maanantai 26. lokakuuta 2015

Tuusulan politiikkojen ja virkamiesten ”hyvät lupaukset”




Tuusulan politiikkojen ja virkamiesten ”hyvät lupaukset” ovat päällystäneet tien Jokelan rautatieaseman odotustilojenkin sulkemiseen Jokelan junamatkustajilta -  ja ihan itse tehtynä !

Tämän kuntalaisen aloitteen tein jo 8 elokuuta 2013 ja se on edelleen ”vireillä” Tuusulan kunnassa.

”Jokelan rautatieasema, joka on ollut toiminnassa vuodesta 1875 lähtien on vaarassa sulkeutua junamatkustajilta lopullisesti.
Junamatkustajat, joita on n. 2.200 päivittäistä matkustajaa Jokelan asemaltamme tarvitsee asiallisen odotushuoneen, ettei tarvitse olla ulkona säiden armoilla.
Tällä aloitteellani ehdotan, että Tuusulan kunta tukee rautatieaseman matkustajatilojen (ns. odotushuone) aukioloa myös rahallisesti aukiolon varmistamiseksi, ja ehdotan lippuautomaattia myös tähän sisätilaan.”

Jokainen junamatkustaja 100 prosenttisesti, olisi edelleenkin toimivien asemapalvelujen kannalla ja niihin kuuluu myös odotustilojen aukiolo. Palaan tapahtumiin Jokelan rautatieaseman kohdalla siihen, että Tuusulan kunnan johtava virkamies (kunnanjohtaja) kielsi tuen, ainoalle kunnassa olevalle rautatieasemalle. Kaikki muut samaan aikaan lopettamisuhan alla olevien asemien (4kpl)kunnat sen sijaan tukivat rautatie asemiaan.

 Tukeen Jokelan rautatieasemalle olisi mennyt vain prosentti siitä tuesta mitä nytkin Tuusulan kunta maksaa Kiljavan Sairaala Oy erilliseen (270 000€) lisätukeen.
 
Yksikään kuntapoliitikko ei Tuusulassa (silloinkaan) ollut Jokelaisten junamatkustajien puolella loppuun asti, huolimatta liki 5000 allekirjoittajan vaatimuksesta - säilyttäkää Jokelan rautatieasema !

Tämän hetken odotustilan tilanne on erittäin epäselvä, Jokelan aseman Bruno kahvilan ovessa on vain lappunen, jossa on jotain lukenut, mitä sen on sade vienyt ja ovet on edelleen kiinni - poliitikkojen ja virkamiesten lupauksista huolimatta. 


Jokelan asema säilytettävä kansanliikkeen aktiivi

maanantai 7. syyskuuta 2015



Ihmistarha Helsingissä Säätytalolla hallituksen budjettiriihen  edessä 9.9. klo 8-16!

 

lauantai 22. elokuuta 2015

JOUKKOVOIMA NÄYTTI VOIMAANSA !!!



JOUKKOVOIMA MARSSI 22.8.2015 näytti suurella osallistuja määrällään, ettei maasamme ole alistuttu ja hyväksytty Sipilän Soinin ja Stubbin uusliberalistista

talous eli leikkauspolitiikkaa !

keskiviikko 19. elokuuta 2015

Luokkaeroja hallitus vähättelee ja syyllistää työttömiä ja köyhiä.




Pelkkiä työttömiä työnhakijoita oli noin 450 000 huhtikuu 2015, joista eri työvoimapalveluissa (esim. kuntouttava työtoiminta) huomioidaan.

Pelkästään työttömiä työnhakijoita oli 325 000. Tilastosiivottujen määrä on siis 125 000.
Suppeimmissa tilastoissa, (joita julkistetaan tiheästi valtapuolueiden toimesta) näkyy pelkkä työttömien työnhakijoiden määrä. Näin ”kaunistellaan” työttömyystilastoja.

Työttömyys tietoa Uudenmaan läänin alueen 100 000:n työttömään lisääntynyt määrää ei voitu mitenkään ohittaa, valtapuolueissakaan.

Työttömien syyllistämisestä valtapuolueiden taholta käy esimerkiksi kuntouttava työtoiminta. Siihen ”aktivoidut” eivät saa palkkaa. He ”saavat” vain sosiaaliturvan, joka
on vastikkeellista. Yhteiskunnalle hyöty tästä toiminnasta on nolla, yksilölle se on suorastaan kyykytystä.

Avoimia työpaikkoja työvoimatoimiston haun mukaan noin 11 000 (heinäkuu 2015) ja tutkimustieto osoittaa, että vain harva työllistyy kuntouttavan työtoiminnan kautta. Että se siitä valtapuolueiden työvoimapolitiikasta.

Aktivointiretoriikkaa on myös ns. ”Nuorisotakuu” se on täysin epäonnistunut projekti, joka takaa ”polun löytämistä eteenpäin”. Polku eteenpäin EI tarkoita välttämättä työ- tai opiskelupaikkaa. Se voikin tarkoittaa kuntouttavaa työtoimintaa 9 eurolla päivä ja elämänhallintakursseja. Sekin on pakkoauttajien populismia, joka ei tarjoa mitään ratkaisua.

Perimmäinen ongelma on, että suomen yhteiskunnassa noudatetaan politiikkaa porvarien toimesta, jolla tuetaan globaalia kapitalismia ja samalla tietoisesti tuhotaan kansallisvaltiot sekä niiden kansalaisten haluama hyvinvointivaltio.
 
Tätä leikkaus suuntaa vastaan on järjestetty suurmielenosoitus 22 heinäkuuta Helsingissä, tule sinäkin. Ei leikkauksille, vaan KYLLÄ HYVINVOINNILLE ! 

tiistai 11. elokuuta 2015

Tämä hallituksen "herttainen" SSS saamattomuus,



Tämä hallituksen "herttainen" SSS saamattomuus, lyö päälle kaikessa numero tiedoissa, joita näin syksyn lähestyessä tarjoillaan. Työttömyys ja totaalinen teollisen toiminnan stoppi on vertaansa vailla, jopa viimme vuosia.


Uudenmaan 100.000 työtöntä kertoo valitun (ja ainoan) talouspolitiikan tyhmyyden. Väite, että leikkaamalla maamme noustetaan ylös alhosta, on todella tyhjän jankuttamista ja lisäksi se on väite joka ei pidä paikkaansa.

Toinen väite, jopa osaan vasemmistoakin levinnyt on väite valtiomme katastrooffisesta velkaantumisesta, ja tämän Kataisen (ja valtionvarainmisteriön virkamiehet) valeen takia nyt sitten SSS-hallitus leikkaa kaikkea mikä eläkeläisille, sairaille, lapsiperheille, opiskelijoille, koululaisille ja imeväisille ennen kuului. Kun taas aseista ja asevarustelustahan ei SSS-hallitus leikkaa vaan lisää liki miljardi euroa.

Kuntataloutta Tuusulassakin kuritetaan jo kolmatta vuotta ja nämä leikkauksien "enkelit" kokoomuksen kahden keski-uudenmaan kunnan kärkikaunottaret, nämä leikkaus enkelit, oikein paikallisessa lehdessä kehuskelevat, kuinka hyvin hoitelevat koulutustoimet ja siinä ohessa kaikki muutkin, tuloksena on kyllä valitettavasti ollut, vain koulujen ja kirjastojen sulkemisia ja lääkäripäivystyksien poistoa.

perjantai 7. elokuuta 2015

Tule mukaan lauantaina 22.8.2015 klo 14 Helsingin Rautatientorille


  1. Leikkauspolitiikkaa vastaan Suomessa, Euroopassa ja koko maailmassa
  2. Riittävä toimeentulo kaikille
  3. Ihmis- ja perusoikeudet kaikille
Mielenosoitus on puoluepoliittisesti sitoutumaton.
Puoluetunnukset eivät ole sallittuja mielenosoituksessa, mutta eri puolueiden henkilöt ovat erittäin tervetulleita mielenosoitukseen.
Mielenosoituksessa ei hyväksytä minkäänlaista rasismia tai maahanmuuttokriittisyyttä eikä näihin viittaavia tunnuksia.
Jokaisessa suomen kunnassa noudatettu leikkauspolitiikka (myös Tuusulassa) aiheuttaa kärsimyksiä, niin toimeentuloon, kuin perusoikeuksiin. Se ei ole hyväksyttävää !

Tuusulan
Kunta-aktiivi
Jori Porspakka
Jokela