Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
maanantai 7. toukokuuta 2018
Tänä vuonna on Suomea juhlittu sen 100 vuotisen taipaleen johdosta, erityisesti maamme oikeisto on keskittynyt kehumaan erityisesti maamme alkutaipaletta, unohtaen tuoda julki tekemänsä täysin itsenäistymis vaiheen alun.
Oskari Tokoin senaatin voima loppui, kun sosialistisen enemmistön eduskunnan hyväksymän valtalain johdosta, kun väliaikaisen Kerenskin hallitus määräsi eduskunnan hajoitettavaksi ja pidettäväksi uudet vaalit.
Porvaripuolueet olivat senaatissa nyt enemmistönä, ja "juonivat" kokoukseen puheenjohtajaksi venäjän kenraalikuvernöörin Stahovitsin, sekä päättivät julkistaa Kerenskin (väliaikaisen hallituksen pääministeri) sosialistisen eduskunnan hajoittamiskäskyn.
Eduskunnan Kullervo Manner (sdp) koetti vielä kutsua eduskuntaa koolle mutta venäjän armeijan kasakat pitivät eduskunnan suljettuna, Kerenskin määräyksen mukaisesti. Eli näin nämä suomen porvaripuolueet "mukautuivat" aivan muuhun, kuin suomen rehelliseen itsenäistymiseen.
Tämän jälkeen porvarien johtama ja määräämä senaatti täydensi omaa valkoisensuomen tavoitetta
nimittämällä salaisen aktivisti ryhmän jäseniä senaattoreiksi. Koko suomen ruokahuolto ja rahavarat alistettiin tälle tavoitteelle ja ne keskitettiin pohjanmaalle, jonne siirrtyi myös miljoonia markkoja varallisuutta (teollisuuden ja pankkien lahjoittamat varat).
Tätä johti ja piti huolta aktivistisen salaisen järjestön Ratsumestari Ackerman. Myös Hjelt lähetettiin jo marraskuussa 1917 Sasksaan sopimaan Saksan avusta "vaikka millä tavalla" kuten valtionhoitaja Svinhufund kehoitti. Tämä samainen herra kirjoitti myös etukäteen lain (tietän miten työväenluokka tullaan kohtelemaan porvarien päällekarkauksessa) valkoisen puolen syyttämättömyys laki.
Mannerheimin "ammutaan paikalla" laki 25.2.1918 on suoraan Venäjän armeijan rikoslaista vuodelta 1906 joka oli juuri aiemmin kovennettu vallankumouksien takia.
Nämä valkoisen puolen laittomat teloituksia ja murhia tehtiin myös Tuusulan Jokelassa, 100 vuotta sitten 7.5.1918 jolloin Suojeluskunta teloitti 9 syytöntä ihmistä, aivan keskuslammen viereen. Näitäkin toimia johti valkoisen armeijan esikunta.
sunnuntai 15. huhtikuuta 2018
keskiviikko 4. huhtikuuta 2018
Tuusulan kunnan maanvaihto, kiviainesyrittäjän kanssa toi kunnalle mahtavat kustannukset, vielä entisten lisäksi. Paljastui, että entinen kunnanmaa (vaihtokaupassa pois annettu) onkin suurprojektin kohteena !!!
Tämäkin kunnan touhuama visio, "puuhapoikien" brändäys kyllä osu ja upposi, mutta taas vain lisä maksuina meille tuusulalaisille.
Eipä riittänyt sekään näille "puuhapojille", että maanvaihdossa "hyvitettiin" kiviainesyrittäjää jo hunajaisilla korvauksilla kunnan puolesta maanvaihto operatiossa, oikein kolmen konsultin neuvomana. Ja olisi ollut syytä varmentaa ennen "lahjoitusmaakauppaa" kenen eduksi ja mihinkä projektiin ex-kunnan maa joutuukaan.
Herääkin kysymys, missä onkaan tuusulan kunnan oma tietämys maanostoissa , onko sekin kadonnut kunnasta konsulteille eli yrittäjille. Ja sehän tiedetään, ettei "korppi korpin silmää noki" ja näin visioidaan maksajaksi TAAS - tuusulan kuntalaiset !
Kaikkea "kivaa" (pormestarin ilmaisu jokelan kuntalaisillassa) sen kylkiäisenä tuusulalaiset saavat maksaa tuhottamasti (aivan turhaan) näistä suppean piirin "brändäyksistä". Toivon, että tuusulan valtuustossa ryhdytään toimimaan, kuten kuntalakikin velvoittaa "kunnan ja kuntalaisten puolesta"!
torstai 29. maaliskuuta 2018
Asioiden "brändäystä" Tuusulalaisittain, kuntalaisten illassa 28.3 Jokelan koulukeskuksessa.
Pormestariksi korotettu etelä-tuusulalainen kyläpolitiikko, noudatti rajallisen "viiteryhmäänsä" haaveita ja kertomuksia sekä, myös olettamuksia heti tilaisuuden alkajaiseksi tuusulan kunnan taloudesta jokelalaisille.
Tästäkään valikoidusta aivopesusta, ei päässyt pakoon, koska tilaisuuden osallistumisen "korvaukset kuntalaiselle" (kahvit ja pullan) sai vasta Pormestarin kunnantalouden pakkopuhesyötön jälkeen, ilmiselviin "vaihtoehtoisiin faktoihinkaan" pormestarin puheessa ei voinut puuttua esim. puheenvuorolla.
Tosin, Jokelan kuntalaiset saivat (yllätys, yllätys) kokeneen Pormestarin hetkeksi herkäksi ja luovuttamaan osallistuville kuntalaisille, jopa 3-4 kpl vapaita puheenvuoroja, jotka kaikki koskivat terveysasemamme tilannetta, huolestuneina puhuttiin niissä "herrojen ja narrien" nykyistä tai tulevaa toimintaa. Ja vaikka muoviämpäreitä keski-uudenmaan soten markkinoimiseksi oli ilmaiseksi tarjolla, ei suurta "vetovoimaa" niissäkään havaittu (paitsi ehkä kepulaisilla).
Pikemmin ihmetellään sitä, että tuusulan kuntakin on jo vuodesta 2011 lähtien leikannut miljoonilla euroilla peruspalveluitaan (joihinka myös terveyspalvelut kuuluvat) ja puhumattakaan pitkäaikaistyöttömyyden asiallinen hoitaminen työpaikoilla, eikä vain MAKSAA kelalle tästä "sakkorahaa"!
Negatiiviset tappiolliset tonttikaupat kunnalle (kiviaines yrittäjälle rahakkaat) etelä-tuusulassa, sekä ex-kunnanjohtajan palkanmaksun jatkaminen ilman työvelvoitetta sekä HSL sopimuksen käsittämätön kalleus kaikille kuntalaisille ja erittain pieni hyöty (jopa kalliinpi lipun hinta) varsinkin pohjois-tuusulalaisille jäi vaille huomiota.
Brändit, visiot ja "kaikki kivat" ovat nykykuntapolitiikkojen toiminnan kulmakivi, herää kysymys, minne onkaan jäänyt tuusulan tavallisen kuntalaisten edut, näissä visioissa ? Mehän ne kuntaverotkin maksamme, ja tuemme vielä tuusulalaisia yrityksiäkin, näistä kuntaveroista.
sunnuntai 21. tammikuuta 2018
Esimerkiksi
siten, että kunnalle tulevat maat saatiin näyttämään arvokkaammilta,
että niillä sijaitsevat sähkölinjat jätettiin huomioimatta.
Kun
lisäksi kaupan valmisteluun ja päätöksentekoon, sen valmisteluun
osallistui esteellisenä, kaksi kokoomuksen kunnanvaltuuttettua, myyjien
veljenpoika Ilmari Sjöblom ja kunnan maankäytöstä vastaava
apulaispormestari Mika Mäki-Kuhna.
keskiviikko 27. joulukuuta 2017
Koska, aivan pian Tuusulan kunta liityy (1.1.2018) isoon ja siniseen (ja sovitut maksut maksettava tuolla pvä määrällä) Helsingin Seudun Liikenteeseen on aiheellista, myös miettiä minkälaista muuta "kyytiä" kuntalaiset tuolla sopimuksen rahalla saisi.
HSL sopimushinnalla 11 miljoonaa 425.000 eurolla saisi 28 kappaletta kokoaikaista linja-autoa tuusulan kunnan joukkoliikenteen käyttöön. Kunnan liikennevirkamiehen mukaan (24.1.2017 Hsl inffo-ilta) Linja-auton saisi kunnan käyttöön, koko vuodeksi ja jokapäiväiseksi 400.000 eurolla.
Sillä 28 auton kapasiteetilla riittäisi jakaa linja-auto yhteyksiä, joka 3 taajaman peräkylillekkin. Ja kun käytettäisiin kotimaisia linja-autoyhtiöitä autettaisiin työllistämisellä kuskeja, sekä firmoja. Ja lisäksi kunnan maksamat toimintakulut pysyisivät maassamme, eivätkä karkaisi pois, kuten tulevan Hsl sopimuksen toimijoina olevin, ulkomaisten bussiyhtiöiden kautta esim. veroparatiisi saarille.
Lisäksi rahaa jäisi kunnalle vielä reserviin puolen linja-auton verran, sillä voisi alentaa vielä pohjoistuusulan lippujen hintoja Vr:llä.
perjantai 15. joulukuuta 2017
Osa Tuusulan kuntalaisista on varmasti (erityisesti eteläisestä kunnanosasta) tyytyväisiä kunnan ja HSL:n sopimukseen, auttaahan se bussiliikenteen jatkumista edelleen. Tähän bussiliikenteen jatkumiseen kunnan alueelta, olisi kyllä ollut mielestäni edullisempiakin järjestämisen muotoja, kuin tämä valtavalla kiireellä ja pienen porukan valitsemalla, ja erittäin kalliilla HSL:llä, joka ei palvele läheskään koko tuusulan kunnan aluetta.
Olen pakoitettu esittää seuraavat luvut yhä uudestaan kyselyiden ja epätietoisuuden vuoksi, mitä HSL todella maksaa tuusulalaisille. Ja lisäksi vielä muistutan junalla matkustavan, kallistuvasta lipunhinnasta myös eläkeläiselle.
Nyt ne summat, joita
kuntalaisina joudumme maksamaan 1.1.2018 alkaen. Nämä summat esitin jo
24.1 Jokelassa (kunnan inffoillassa HSL:stä)
320.000 € ns. kynnysraha (että Tuusula "pääsee" tähän HSL:ään)
8.015.000 € HSL:n toimintamaksu (vain tähän tulee vaikuttamaan alentavasti lipputulot)
50.000 € LänsiMetron tukemiseen
Yht 11.425.000 €
Nyt
kun me tuusulassa olemme aivan HSL:n kynnyksellä, toivoisi kunnan
neuvottelijoiden vielä ottavan, kunnan pohjoisosien kuntalaiset
huomioon vyöhykemaksuissa, myös muutoinkin kuin vain varmana maksajana,
kaikennäköisiin eteläisen tuusulan hankkeisiin. Kyseessä täytyy olla
myös kuntalaisten yhdenvertaisuus.
Erittäin
huonona viestinä, pohjois-tuusulalaisille pidän valtuuston, vuoden
viimmeisessä kokouksessaan (11.12) päättämää Jokelan ja Kellokosken
terveysasemien 5 viikon kesäsulku-
päätöstä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
