lauantai 28. maaliskuuta 2015

Kansaa kyykyttävät eduskunta- ja valtuustopuolueet on syytä hylätä !


Kataisen(kok) - Urpelaisen(sdp) Hallitusohjelman mukaisesti 
vuosille 2012 - 2017 kohdistuneiden leikkausten johdosta kunnilta
jää valtionosuuksia saamatta 6,6 miljardia euroa eli 6.600 miljoonaa euroa.
Tätä leikkauslinjaa kunnille/kuntalaisille jatkoi myös Stubb (kok) Rinne (sdp) hallitus.

Vuoden 2017 tasossa Tuusulan kohdalla valtionosuusleikkaukset ovat n.
280 euroa / asukas sekä tänä vuonna voimaan astuneen
valtionosuusuudistuksen myötä menetyksiä sen päälle tulisi lisää 6
euroa / asukas.

Leikkauksista noin 16 euroa/ asukas menee vuosille 2016 ja 2017 eli
ovat teknisiä.

Eli vuonna 2017 menetyksiä tulisi kaikkinensa yhteensä noin 286 euroa
/ asukas. Kun Tuusulassa on asukkaita noin 38 000, niin vuoden 2017
tasossa puhutaan noin 10,9 miljoonan euron menetyksestä.

Sitten jos vuosia 2012-2017 lasketaan yhteen, niin leikkaukset mukaan
lukien vos-uudistus Tuusulan kohdalla olisivat euroina suurin piirtein
seuraavia:
- vuosi 2012: 4,5 milj.
- vuosi 2013: 5,3 milj.
- vuosi 2014: 7,9 milj.
- vuosi 2015: 10,2 milj. (Mukana vos-uudistus -6 euroa / asukas eli 228 000)
- vuosi 2016: 10,5 milj. (- " -)
- vuosi 2017: 10,9 milj. ( - " - )

Eli vuosina 2012-2017 hallituksen päätöksillä Tuusulan yhteenlasketut
valtionosuusmenetykset olisivat noin 49 milj. euroa. Fakta kuitenkin
on, että kuntien rahoitusosuus lakisääteisistä peruspalveluista on
kasvanut tällä vaalikaudella noin 8,5 prosentilla.

Onkin Tuusulan kaikilta valtuutetuilta poliittista epärehellisyyttä kuntalaisille
siirtää yksimielisesti, maamme hallituksen täysin epäonnistuneen
politiikan seuraukset - kuntalaistensa maksettavaksi. Tekijöinä kaikki
valtuustopuolueet vassareista-kokkareihin.

 Tehdään SYRITZAT ja heitetään nykypuolueet pois päättämästä eduskunnasta ja kunnista !

Lähde leikkauksille; kansanedustaja Tuusulasta ja luvut on vahvistanut
myös ylikamreeri Tilastokeskuksesta.

lauantai 21. maaliskuuta 2015

Valtion velkaantumisella pelotellaan jatkuvasti, v...

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Valtion velkaantumisella pelotellaan jatkuvasti, v...: Valtion velkaantumisella pelotellaan jatkuvasti, ikään kuin varallisuudella ei olisi mitään väliä. Mikä tahansa yritys, joka huomioisi va...

Valtion velkaantumisella pelotellaan jatkuvasti, vaikka syy tilanteeseemme on leikkaukset joita eduskuntapuolueet ovat tehneet ja tekevät !



Valtion velkaantumisella pelotellaan jatkuvasti, ikään kuin varallisuudella ei olisi mitään väliä. Mikä tahansa yritys, joka huomioisi vain velat eikä lainkaan varojaan, aiheuttaisi lähinnä hilpeyttä ja myötähäpeää, toteaa Ketoharju.
Tilastojen mukaan jokaisella suomalaisella on julkisella sektorilla nettovarallisuutta 49 731 euroa – ei siis suinkaan velkaa.

 Katso vaikka; Saatavakello-palvelu

Tekijä SKP:n pääsihteeri Heikki Ketoharju


Totuus on, että Suomi on poikkeuksellisen vakavarainen

talous !


torstai 19. maaliskuuta 2015

Tulevat eduskuntavaalitkin ovat "tynkädemokratiaa" !!!



Demokratia on enemmistön päätäntävaltaa yhteisistä asioista. Samalla
siihen sisältyy usko, että enemmistö osaa tehdä itselleen parhaita
päätöksiä esillä olevista vaihtoehdoista.

Pahimmillaan, (mikä vaihe on jo maassamme päällä) vaihtoehtojen
tutkimisen mahdollisuus estyy ja kaventuu kun vaihtoehdot tuodaan
esiin, pääosin kaupallisesti ja EK:n tai rikkaiden pankkiireiden toimesta.

Jos vaaleissa puolueella ei ole varoja (kuten pienpuolueet, kuten Skp)
ostaa kallista televisio- lehti- tai sosiaalisen median mainontaa,
eivät puolueen ehdokkaat pääse esille äänestäjien suorittaessa valintaa.

Demokraattiset vaalit ovat muuttuneet Suomessa tynkädemokratiaksi, kun
demokratian keskeinen edellytys, vaihtoehtojen esilletuonti ennen
päätöksentekoa, on yksityistämällä ja kaupallistamalla rajattu
todellisuudessa vain harvojen valtapuolueitten käsiin.

Pienpuolueet eivät saa tavoitteitaan ja ehdokkaitaan äänestäjien
näkyviin. Suomen poliittinen eliitti jatkaa niskoitteluaan eikä halua
korjata Euroopan Neuvoston korruption vastaisen toimielimen CRECO:n viime
eduskuntavaaliemme yhteydessä antamia moitteita demokratian
edellytysten puuttumisesta.

Puoluetukea ja avustuksia eduskuntapuolueet ovat päättäneet jakaa
toisilleen 45,3 miljoonaa euroa, joka tekee meille jokaiselle
veoluonteisesti puoluetukimaksua 12,25 €.

Lisänä tähänkin valtapuolueiden tynkädemokratiaan sisältyy myös Median
erityisesti Yle:n Tv ja Radion jatkuva syrjintä pienpuolueita kohtaan,
(erityisesti Skp:tä) ne esittävät vain eliitin kanssa, samanmielisiä eduskuntapuolueiden valtapuolueiden edustajia ohjelmissaan.

sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Kansanedustaja Jyrki Yrttiaho kanteli oikeuskansle...

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Kansanedustaja Jyrki Yrttiaho kanteli oikeuskansle...:  Koska tämä järkyttävä isäntämaatukisopimus on jälleen poliittisen eliitin Natotuksen viemistä pitemmälle ja ilman eduskunnan k...

Kansanedustaja Jyrki Yrttiaho kanteli oikeuskanslerille Naton kanssa tehdystä isäntämaasopimuksesta.




 Koska tämä järkyttävä isäntämaatukisopimus on jälleen poliittisen eliitin Natotuksen viemistä pitemmälle ja ilman eduskunnan käsittelyä. Siksi julkaisen sen Blogissani

Kansanedustaja Jyrki Yrttiaho (vasenryhmä eli vasliitosta erotetut) on tehnyt oikeuskanslerille kantelun Nato-isäntämaasopimuksesta. Yrttiahon mukaan kysymyksessä valtiosopimus, joka saatettiin voimaan perustuslakia rikkoen ilman eduskunnan suostumusta.

Yrttiaho vaatii 4. syyskuuta viime vuonna allekirjoitetun niin sanotun Nato-isäntämaatukisopimuksen ja yhteisymmärryspöytäkirjan voimaansaattamisen perustuslainmukaisuuden tutkimista.
Sopimuksen allekirjoitti Suomen puolesta puolustusvoimien komentaja Jarmo Lindberg. Sopimusta ei alistettu eduskunnan käsittelyyn, eikä sille hankittu perustuslain mukaista eduskunnan suostumusta.

 Sopimus on Yrttiahon mielestä selkeästi valtiosopimus ja monien asiantuntijoiden mukaan Suomen turvallisuuspoliittisen aseman kannalta ”merkitykseltään huomattava”, eikä vain yhteisymmärryspöytäkirja teknisistä järjestelyistä ja viranomaistuesta joukkojen ja kaluston huollossa, logistiikassa ynnä muussa Nato-joukkojen toiminnalle Suomen alueella ja Suomen alueen kautta.

Yrttiaho nostaa kantelussaan esille myös isäntämaatukisopimuksen ”Suomen lainsäädännön alaan kuuluvia ja sitä sivuavia vaikutuksia”. Isäntämaatukisopimus on nostettu erääksi perusteeksi EU:n Lissabonin sopimuksen yhteisvastuuta ja keskinäistä sotilaallista apua koskevien artiklojen rinnalle kansallisen lainsäädännön sopeuttamistarpeita ja muutostarpeita kartoittaneen työryhmän mietinnössä.

Lainsäädännön muutokset ovat valmistelussa.
– Näillä perusteilla sopimukselle olisi pitänyt hankkia eduskunnan suostumus. Ulkoministeri Erkki Tuomioja lupasi eduskunnan täysistunnossa syyskuun alussa tuoda sopimuksen eduskunnan käsittelyyn ”tavalla tai toisella”. Mutta näin ei tapahtunut. Eduskunnan vasenryhmä esitti puhemiesneuvostolle, että eduskunta ottaa asian oma-aloitteisesti käsittelyyn perustuslakivaliokunnassa, ulkoasiainvaliokunnassa ja puolustusvaliokunnassa. Emme saaneet pyyntöömme edes virallista vastausta. Myös näistä syistä pidän jättämääni kantelua perusteltuna, toteaa Yrttiaho.
Aamuset-kaupunkimedia (AKM)

torstai 12. maaliskuuta 2015

Tulevat eduskuntavaalit ovat "tynkädemokratiaa"



Demokratia on enemmistön päätäntävaltaa yhteisistä asioista. Samalla
siihen sisältyy usko, että enemmistö osaa tehdä itselleen parhaita
päätöksiä esillä olevista vaihtoehdoista.

Pahimmillaan, (mikä vaihe on jo maassamme päällä) vaihtoehtojen
tutkimisen mahdollisuus estyy ja kaventuu kun vaihtoehdot tuodaan
esiin, pääosin kaupallisesti.

Jos vaaleissa puolueella ei ole varoja (kuten pienpuolueet, kuten Skp)
ostaa kallista televisio- lehti- tai sosiaalisen median mainontaa, eivät puolueen
ehdokkaat pääse esille äänestäjien suorittaessa valintaa.

Demokraattiset vaalit ovat muuttuneet Suomessa tynkädemokratiaksi, kun
demokratian keskeinen edellytys, vaihtoehtojen esilletuonti ennen
päätöksentekoa, on yksityistämällä ja kaupallistamalla rajattu
todellisuudessa vain harvojen valtapuolueitten käsiin. Pienpuolueet
eivät saa tavoitteitaan ja ehdokkaitaan äänestäjien näkyviin. Suomen
poliittinen eliitti jatkaa niskoitteluaan eikä halua korjata Euroopan
Neuvoston korruption vastaisen toimielimen CRECO:n viime
eduskuntavaaliemme yhteydessä antamia moitteita demokratian
edellytysten puuttumisesta.

Puoluetukea ja avustuksia eduskuntapuolueet ovat päättäneet jakaa
toisilleen 45,3 miljoonaa euroajoka tekee meille jokaiselle puoluetukimaksua verovaroista 12,25 €.
Lisänä tähänkinvaltapuolueiden tynkädemokratiaan sisältyy Yle:n Tv ja Radion jatkuva
syrjintä pienpuolueita kohtaan, joka esittää vain eduskuntapuolueiden politiikkoja ohjelmissaan.