Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
keskiviikko 23. lokakuuta 2019
Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Joke...
Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Joke...: Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Jokelan rautatieaseman lämpimät odotustilat pysyy vain yhä edelleen kiinni. Miksi nä...
Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Jokelan rautatieaseman lämpimät odotustilat pysyy vain yhä edelleen kiinni. Miksi näin - tuusulan kuntavaltuutetut ?
Tuusulan ex-kunnanjohtaja Joensivu muutama vuosi sitten kielsi,
omavaltaisesti Jokelan rautatieasemalta Tuusulan kunnan kaikki mahdollisetkin
tuet tai tukitoimet, siis täysin erilailla, kuin muissa samaan
rautatieasemansa lopettaneissa kunnissa, (Pietarsaari, Kemijärvi,
Iisalmi) Vain Jokelassa asema on suljettu 700 - 1000 junamatkustajilta.
Ne muut rautatieasemat
on pidetty toiminnassa ja avoimena ko. kuntien tai paikallisten
toimijoiden voimin tai avustamana. Miksei tämä malli toimi
pohjois-tuusulassa?
Avustetaanhan myös yrityksiä tuusulassakin vaikkei
niillä ole yleishyödyllistä tehtävääkään (tätäkään summaa ei ole
paljastettu allekirjoittaneelle, pyynnöistäni huolimatta)
Onko
niin, ettei 700-1000 pohjois-tuusulalaisen junamatkalaisen sulkeminen,
pysyvästi myös talvikaudeksi lämpimän odotustilan ulkopuolelle, ei vieläkään saa
kuntavaltuutettuja toimimaan?
Siitäkin huolimatta, että muutama vuosi sitten Jokelasta kerättiin yli
liki 5000 nimeä vaatimukseen, koko aseman lipunmyynteineen, aukipitämiseksi junalla matkustaville.
Esitin aseman odotustilan avaamiseksi junamatkaajille henkilökohtaisesti, myös tuusulan kunnan pormestarille, Jokelan kirjaston "uudessa" avajaistilaisuudessa.
Valitettavasti
paikallislehti (Keski-Uusimaa) ei ole julkaissut Jokelan aseman odotustiloja
koskevia kirjoituksia kuntalaisilta, eikä ehdotuksia, siksi toivon teiltä asian julkistamista.
tiistai 1. lokakuuta 2019
Tänään on Minna Sillanpään ja KANSALAISVAIKUTTAMISEN PÄIVÄ 1.10.
onkin syytä vaikuttaa maamme hallituksen sekä eduskuntaamme, jotta
asevarustelu maassamme lopetettaisiin !
Nyt on hallitus (työväenpuolueet mukana)
antamassa verovarojamme miljardettain
militarismiin, hyvinvointipalvelujen sijasta !!!
MIKSI ?
keskiviikko 12. kesäkuuta 2019
Tuusulan kunnan päättäjät, ottakaa nyt vihdoin tästä "yritysten tukeminen" kunnan verovaroista vihdoinkin kiinni.
Tekemääni tiedusteluuni aikaisemmin yritysten tukemisesta kunnan
varoista jo pari vuotta sitten, sain vastaukseksi korkealta
viranhaltialta epäselvän puhelinsoiton, jossa valitettiin asian "olevan
vaikea selvittää, ymmärräthän sinä"
Alla
12.6.2019 Ylen Uutinen, jonka toivon vaikuttavan myös kunnan
päättäjiin, että (yritysten tukeminen) asia selvitetään Tuusulan
kuntalaisten edun mukaisesti.
Yrittäjät valmiita leikkaamaan yritystukia reippaasti enemmän kuin hallitus
Yritystukia
voitaisiin leikata moninkertaisesti hallituksen nykyiseen suunnitelmaan
verrattuna. Suomen yrittäjien mukaan yhteensä viiden miljardin tuista voisi leikata jopa puoli miljardia. Kyselyssä enemmistö yrittäjistä sanoo, että tuet vääristävät yritysten keskinäistä kilpailua.
keskiviikko 5. kesäkuuta 2019
Taas väitetään
suomessakin yritysten, sekä eri eri maiden ilma-ja maavoimien "ilmasto
sottaamiset" tavallisten kansalaisten syyksi. Esim. Kenenkään maan
armeijan aiheuttamia päästöjä EI huomioida IPCC raportissa ???, myös
sotaharjoituksia EI huomioida !
Jopa omakotitalojen ruohonleikkurit, ovat suuria (ilmasto
syyllistäjien) mukaan "sottaajia" (Ylen uutiset 2.6-19) siis niitä,
joita käytetään vain kesäisin ja lisäksi, ehkä vain muutama kerran
kesäisessä viikossa.
On
tutkittu ja todettu, että 100 yritystä (maailmassa) aiheuttaa 70 %
maailman haitallisista kasvihuonekaasuista, niin on käsittämätöntä,
etteivät tosiasiat ilmaston todellisista saastuttajista herätä
"sottaamisesta" päättäviä tahoja. Vaan jatkuvasti syyllistetään
tavalliset kansalaiset maapallolla, aivankuin me päättäisimme yritysten
ja armeijoiden ilmastosaastuttamisesta.
Tämä härskiä ja kuvottavaa syyllistämistä, niiltä jotka ovat vallan
kahvassa - sekä yritykset, poliitikot ja eri maiden armeijat.
Leikkaan edelleen nurmikkoni ja kulutan ehkä 1 desilitran bensiiniä
kerralla, kun taas kaikenmaailman hävittäjät (suomalaisetkin) käyttävät
jopa 6000 litraa minuutissa ja lentokoneet, etelän matkalla noin 20 000
kiloa! Siis ketä pitäisikään syyllistää?
Uskomatonta hysterian lietsomista IPCC:ltä, koska tämä hallitusten välinen raportti EI perustu todellisuuteen, vaan on tarkoitushakuinen ja suuntautuu tavallisia kansalaisia vastaan.
maanantai 11. helmikuuta 2019
Taas tutkimuksella todistettu. Suomalaiset SS fasistisotilaat tekivät teloituksia.
Kesäkuussa 1941 tuhoamisyksiköistä vastannut SS-kenraali Reinhard Heydrich antoi Einsatzgruppejen johtajille suullisen käskyn tuhoamisen kohteista ja toimintatavoista. Kirjallinen käsky tuli myöhemmin.
– Surmattavaksi määrättiin kaikki juutalaiset, myös naiset ja lapset, kommunistit, poliittiset komissaarit ja neuvostohallinnon edustajat, mielisairaat sekä älymystön edustajat ja talouselämän johtajat.
Vuoden 1942 alussa ilmestyi rotuoppeja ja ”alempitasoisten ihmisten” surmaamisia perustellut SS- ja Gestapo-johtaja Heinrich Himmlerin ja kansainvälisten SS-joukkojen värväämisestä vastanneen SS-kenraali Gottlob Bergerin yhteinen pamflettikirjanen Der Untermensch (ali-ihminen). Ote Iltalehden tämänpäiväisestä lehdestä 8.2.2019.
Myös Keski-Uusimaalaisia (Tuusula, Kerava ja Järvenpää) henkilöitä oli SS vapaaehtoisten (1408 kpl) joukossa - valitettavasti. Näiden murhaajien teot ovat ikuisesti tuomittavia.
– Surmattavaksi määrättiin kaikki juutalaiset, myös naiset ja lapset, kommunistit, poliittiset komissaarit ja neuvostohallinnon edustajat, mielisairaat sekä älymystön edustajat ja talouselämän johtajat.
Vuoden 1942 alussa ilmestyi rotuoppeja ja ”alempitasoisten ihmisten” surmaamisia perustellut SS- ja Gestapo-johtaja Heinrich Himmlerin ja kansainvälisten SS-joukkojen värväämisestä vastanneen SS-kenraali Gottlob Bergerin yhteinen pamflettikirjanen Der Untermensch (ali-ihminen). Ote Iltalehden tämänpäiväisestä lehdestä 8.2.2019.
Myös Keski-Uusimaalaisia (Tuusula, Kerava ja Järvenpää) henkilöitä oli SS vapaaehtoisten (1408 kpl) joukossa - valitettavasti. Näiden murhaajien teot ovat ikuisesti tuomittavia.
perjantai 4. tammikuuta 2019
Kansalle yhä lisää leikkauksia Sipilän hallituksen valhtelulla, sekä indeksijäädytyksillä !
Vaikka ”vastuullista journalismiä” julkaisevat tahot Suomessa (Yleä myöten) ovat sitoutuneet vankasti ”vaihtoehtoiseen totuuteen”, eli tukemaan julkaisuissaan Sipilän hallituksen leikkauksia, muka hyvänä tekona kansalle.
Eduskunta päätti hallituspuolueiden äänin joulukuussa, päätti olla korottamatta useita perusturvan muotoja vuodelle 2019. Ja lähtivät joululomalle !
”Vastuullisen journalismin” julkaisut, eivät ole ko. indeksijäädytyksistä juurikaan kertonut vaikka se koskee useita eri etuisuuksia. Näitä ovat mm. kansaneläke, takuueläke, peruspäiväraha, työmarkkinatuki ja vammaisetuudet !
Näihin ja moniin muihin perusturvan muotoihin EI ole odotettavissa korotusta vuonna 2019. Hallituspuolueet ovat siis iskemässä juuri heikonpaan ja kyykytetyinpään osaan kansasta.
Kansaeläkeindeksi on jäädytetty on Sipilän hallituksen toimesta jo kaksi kertaa aikaisemmin. Lisäksi indeksiä on alennettu pari vuotta siten, että se tälläkin hetkellä alle vuoden 2014 tasoa !
Kun lisäksi, epäonnistunut työttömille suunnattu ”aktiivimalli”, joka on osoittautunut pelkäksi tukileikkuriksi, vain 13 prosenttia jo leikkurissa olevista työttömistä onnistui täyttämään aktiivimallin ehdot. Muille se on pelkkä tukileikkuri. Kaikista työttömistä leikkurissa on 39 prosenttia.
Työttömien ja eläkeläisten sekä muidenkin vähäosasten, vammaisia myöten on saatava
tukensa ilman Sipilän hallituksen indeksijäädytyksiä, voidakseen elää ihmisarvoista elämää, ilman jatkuvaa ”kyykyttämistä”!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)