sunnuntai 27. lokakuuta 2019

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Suomen maksut unionille nousivatMeille väitetään, ...

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Suomen maksut unionille nousivatMeille väitetään, ...: Suomen maksut unionille nousivat Meille väitetään, että suomalaiset maksavat "vain" 105 € vuosittain jäsenyydestään EU:lle...




Suomen maksut unionille nousivat

Meille väitetään, että suomalaiset maksavat "vain" 105 € vuosittain jäsenyydestään EU:lle.

Tämä on "vaihtoehtoista totuutta" Koska maksamme myös tullitulomme ja muita maksuja EU:lle, vain 20,23% jää maahamme, lisäksi on myös muita toisten maiden puolesta maksettuja jäsenmaksuja. 
Maamme poliitikot (lähinnä oikeistopuolueet) halusivat "hinnalla millä hyvänsä" pääsyä EU:hun.

Suomi maksoi viime vuonna EU:lle yhteensä 2 018 miljoonaa euroa. Tähän niin sanottuun kansalliseen maksuosuuteen liittyvät maksut kasvoivat 424 miljoonalla eurolla toissa vuodesta. Tästä arvonlisäperusteisen jäsenmaksun osuus oli 302 miljoonaa euroa ja bruttokansantuloon perustuvan maksun osuus 1 590 miljoonaa euroa. Lisäksi Suomen osuus Britannian maksuhelpotuksen rahoituksesta oli viime vuonna 127 miljoonaa euroa.

Viime vuonna Suomi keräsi EU:n puolesta 173 miljoonaa euroa tulleja ja sokerimaksuja, jotka tilitetään suoraan unionille. Tästä vain 35 miljoonaa euroa tuloutettiin valtion talousarvioon kantopalkkiona.

Eli vain 20,23% tullimaksuista jäi maahamme. Nämä EU:n maksut huonontavat valtiomme hyvinvointipalvelujamme sekä haittaavat maamme yhteiskunnallista kehitystä kansalaisten tarpeisiin.

keskiviikko 23. lokakuuta 2019

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Joke...

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Joke...: Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Jokelan rautatieaseman lämpimät odotustilat pysyy vain yhä edelleen kiinni. Miksi nä...





Syksy on jo päällä ja talvikin tulossa, mutta Jokelan rautatieaseman lämpimät odotustilat pysyy vain yhä edelleen kiinni. Miksi näin -  tuusulan kuntavaltuutetut ?

Tuusulan ex-kunnanjohtaja Joensivu muutama vuosi sitten kielsi, omavaltaisesti Jokelan rautatieasemalta Tuusulan kunnan kaikki mahdollisetkin tuet tai tukitoimet, siis täysin erilailla, kuin muissa samaan rautatieasemansa lopettaneissa kunnissa, (Pietarsaari, Kemijärvi, Iisalmi) Vain Jokelassa asema on suljettu 700 - 1000 junamatkustajilta.
Ne muut rautatieasemat on pidetty toiminnassa ja avoimena ko. kuntien tai paikallisten toimijoiden voimin tai avustamana. Miksei tämä malli toimi pohjois-tuusulassa?
 
 Avustetaanhan myös yrityksiä tuusulassakin vaikkei niillä ole yleishyödyllistä tehtävääkään (tätäkään summaa ei ole paljastettu allekirjoittaneelle, pyynnöistäni huolimatta)

Onko niin, ettei 700-1000 pohjois-tuusulalaisen junamatkalaisen sulkeminen, pysyvästi myös talvikaudeksi lämpimän odotustilan ulkopuolelle, ei vieläkään saa kuntavaltuutettuja toimimaan?

Siitäkin huolimatta, että muutama vuosi sitten Jokelasta kerättiin yli liki 5000 nimeä vaatimukseen, koko aseman lipunmyynteineen, aukipitämiseksi junalla matkustaville.

Esitin aseman odotustilan avaamiseksi junamatkaajille henkilökohtaisesti, myös tuusulan  kunnan pormestarille, Jokelan kirjaston "uudessa" avajaistilaisuudessa.

Valitettavasti paikallislehti (Keski-Uusimaa) ei ole julkaissut Jokelan aseman odotustiloja koskevia kirjoituksia kuntalaisilta, eikä ehdotuksia, siksi toivon teiltä asian julkistamista. 

tiistai 1. lokakuuta 2019




Tänään on Minna Sillanpään ja KANSALAISVAIKUTTAMISEN PÄIVÄ 1.10.
      onkin syytä vaikuttaa maamme hallituksen sekä eduskuntaamme, jotta
                              asevarustelu maassamme lopetettaisiin !

                                           Nyt on hallitus (työväenpuolueet mukana)
                                           antamassa verovarojamme miljardettain
                                          militarismiin, hyvinvointipalvelujen sijasta !!!

                                                                     MIKSI ?

keskiviikko 12. kesäkuuta 2019






 Tuusulan kunnan päättäjät, ottakaa nyt vihdoin tästä "yritysten tukeminen" kunnan verovaroista vihdoinkin kiinni.

Tekemääni tiedusteluuni aikaisemmin yritysten tukemisesta kunnan varoista jo pari vuotta sitten, sain vastaukseksi korkealta viranhaltialta epäselvän puhelinsoiton, jossa valitettiin asian "olevan vaikea selvittää, ymmärräthän sinä"

Alla 12.6.2019 Ylen Uutinen, jonka toivon vaikuttavan myös kunnan päättäjiin, että (yritysten tukeminen) asia selvitetään Tuusulan kuntalaisten edun mukaisesti.

Yrittäjät valmiita leikkaamaan yritystukia reippaasti enemmän kuin hallitus

Yritystukia voitaisiin leikata moninkertaisesti hallituksen nykyiseen suunnitelmaan verrattuna. Suomen yrittäjien mukaan yhteensä viiden miljardin tuista voisi leikata jopa puoli miljardia. Kyselyssä enemmistö yrittäjistä sanoo, että tuet vääristävät yritysten keskinäistä kilpailua.

keskiviikko 5. kesäkuuta 2019

 
 
 
 
 
 
Taas väitetään suomessakin yritysten, sekä eri eri maiden ilma-ja maavoimien "ilmasto sottaamiset" tavallisten kansalaisten syyksi. Esim. Kenenkään maan armeijan aiheuttamia päästöjä EI huomioida IPCC raportissa ???, myös sotaharjoituksia EI huomioida !

Jopa omakotitalojen ruohonleikkurit, ovat suuria (ilmasto syyllistäjien) mukaan "sottaajia" (Ylen uutiset 2.6-19) siis niitä, joita käytetään vain kesäisin ja lisäksi, ehkä vain muutama kerran kesäisessä viikossa.

On tutkittu ja todettu, että 100 yritystä (maailmassa) aiheuttaa 70 % maailman haitallisista kasvihuonekaasuista, niin on käsittämätöntä, etteivät tosiasiat ilmaston todellisista saastuttajista herätä "sottaamisesta" päättäviä tahoja. Vaan jatkuvasti syyllistetään tavalliset kansalaiset maapallolla, aivankuin me päättäisimme yritysten ja armeijoiden ilmastosaastuttamisesta.

Tämä härskiä ja kuvottavaa syyllistämistä, niiltä jotka ovat vallan kahvassa -  sekä yritykset, poliitikot ja eri maiden armeijat.

Leikkaan edelleen nurmikkoni ja kulutan ehkä 1 desilitran bensiiniä kerralla, kun taas kaikenmaailman hävittäjät (suomalaisetkin) käyttävät jopa 6000 litraa minuutissa ja lentokoneet, etelän matkalla noin 20 000 kiloa! Siis ketä pitäisikään syyllistää? 
 
Uskomatonta hysterian lietsomista IPCC:ltä, koska tämä hallitusten välinen raportti EI perustu todellisuuteen, vaan on tarkoitushakuinen ja suuntautuu tavallisia kansalaisia vastaan.