltion ja tämänkin mallin "sylttytehdas" on EU- johtoinen. Koska myös EU:ssa julkinen velka on 90 miljardia euroa ja yksityisen osuus 300 miljardia, niin tämäkin suhde on vallalla myös maassamme.
Miksi siis julkista taloutta edelleen vain vaikeutetaan, leikkaamalla kunnilta miljardi tolkulla, lakimääräisistä palveluista sekä eläkkeistä, sairaus- ja työttömysvaroista. Myös yritysten tukeminen lisää 600 miljoonalla ei lisää kysyntää, vaan on pelkkää "kohdistettua" tukea, ilman myönteistä vaikutusta talouteen.
keskiviikko 16. heinäkuuta 2014
Vanhusvihamielistä politiikkaa Tuusulassa !
Yhä uudelleen, ja uudelleen jaksaa sosiaalilautakunnan puheenjohtaja kehuskella (K-U 2.7)
Tuuskodon vanhuksien siirtämistä hyväksi yksityisen säätiön, (ehkä) tulevaan palvelutaloon. Sosiaalilautakunnan puheenjohtaja on ”häveliäästi” unohtanut kertoa todellisen syyn, miksi tällä kyseenalaisella projektilla on, johtavien Tuusulan kuntapuolueiden halusta, vimmattu kiire.
Se on kiireellinen myös siksi, että kunnalta rahat loppuvat, jopa ennakoitua nopeammin.
Syynä on tasavaltamme hallituksen väärä talouspolitiikka, jonka johdosta kysyntä vain heikkene ja työttömyys lisääntyy myös koko maassa ja kunnissa. Viimeisen 3 vuoden aikana se on kasvanut jo 70 000 kansalaisella.
Kun myös Suomen kunnilta on Kataisen/Urpelaisen hallitus vienyt peruspalveluista, niiden
valtionosuuksista, pelkästään vuonna 2014 yli 1 miljardi euroa. Jo aiemmin tehtyjen leikkausten lisäksi. Ja nämä hallituksen päätökset vaikuttavat myös Tuusulan kunnan huonoon rahatilanteeseen, siksi nämä johtavat kuntapuolueemme (sekä kaikki valtuutetut) karsivat ja leikkaavat sekä myyvät kuntamme palveluja ja omaisuutta, siinä ohessa menee
johtavien kuntapuolueiden halusta myös Tuuskoto.
Johtavien kuntapuolueiden kiireen syy lienee Tuuskodon maa-alue Tuusulan järven rantamailla. Se halutaan rahaksi ja heti. Tämä näyttää olevan todellisuudessa sen kiireen takana, eikä mikään muu. Herääkin jälleen kysymys, miksi näitä eriskummallisia ”veivauksia” vain jatketaan, eikö Kiljavan Sairaalan hirvittävät erilliset tukisummat 270 000 euroa vuoteen 2016 asti, tai noin 40 kuntoutettavan hoidosta veloittaa liki miljoona euroa ! Eikö se jo riitä ”näytteeksi” ulkoistettujen terveyspalveluiden hinnasta Tuusulan kuntalaiselle.
Tuuskodon vanhuksien siirtämistä hyväksi yksityisen säätiön, (ehkä) tulevaan palvelutaloon. Sosiaalilautakunnan puheenjohtaja on ”häveliäästi” unohtanut kertoa todellisen syyn, miksi tällä kyseenalaisella projektilla on, johtavien Tuusulan kuntapuolueiden halusta, vimmattu kiire.
Se on kiireellinen myös siksi, että kunnalta rahat loppuvat, jopa ennakoitua nopeammin.
Syynä on tasavaltamme hallituksen väärä talouspolitiikka, jonka johdosta kysyntä vain heikkene ja työttömyys lisääntyy myös koko maassa ja kunnissa. Viimeisen 3 vuoden aikana se on kasvanut jo 70 000 kansalaisella.
Kun myös Suomen kunnilta on Kataisen/Urpelaisen hallitus vienyt peruspalveluista, niiden
valtionosuuksista, pelkästään vuonna 2014 yli 1 miljardi euroa. Jo aiemmin tehtyjen leikkausten lisäksi. Ja nämä hallituksen päätökset vaikuttavat myös Tuusulan kunnan huonoon rahatilanteeseen, siksi nämä johtavat kuntapuolueemme (sekä kaikki valtuutetut) karsivat ja leikkaavat sekä myyvät kuntamme palveluja ja omaisuutta, siinä ohessa menee
johtavien kuntapuolueiden halusta myös Tuuskoto.
Johtavien kuntapuolueiden kiireen syy lienee Tuuskodon maa-alue Tuusulan järven rantamailla. Se halutaan rahaksi ja heti. Tämä näyttää olevan todellisuudessa sen kiireen takana, eikä mikään muu. Herääkin jälleen kysymys, miksi näitä eriskummallisia ”veivauksia” vain jatketaan, eikö Kiljavan Sairaalan hirvittävät erilliset tukisummat 270 000 euroa vuoteen 2016 asti, tai noin 40 kuntoutettavan hoidosta veloittaa liki miljoona euroa ! Eikö se jo riitä ”näytteeksi” ulkoistettujen terveyspalveluiden hinnasta Tuusulan kuntalaiselle.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)