Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
keskiviikko 25. heinäkuuta 2018
Hyvää kuuman kesän jatkoa, ihmiset. Itse jouduimme vesivahingon kohteeksi jo toukokuun lopulla ja liki 7 viikkoa on mennyt talomme "normalisoinnissa" takaisin käyttöömme.
Tänä kesän aikana on ollut mittava määrä tapahtumia eri puolella maata ja maailmaa, joista kerron vain yhden, Esko Seppäsen tv-haastattelun tällä viikolla (vko 30). Hänen kannustuksensa suomalaisille ja varsinkin vasemmistolaisille on mainio "Rauhaa, Rakkautta, Natottomuutta" sekä vastustamista EU:n liittovaltioistamista kohtaan, (jotta suomessa säilyisi edes vähän demokratiaa).
Valitettavasti Suomen EU meppien kanta on kuulemma "liittovaltioistaminen", nämä meppimme ovat politiikallaan jo aiemmin vieneet maamme ja kansalaiset EU:n kurjuuteen valheilla ja lehdistön avustuksella - maksajiksi ja kärsijäksi, kun taas "omistajat" ja raharikkaat ja heidän apurinsa voivat erinomaisesti.
Muutosta rakennetaan jo Vastavirta tapahtumassa 25-26 elokuuta ja myös SKP 100 vuotisjuhla on osana tapahtumaa. Tule mukaan !
maanantai 28. toukokuuta 2018
Yhä jatkuva ja jopa voimistuva pohjoisen tuusulalaisten, kuntapalveluiden heikentäminen ilmenee jälleen, Jokelan ja Kellokosken sosiaali-ja terveyspalveluiden ns. "kesäsuluissa". Kellokoskella 11.6-15.7 ja Jokelassa 9.7-12.8.2018.
Kuntapolitiikot
ja myös heidän (taustapuolueensa), ovat kiistattomasti mukana
"tyhmäilyissä", joissa on vaihdettu kunnanmaita, pienempiin maihin,
kiviainesyrittäjän kanssa ja lisäksi maksettu tästä operaatiosta vielä
yrittäjälle "lisätukea", lehtitietojen mukaan puolimiljoonaa euroa,
kuntalaisten "piikkiin" - tietysti.
Ja vielä
tortta på tortta, näiltä nykypäättäjiltä "unohtu" tarkistaa (tai ei
osattu) yritykselle luovutettujen ex-kunnanmaihin sisältyviä suuriakin
projekteja (tunneli hanke) Uudenmaan läänin konttorista.
maanantai 7. toukokuuta 2018
Tänä vuonna on Suomea juhlittu sen 100 vuotisen taipaleen johdosta, erityisesti maamme oikeisto on keskittynyt kehumaan erityisesti maamme alkutaipaletta, unohtaen tuoda julki tekemänsä täysin itsenäistymis vaiheen alun.
Oskari Tokoin senaatin voima loppui, kun sosialistisen enemmistön eduskunnan hyväksymän valtalain johdosta, kun väliaikaisen Kerenskin hallitus määräsi eduskunnan hajoitettavaksi ja pidettäväksi uudet vaalit.
Porvaripuolueet olivat senaatissa nyt enemmistönä, ja "juonivat" kokoukseen puheenjohtajaksi venäjän kenraalikuvernöörin Stahovitsin, sekä päättivät julkistaa Kerenskin (väliaikaisen hallituksen pääministeri) sosialistisen eduskunnan hajoittamiskäskyn.
Eduskunnan Kullervo Manner (sdp) koetti vielä kutsua eduskuntaa koolle mutta venäjän armeijan kasakat pitivät eduskunnan suljettuna, Kerenskin määräyksen mukaisesti. Eli näin nämä suomen porvaripuolueet "mukautuivat" aivan muuhun, kuin suomen rehelliseen itsenäistymiseen.
Tämän jälkeen porvarien johtama ja määräämä senaatti täydensi omaa valkoisensuomen tavoitetta
nimittämällä salaisen aktivisti ryhmän jäseniä senaattoreiksi. Koko suomen ruokahuolto ja rahavarat alistettiin tälle tavoitteelle ja ne keskitettiin pohjanmaalle, jonne siirrtyi myös miljoonia markkoja varallisuutta (teollisuuden ja pankkien lahjoittamat varat).
Tätä johti ja piti huolta aktivistisen salaisen järjestön Ratsumestari Ackerman. Myös Hjelt lähetettiin jo marraskuussa 1917 Sasksaan sopimaan Saksan avusta "vaikka millä tavalla" kuten valtionhoitaja Svinhufund kehoitti. Tämä samainen herra kirjoitti myös etukäteen lain (tietän miten työväenluokka tullaan kohtelemaan porvarien päällekarkauksessa) valkoisen puolen syyttämättömyys laki.
Mannerheimin "ammutaan paikalla" laki 25.2.1918 on suoraan Venäjän armeijan rikoslaista vuodelta 1906 joka oli juuri aiemmin kovennettu vallankumouksien takia.
Nämä valkoisen puolen laittomat teloituksia ja murhia tehtiin myös Tuusulan Jokelassa, 100 vuotta sitten 7.5.1918 jolloin Suojeluskunta teloitti 9 syytöntä ihmistä, aivan keskuslammen viereen. Näitäkin toimia johti valkoisen armeijan esikunta.
sunnuntai 15. huhtikuuta 2018
keskiviikko 4. huhtikuuta 2018
Tuusulan kunnan maanvaihto, kiviainesyrittäjän kanssa toi kunnalle mahtavat kustannukset, vielä entisten lisäksi. Paljastui, että entinen kunnanmaa (vaihtokaupassa pois annettu) onkin suurprojektin kohteena !!!
Tämäkin kunnan touhuama visio, "puuhapoikien" brändäys kyllä osu ja upposi, mutta taas vain lisä maksuina meille tuusulalaisille.
Eipä riittänyt sekään näille "puuhapojille", että maanvaihdossa "hyvitettiin" kiviainesyrittäjää jo hunajaisilla korvauksilla kunnan puolesta maanvaihto operatiossa, oikein kolmen konsultin neuvomana. Ja olisi ollut syytä varmentaa ennen "lahjoitusmaakauppaa" kenen eduksi ja mihinkä projektiin ex-kunnan maa joutuukaan.
Herääkin kysymys, missä onkaan tuusulan kunnan oma tietämys maanostoissa , onko sekin kadonnut kunnasta konsulteille eli yrittäjille. Ja sehän tiedetään, ettei "korppi korpin silmää noki" ja näin visioidaan maksajaksi TAAS - tuusulan kuntalaiset !
Kaikkea "kivaa" (pormestarin ilmaisu jokelan kuntalaisillassa) sen kylkiäisenä tuusulalaiset saavat maksaa tuhottamasti (aivan turhaan) näistä suppean piirin "brändäyksistä". Toivon, että tuusulan valtuustossa ryhdytään toimimaan, kuten kuntalakikin velvoittaa "kunnan ja kuntalaisten puolesta"!
torstai 29. maaliskuuta 2018
Asioiden "brändäystä" Tuusulalaisittain, kuntalaisten illassa 28.3 Jokelan koulukeskuksessa.
Pormestariksi korotettu etelä-tuusulalainen kyläpolitiikko, noudatti rajallisen "viiteryhmäänsä" haaveita ja kertomuksia sekä, myös olettamuksia heti tilaisuuden alkajaiseksi tuusulan kunnan taloudesta jokelalaisille.
Tästäkään valikoidusta aivopesusta, ei päässyt pakoon, koska tilaisuuden osallistumisen "korvaukset kuntalaiselle" (kahvit ja pullan) sai vasta Pormestarin kunnantalouden pakkopuhesyötön jälkeen, ilmiselviin "vaihtoehtoisiin faktoihinkaan" pormestarin puheessa ei voinut puuttua esim. puheenvuorolla.
Tosin, Jokelan kuntalaiset saivat (yllätys, yllätys) kokeneen Pormestarin hetkeksi herkäksi ja luovuttamaan osallistuville kuntalaisille, jopa 3-4 kpl vapaita puheenvuoroja, jotka kaikki koskivat terveysasemamme tilannetta, huolestuneina puhuttiin niissä "herrojen ja narrien" nykyistä tai tulevaa toimintaa. Ja vaikka muoviämpäreitä keski-uudenmaan soten markkinoimiseksi oli ilmaiseksi tarjolla, ei suurta "vetovoimaa" niissäkään havaittu (paitsi ehkä kepulaisilla).
Pikemmin ihmetellään sitä, että tuusulan kuntakin on jo vuodesta 2011 lähtien leikannut miljoonilla euroilla peruspalveluitaan (joihinka myös terveyspalvelut kuuluvat) ja puhumattakaan pitkäaikaistyöttömyyden asiallinen hoitaminen työpaikoilla, eikä vain MAKSAA kelalle tästä "sakkorahaa"!
Negatiiviset tappiolliset tonttikaupat kunnalle (kiviaines yrittäjälle rahakkaat) etelä-tuusulassa, sekä ex-kunnanjohtajan palkanmaksun jatkaminen ilman työvelvoitetta sekä HSL sopimuksen käsittämätön kalleus kaikille kuntalaisille ja erittain pieni hyöty (jopa kalliinpi lipun hinta) varsinkin pohjois-tuusulalaisille jäi vaille huomiota.
Brändit, visiot ja "kaikki kivat" ovat nykykuntapolitiikkojen toiminnan kulmakivi, herää kysymys, minne onkaan jäänyt tuusulan tavallisen kuntalaisten edut, näissä visioissa ? Mehän ne kuntaverotkin maksamme, ja tuemme vielä tuusulalaisia yrityksiäkin, näistä kuntaveroista.
sunnuntai 21. tammikuuta 2018
Esimerkiksi
siten, että kunnalle tulevat maat saatiin näyttämään arvokkaammilta,
että niillä sijaitsevat sähkölinjat jätettiin huomioimatta.
Kun
lisäksi kaupan valmisteluun ja päätöksentekoon, sen valmisteluun
osallistui esteellisenä, kaksi kokoomuksen kunnanvaltuuttettua, myyjien
veljenpoika Ilmari Sjöblom ja kunnan maankäytöstä vastaava
apulaispormestari Mika Mäki-Kuhna.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
