maanantai 11. helmikuuta 2019



Taas tutkimuksella todistettu. Suomalaiset SS fasistisotilaat tekivät teloituksia. 
 
Kesäkuussa 1941 tuhoamisyksiköistä vastannut SS-kenraali Reinhard Heydrich antoi Einsatzgruppejen johtajille suullisen käskyn tuhoamisen kohteista ja toimintatavoista. Kirjallinen käsky tuli myöhemmin.
– Surmattavaksi määrättiin kaikki juutalaiset, myös naiset ja lapset, kommunistit, poliittiset komissaarit ja neuvostohallinnon edustajat, mielisairaat sekä älymystön edustajat ja talouselämän johtajat.

Vuoden 1942 alussa ilmestyi rotuoppeja ja ”alempitasoisten ihmisten” surmaamisia perustellut SS- ja Gestapo-johtaja Heinrich Himmlerin ja kansainvälisten SS-joukkojen värväämisestä vastanneen SS-kenraali Gottlob Bergerin yhteinen pamflettikirjanen Der Untermensch (ali-ihminen). Ote Iltalehden tämänpäiväisestä lehdestä 8.2.2019.

Myös Keski-Uusimaalaisia (Tuusula, Kerava ja Järvenpää) henkilöitä oli SS vapaaehtoisten (1408 kpl) joukossa - valitettavasti. Näiden murhaajien teot ovat ikuisesti tuomittavia.

perjantai 4. tammikuuta 2019




Kansalle yhä lisää leikkauksia Sipilän hallituksen valhtelulla, sekä indeksijäädytyksillä !
Vaikka ”vastuullista journalismiä” julkaisevat tahot Suomessa (Yleä myöten) ovat sitoutuneet vankasti ”vaihtoehtoiseen totuuteen”, eli tukemaan julkaisuissaan Sipilän hallituksen leikkauksia, muka hyvänä tekona kansalle.

Eduskunta päätti hallituspuolueiden äänin joulukuussa, päätti olla korottamatta useita perusturvan muotoja vuodelle 2019. Ja lähtivät joululomalle !

”Vastuullisen journalismin” julkaisut, eivät ole ko. indeksijäädytyksistä juurikaan kertonut vaikka se koskee useita eri etuisuuksia. Näitä ovat mm. kansaneläke, takuueläke, peruspäiväraha, työmarkkinatuki ja vammaisetuudet !

Näihin ja moniin muihin perusturvan muotoihin EI ole odotettavissa korotusta vuonna 2019. Hallituspuolueet ovat siis iskemässä juuri heikonpaan ja kyykytetyinpään osaan kansasta.

Kansaeläkeindeksi  on jäädytetty on Sipilän hallituksen toimesta jo kaksi kertaa aikaisemmin. Lisäksi indeksiä on alennettu pari vuotta siten, että se tälläkin hetkellä alle vuoden 2014 tasoa !

Kun lisäksi, epäonnistunut työttömille suunnattu ”aktiivimalli”, joka on osoittautunut pelkäksi tukileikkuriksi, vain 13 prosenttia jo leikkurissa olevista työttömistä onnistui täyttämään aktiivimallin ehdot. Muille se on pelkkä tukileikkuri. Kaikista työttömistä leikkurissa on 39 prosenttia.

Työttömien ja eläkeläisten sekä muidenkin vähäosasten, vammaisia myöten on saatava
tukensa ilman Sipilän hallituksen indeksijäädytyksiä, voidakseen elää ihmisarvoista elämää, ilman jatkuvaa ”kyykyttämistä”!

torstai 13. joulukuuta 2018




Eläkeläiset, joita Nobelisti ja Eduskunta väheksyy ja kurittaa.


Koska, Nobelisti Holmströmiä myöten haukutaan eläkeläisiä, varsinkin suurten ikäluokkien
nykyisiä eläkeläisiä (1946 - 1953 syntyneet) ja nimitellään heitä ”itsekkäiksi sukupolviksi”? Näihin jopa lapsellisiin heittoihin on vastattava eläkeläisenä, sekä suurten ikäluokkien (synt-48) eläkeläisenä. 

Ensin faktaa, eläkeläisiä Suomessa on noin 1,4 miljoonaa kansalaista. Ja eläke joka 1996
sovittiin olevan 60% työpalkasta on nykyisin vain 46-47% tuosta vastaavasta työstä maksetusta palkoista.

Työeläkkeen saajista 60% saa bruttona alle 1500 euroa kuukaudessa ja 2500 euron suuruisen bruttoeläkkeen alapuolelle jää lähes 60% kaikista työeläkkeen saajista.

Yli 2500 euroon pääsee vain noin 10% työeläkkeen saajista. Lähes puolimiljoonaa  eli 500.000 saa työeläkettä, jotka jää alle EU:n määrittelemän köyhyysrajan 1200 euroa bruttona kuukaudessa.

Tämän ohella ovat kansaneläkkeen- ja takuueläkkeen saajat, joiden asema on vielä huomattavasti työeläkkeen saajia huonompi !

Työeläke rahastojen arvo on kohonnut jo 200 miljardiin euroon, tästä huolimatta eduskunnan puolueista tai kansanedustajista, ei yksikään, siis todella - Ei yksikään, edes työväenpuolueista, EIVÄT puollustaneet Kansalaisaloittetta (yli 84 000 allekirjoittajaa), jolla vaadittiin taitetunindeksin poistamista eläkkeistä, eli työeläkeindeksin palauttamista palkkatasoindeksiksi. Eduskunta siis hylkäsi yksimielisenä kansalaisaloitteen 22.3.2017. Ja työväenpuolueet ja niiden kansanedustajat mukana porvaririntamassa hylkäämässä kansalaisaloitteen !

Yksi lapsellisimmista väitteestä oli erään eduskunnan työväenpuolueen johtajan väite, että ansiotaso indeksin palauttaminen koituisi vain hyvätuloisten eläkeläisten eduksi. Ja nämä työväenpuolueiden johtajat jättivät myös sanomatta, että taitettu indeksi se vasta hyvätuloisen eli eläkeyhtiöiden laareihin sataakin !

Jori Porspakka
aktiivi eläkeläinen
Jokela/Tuusula

tiistai 27. marraskuuta 2018



70 vuotis merkkipäiväni haastattelussa (K-U 8.11) kerrottiin minun lopettavan julkisen osanottoni politiikkaan, kirjoittamista myöten ! Kirjoittamisen lopettaminen ei pidä paikkaansa, vaikka Keski-Uusimaan päätoimittaja on ilmeisesti "tulkinnut" asian näin, koska allekirjoittaneen mielipiteitä (esim.) IPCC raportin nostattamiin kirjoituksiin ei julkaista. Yritän nyt vielä, myös toisten lehtien kautta.
 Valitettavasti tavallisia kansalaisia suomessakin, johdetaan harhaan ja (maksamaan) muiden "törkeilyt" maailmassa. Kasvihuonekaasuista 100 yritystä (maailmassa) tuottaa valtaosan eli noin 70 %. Tämäkin "tuotanto tulos" siirretään ilmeisesti päättäjien toimesta sujuvasti tavallisille kansalaisille - maksettavaksi !

 Suuri syyllinen kasvihuonekaasujen tuottamiseen on myös lentoliikenne ja erityisesti kaikkien armeijoiden ilma-ase, lentokone hävittäjät. Kun tiedetään, että jo yksi F-16 käyttää tunnissa 6359 litraa polttoainetta. F-15 käyttää 5980 litraa polttoainetta, ja yliääninopeuksissa - 15 litraa sekunnissa !

 Suurin kasvihuonekaasujen ja muiden haitallisten kaasujen levittäjäjä on Usa:n sotaministeriö Pentagon. Jolla on 702 sotilastukikohtaa 230 maassa ja lisäksi 6000 sotilastukikohtaa omilla alueillaan. Kyseessä on tuhansien hävittäjien tuottama kasvihuonekaasujen tuotanto!
Mutta kuten sotia ja niiden harjoituksia, niitäkään ei valvota ! Ne on vapautettu valvonnasta! Ilmeistä on, että tältä nykyiseltä ilmastosopimukselta on "pohja pois"!

perjantai 2. marraskuuta 2018




 Juuri julkaistussa ilmastoraportissa (ICCP) varoitellaan kasvihuonekaasun olevan korkeimmillaan nyt maapallolla, tästä välittämättä suomessakin järjesttiin Lapissa lentokoneiden, hävittäjien sotaharjoituksia ja siten lisätään valtavasti kasvihuone saasteita (joita Lapissa ei muuten lainkaan tuoteta)


 Koska jo yksi hävittäjä (F-16) kuluttaa 6359 litraa/polttoainetta tunnissa, ja (F-15) kuluttaa 5980 litraa tunnissa. Sekä yliääninopeuksissa 15 litraa sekunnissa ! Tällä eri armeijoiden hävittäjien saastuttamis vauhdilla, on maailman valtapuolueilta ja heidän nykyiseltä ilmastopolitiikalta on pudonnut täysin "pohja pois". Kun lisäksi on sodat (ja niiden harjoitukset) sekä asevarustelu on vapautettu rajoituksista ja valvonnasta. (egelogisen ympäristösuojelun dosentti Heikki Tervahattu)

 Maailma suurin kasvihuonekaasujen ja muiden haitallisten kaasujen levittäjä on USA:n sotaministeriö Pentagon. Vuonna 2003 se omisti 702 sotilastukikohtaa noin 230 maassa ja lisäksi 6000 sotilastukijohtaa omilla alueillaan. Ja nytkin se on (lentokoneidensa) hävittäjien keralla levittämässä saastettaan, myös meille - kutsumatta tai Sipilän hallituksen kutsusta (Niinistö)

sunnuntai 14. lokakuuta 2018




 Mikään maamme hyväksi tiedettyjen palveluiden/etuisuuksien (hyväksi tiedettyjen) tuhominen
Sipilän hallituksen toimesta, ei enää yllätä. Suora tie kansallisvaltiomme tuhoon on menossa, on yksityistetty tai osin myyty, liki kaikki mahdolliset "kruunun jalokivet"! ja tekijöinä eduskunnan puolueet, (pääosin porvaripuolueet) jotka vannovat olevansa isänmaallisia, tai suomen puolesta toimivia.

 Verohelpotukset vain rikkaille ja yrityksille (tästä johtuu 7 miljardin expääministeri Kataisen (kok nykyisin Brysselin dirika) lanseeraama "kustannusvaje". Tämä tie on jättänyt eläkeläiset, sairaat, opiskelijat, työttömät sekä kuntien ja valtion työntekijät turvattomuuteen tulevaisuudesta.
 Eu on osoittautunutkin maassamme parempiosaisten ja yritysten hyväksi toimivaksi "parasiitiksi" suomessa.

 Nyt julkaistu EU:n vaikutus hintatasoomme (Yle Uutiset.fi) kertoo kansalaisillemme sen valehtelun tason, joita eduskunnan puolueet esittävät, väitteillään Eu:n "myönteisistä" vaikutuksista suomalaisille.

Ylen tutkimuksessa "unohdettiin" tietysti maamme maksamat  EU:n jäsenmaksujen maksut muiden Eu maiden puoleta, sekä maamme tullitulomme, jotka tuloutettiin suoraan Eu:lle. Unohtaa EI SAA myöskään Herkules lentokoneen ostoa maahamme (ja meidän maksamaa), joka kuitenkin "lentelee" Eu:n halusta  (suomen herrojen hyväksymänä) aivan muualla kuin suomessa. Ylen esittämä 50 € ei todellakaan ole summa , jonka me suomalaiset tästä Eu "parasiitistä" maksamme!!!