perjantai 12. toukokuuta 2017




Otsikolla "Keski-uudenmaan oma sote uhkaa kunnallisia palveluita" ( K-U 10.5.2017) Kiinnittää Olli Savela huomiota tärkeisiin kuntalaisia koskeviin terveyspalvelujen asiaan.

 Hän aloittaa erittäin aiheellisesti, "Keski-Uudenmaan kuusi kuntaa aikovat jo siirtää sosiaali-ja terveyspalvelunsa uudelle kuntayhtymälle vuoden 2018 alusta ja samalla ne siirtävät päätösvallan pois omista käsistään, vain kaksi vuotta on siitä kun Keski-Uusimaan kunnat yksi toisensa jälkeen hylkäsivät suunnitelman kuntien yhdistämisestä.
 Mutta nyt siitä toteutuisi iso osa, edustavathan sosiaali-ja terveyspalvelut puolta kuntien menoista ja työntekijöistä".
 Kun lisäksi hän tuo esiin hankkeen tavoitteet, joita on Kuntayhtymän toimiminen järjestämiskuntayhtymänä, vaikka se voi toimia vain väliaikaisesti. Se ei voi toimia palvelujen järjestäjänä eikä tuottajana, jos sotehanke toteutuu ja palvelujen järjestäminen siirtyy Uudenmaan maakunnalle, ehkä jo 2019. Kysymys kuuluu, miksi ajetaan kuitenkin jo nyt tätä luopumista kuntien terveyspalveluista ?

 Päätösvalta siirretään, tässä Keski-Uudenmaan kuntien "oma sote" systeemissä pois kuntien omasta päätösvallasta 10-20 jäsenen yhtymähallitukselle, on täysin selvää, että paikallisten kuntien
terveysasemien poistaminen (Tuusulassa Jokela ja Kellokoski) tehdään vielä helpommaksi kun käytetään nimikettä "palveluverkon uudistaminen".
 Hankkeen aiemmissa valmisteluraporteissa ilmenee miksi hankkeen tavoitteita ajetaan käyttöön Keski-Uudellamaalla, nekin Olli Savela tuo kirjoituksessaan hyvin esiin ja allekirjoittanuttakin ihmetyttääkin tämä menojen karsinta vouhotus, vaikka Suomen terveydenhuolto on todettu 35 Euroopan joukossa kaikkein kustannustehokkaimmaksi.
Sote-hankkeen toisena päätavoitteena onkin säästöjen lisäksi palvelujen yksityistäminen

 Koska tämän Keski-Uudenmaan "oma sote" hankkeen tarkoitusperät tulevat näin erinomaisesti esille, onkin kysyttävä julkisesti, myös tuusulan valtuuston valtuutetuilta kantaa asiaan.

Kysymyksellä: Kunnan omat (itsehallinnon mukaisesti) sosiaali-ja terveyspalvelut vai Keski-Uudenmaan kuntayhtymä  (väliaikainen) ?

keskiviikko 10. toukokuuta 2017










Elämme erikoisia Sipilän oikeistohallituksen aikoja, jossa kyynisyys, vallanhimo, ahneus ja salai-
lu on kansalaisille jokapäiväistä "kauraa". Kuntiin keski-uudellamaallakin on tarttunut tämä tauti.

Pitkäaikaistyöttömiä ei kunnat työllistä, eivät edes yritä, vaan maksavat Kelalle sakkomak-
suja miljoonia. Tämähän on suoraan pois kunnan taloudesta, sakkomaksuna - ilman mitään hyötyä!

Sote ja Hallintorekisteri tapaukset ovat sitä samaa "puhallusta" kansalta, jota Sipilän hallitus on jatkanut järjestelmästi. Vain kansalaisten yhtenäinen herääminen vastustamaan tätä menoa, voi  tuoda
toivoa paremmasta tulevaisuudesta. Suuret asehankinnat ja panostukset väkivaltakoneistolle kertovat  Sipilän oikeistohallituksen "pelin hengen"!

keskiviikko 19. huhtikuuta 2017







                                TYÖVÄKI, OPISKELIJAT, NUORET, ELÄKELÄISET, TYÖTTÖMÄT

                                              VAPPUNA

                                     VAPPUMARSSILLE!

 

                                OIKEISTO HALLITUKSEN

                                 KURJISTUKSIA VASTAAN !

                                                

                                LÄHDE VAPPUMARSSILLE 

                                             HELSINKIIN!

                                                  

                                       MEKIN MENEMME!

                                               

maanantai 10. huhtikuuta 2017













                                           Kiitos, lämpimästi tuestanna näissäkin kuntavaaleissa.
                                   Nyt on näin 69 vuotiaana aika nautiskella, myös eläkeläisen elämästä.  

sunnuntai 9. huhtikuuta 2017







                                                      ÄÄNESTÄ UUSI SUUNTA
                                                      KUNTAUUDISTUKSELLE !

                                       MEIDÄN KUNTAMME EI OLE MYYTÄVÄNÄ
                                              EIKÄ MYÖSKÄÄN EHDOKKAAMME !
                                                                      

                                           SOTE- JA MAAKUNTAUUDISTUS UUSIKSI !


                                     HYVINVOINTIKUNTA ON MYÖS LÄHITERVEYSPALVELUT

                                                                     Jori Porspakka                                                  
                                                                Kuntavaaliehdokas SKP
                                                                          
                                                                               197
                                                                            

                                                                         

perjantai 7. huhtikuuta 2017








Kuntavaalien ”kalkkiviivoilta” tietoa, joka lisää demokraattisen äänestäjien tuskaa.



Tämä juuri ilmestynyt Taloustutkimus Oy:n ja nyt se on kovassakin käytössä Yle:ssä ja valtapuolueiden vaalimökeillä,  se kun on tehty valikoidusti ja ennakoidusti tahdottu tulos, eli 3 suurimman puolueen voitto - tietysti. Varsinkin pienpuolueiden ilmoitetaan jo häviävän. Uskokoon ken haluaa, koska vastustus näiden Sote ”ryöstöretkelle” on vahvaa kunnissa.

Jos ei yli 30 miljoonan euron e-puolueiden vaalitukemiset verovaroista eduskuntapuolueille, edes auta puolueita menestymään, niin silloinhan on vika heidän mielestään - väärin äänestetty.

Me Kommunistit, jotka ihan itse maksamme toimintamme, lehteämme (Tiedonantajaa)
myöten sekä vaalien kulut olemme pienuudestamme huolimatta, vaarallinen puolue
hallitsevalle taholle.  Miksi tämä väite? Siksi koska Yle:kin on päättänyt, että eduskunnan ulkopuoliset puolueet, eivät saa Tv tai Radio aikaa juuri lainkaan.

Ja kuntatasolla tämä syrjintä ilmentyi kohdallani Keski-Uusimaa-lehden Päätoimittajan päätöksestä, olla huomioimatta pyyntöäni tasapuolisesta kohtelusta Keskarin ehdokkaiden vaalikoneen vastauksissa, näissä 4:ssä eri jutussa Keskarissa, joissa puolueiden kannat olivat otettu ehdokkaiden vastauksista Keskarin vaalikoneeseen, vain SKP:n vastaajan nimeä (siis Jori Porspakka) ei kertaakaan julkaistu, edes pyynnöstäni.

Ja huolimatta tästä epätasa-arvoisesta kohtelusta Keski-Uusimaan taholta, uskon voivani saavuttaa demokraattisesti ajattelevien äänestäjien kannatuksen vaaleissa. Ja voivani näyttää ”pitkää nenää” kuntavaalien kalkkiviivoilla, ei-demokraattiselle paikallislehden päätoimittajallekin.

Huom. Tein kuntalaisen aloitteen tänään (7.4 -17) Tuusulan pitkäaikaistyöttömien  työllistämisen puolesta, koska nyt menee "sakkoja" Kelalle jos kunta EI TYÖLLISTÄ.

tiistai 4. huhtikuuta 2017




Tuusula maksaa sakkoja Kelalle mieluummin kuin työllistää


Tuusulankin poliittinen eliitti maksaa mieluummin Kelalle miljoonien sakkoja, kun ei käytä rahaa pitkäaikaistyöttömien työllistämiseen. SKP esittää, että peruspalveluja on tuotettava ja tehtävä kunnan ja kaupungin omana työnä. Lähipalvelut pitää tehdä kunnissa toisin kuin Sipilän sotessa esitetään. SKP tyrmää Sipilän soten juuri siksi, että se purkaa julkisen sektorin peruspalvelujen tuottamisen ja omana työnä tekemisen.

 Kaikki Tuusulan nykyvaltuutetut ja valtuustopuolueet ovat syyllistyneet välinpitämättömyyteen pitkäaikaistyöttömiä kohtaan, joka ilmenee sakkojen maksamisen pakkona Kelalle, joita  tuusulan kuntakin joutuu maksamaan kun ei työllistä kunnan pitkäaikaistyöttömiä. Jo vuodesta 2012 (nykyvaltuusto valittiin) Tuusulan kunta maksoi sakkoja mieluummin, kuin olisi järjestänyt työpaikkoja.
 Kun aikaisemmin vuonna 2008 sakkomaksu Kelalle oli 232 567 € niin nyt sakkomaksujen määrä on katastrofimaisesti liki kymmenkertaistunut tähän päivään mennessä, ja mitä tekee Tuusulan kunnanvaltuusto, seuraa vain tilannetta mutta eivät tee pitkäaikaistyöttömien, eivätkä turhien sakkomaksujen poistamiseksi mitään ! Jokainen kuntalainen voi laskea yhteen allaolevasta taulukosta sakkomaksut Kelalle, noillakin rahoilla olisi tarvetta Tuusulan peruspalveluiden ylläpitämiseksi, joita on "riisuttu" pois kunnasta.

                          Tuusulan ”sakkomaksut” Kelalle taulukko
                           2016       1 788 004 €
                           2015       1 542 677 €
                           2014          735 262 €
                           2013          631 934 €
                           2012          470 195 €

                           raportit.kela.fi/ibi_apps/WFServlet