tiistai 21. elokuuta 2018

 
 
 
 Jokelan Kansalaiopisto Natottaa !!!
 
Jokelan Kansalaisopisto, joka on kylän oma opinahjo (perustettu 1964) on nähtävästi yhtynyt maamme Natottajien näkemyksiin, järjestämällä yleisluennon Jokelan kyläläisille (Jokelan kansalaisopisto, syksyn ohjelma 2018) maamme ulkopolitiikasta Jokelan Reserviupseeit ry:n kanssa aiheesta "Puolustussopimus Yhdysvaltain kanssa on nopea tie ja se tukisi hakemusta NATO:n jäsenyyteen" !!!???

Uskomatonta vaihtoehtoista totuuden tarjontaa tältä Natottajalta kun tiedetään, että Nato jäsenyydellä on vain 17 % kannatus maassamme. Siksikin on erityisen kummallista, että Jokelan Kansalaisopisto ja sen vastuulliset päättäjät ovat ottaneet asiakseen viedä maatamme sotilasliittoon !

 Kyseisen luennon puhuja Markku Salomaa on Euroopan sotahistorian dosentti ja hänet tiedetään myös "Ulkopolitiikan tutkimuksen säätiön johtajaksi". Ilmeistä on, että hän kuuluu siihen 17 prosenttiin joka haluaa suomea Natoon -  nopeasti.
Tähän on sanottava ääneen, kuten Esko Seppänen (tuttavani ja useasti Jokelassa vieraillut kutsustani, tunnettu politiikko kirjailija ja vasemmanlaidan vaikuttaja) Rauhaa, rakkautta ja Natottomuutta ! Eli, Jäitä hattuun oikeistolaiset Natottajat Jokelan Kansalaisopistossakin.

perjantai 17. elokuuta 2018

 

 Tässä on faktatietoa myös suomalaisille, kuka tai mitkä maat ovat "agressiivisiä" ja "laajentumis- haluisia" maamme lähialueilla.

 

Kaikkien sotapuheiden alku ja juuri: mitä Venäjälle luvattiin Naton laajenemisesta?

Venäjä katsoo sille 1990-luvulla vakuutetun, ettei Nato laajene sitä kohti. Länsi näkee toisin.
Lännen ja Venäjän nykyinen vastakkainasettelu juontuu kylmän sodan päättymiseen ja Neuvostoliiton romahdukseen 1991. Nyt Venäjällä ollaan katkeria Natoa kohtaan ja katsotaan läntisen sotilasliiton syöneen sanansa.
War on the Rocks -sivustolla on tehty perusteellinen selvitys siitä, mitä noina vuosina Venäjän kanssa todella puhuttiin. Jutun otsikkona on Annetut lupaukset, petetyt lupaukset? Mitä Jeltsinille kerrottiin Natosta 1993 ja miksi se on merkittävää. Sivusto on etsinyt dokumentit muun muassa tapaamisista.

perjantai 3. elokuuta 2018

 
 
 
 
 
Jopa "vastuullisen journalismin" nimissä tarjoaa (Sipilän hallitusta lähellä oleva lehdistö), Ylen keralla,  erikoisia ja paikkansa pitämättömiä väitteitä ja "perusteluja", miksi pitää käsittelyssä oleva hallituksen väkisinkin ajama sote-hanke ajaa "maaliin"- vaikka väkisin.

Perusteluksi tälle väitteelle kelpuutetaan (esim. Ylen julkaisema ns. asiantuntijan haastattelu), jopa väitteet "kun sitä on niin kauan jo ajettu" ja muitakin perustelemättömiä mutu-tuntemuksia sosiaali-ja terveydenhoidon yksityistämistä ajavilta ns. "asiantuntijoilta".

On ohitettu näissä "vastuullisen journalismin" tiedoitusvälineiden (myös Yle) uutisoinnissa täysin se syy, miksi sosiaali- ja terveydenhuollon ongelmat ovat kunnissa ja maakunnissa ja myös koko suomessa tulleet  "framille". Tämän ovat kokeneet karvasti kansalaiset sairaat ja jopa terveet, kun palveluja leikkausten (mm. tuusulankin kesäsulut Jokelassa ja Kellokoskella) takia ei löydy kuten aiemmin edes lähiterkkarista.

Syy on yksinkertaisesti tiukka leikkauspolitiikka, jota ajaa ennen kaikkea Sipilän hallitus, mutta myös eduskunnan puolueet, jotka ovat syyllisiä vuodesta 2012 lähtien leikanneet kuntien ja tulevat leikkaamaan vuoteen 2019 asti yhteensä 2 405 miljardia euroa kuntien (niissä kaikki suomalaiset elävät) peruspalveluista.

Kun rahat ja terveys on viety kunnilta ja kuntalisilta, hätäiseksi vaihtoehtoiseksi ja muka "ratkaisuksi" ajetaan sosiaali-ja terveyshuollon yksityistämistä, jolla viedään sitten tuhkatkin pesästä. Veroparatiisisaarilta toimivat terveysalan ulkomaiset ja kotimaiset maamme sosiaali-ja terveyspalveluiden tuhoojat, odottavat "vesi kielellä" tulevaa. Toivon ja uskon, ettei tämä Sipilän hallituksen ajama järjettömyys maassamme toteudu.

keskiviikko 25. heinäkuuta 2018




 Hyvää kuuman kesän jatkoa, ihmiset. Itse jouduimme vesivahingon kohteeksi jo toukokuun lopulla ja liki 7 viikkoa on mennyt talomme "normalisoinnissa" takaisin käyttöömme.

 Tänä kesän aikana on ollut mittava määrä tapahtumia eri puolella maata ja maailmaa, joista kerron vain yhden, Esko Seppäsen tv-haastattelun tällä viikolla (vko 30). Hänen kannustuksensa suomalaisille ja varsinkin vasemmistolaisille on mainio "Rauhaa, Rakkautta, Natottomuutta" sekä vastustamista EU:n liittovaltioistamista kohtaan, (jotta suomessa säilyisi edes vähän demokratiaa).

 Valitettavasti Suomen EU meppien kanta on kuulemma "liittovaltioistaminen", nämä meppimme ovat politiikallaan jo aiemmin vieneet maamme ja kansalaiset EU:n kurjuuteen valheilla ja lehdistön avustuksella - maksajiksi ja kärsijäksi, kun taas "omistajat" ja raharikkaat ja heidän apurinsa voivat erinomaisesti.

 Muutosta rakennetaan jo Vastavirta tapahtumassa 25-26 elokuuta ja myös SKP 100 vuotisjuhla on osana tapahtumaa. Tule mukaan !   

maanantai 28. toukokuuta 2018









Yhä jatkuva ja jopa voimistuva pohjoisen tuusulalaisten, kuntapalveluiden heikentäminen ilmenee jälleen, Jokelan ja Kellokosken sosiaali-ja terveyspalveluiden ns. "kesäsuluissa". Kellokoskella 11.6-15.7  ja Jokelassa 9.7-12.8.2018.

Kuntapolitiikot ja myös heidän (taustapuolueensa), ovat  kiistattomasti mukana "tyhmäilyissä", joissa on vaihdettu kunnanmaita, pienempiin maihin, kiviainesyrittäjän kanssa ja lisäksi maksettu tästä operaatiosta vielä yrittäjälle "lisätukea", lehtitietojen mukaan puolimiljoonaa euroa, kuntalaisten "piikkiin" - tietysti.

Ja vielä tortta på tortta, näiltä nykypäättäjiltä "unohtu" tarkistaa (tai ei osattu) yritykselle luovutettujen ex-kunnanmaihin sisältyviä suuriakin projekteja (tunneli hanke) Uudenmaan läänin konttorista.

Pelkästään kuntapolitiikkojen tyhmäily, etelä-tuusulan maanvaihto operaatiossa, aiheutti suurenmat kulut tuusulan kuntalaisille, kuin mitä "säästöillä" eli pohjois-tuusulan sosiaali- ja terveysasemien (Jokela, Kellokoski) kesäsulkemisilla saavutetaan! 

maanantai 7. toukokuuta 2018





Tänä vuonna on Suomea juhlittu sen 100 vuotisen taipaleen johdosta, erityisesti maamme oikeisto on keskittynyt kehumaan erityisesti maamme alkutaipaletta, unohtaen tuoda julki tekemänsä täysin itsenäistymis vaiheen alun.

 Oskari Tokoin senaatin voima loppui, kun sosialistisen enemmistön eduskunnan hyväksymän valtalain johdosta, kun väliaikaisen Kerenskin hallitus määräsi eduskunnan hajoitettavaksi ja pidettäväksi uudet vaalit.

Porvaripuolueet  olivat senaatissa nyt enemmistönä, ja "juonivat" kokoukseen puheenjohtajaksi venäjän kenraalikuvernöörin Stahovitsin, sekä päättivät julkistaa Kerenskin (väliaikaisen hallituksen pääministeri) sosialistisen eduskunnan hajoittamiskäskyn.

 Eduskunnan Kullervo Manner (sdp) koetti vielä kutsua eduskuntaa koolle mutta venäjän armeijan kasakat pitivät eduskunnan suljettuna, Kerenskin määräyksen mukaisesti.  Eli näin nämä suomen porvaripuolueet "mukautuivat" aivan muuhun, kuin suomen rehelliseen itsenäistymiseen.

Tämän jälkeen porvarien johtama ja määräämä senaatti täydensi omaa valkoisensuomen tavoitetta
nimittämällä salaisen aktivisti ryhmän jäseniä senaattoreiksi. Koko suomen ruokahuolto ja rahavarat alistettiin tälle tavoitteelle ja ne keskitettiin pohjanmaalle, jonne siirrtyi myös miljoonia markkoja varallisuutta (teollisuuden ja pankkien lahjoittamat varat).

Tätä johti ja piti huolta aktivistisen salaisen järjestön Ratsumestari Ackerman. Myös Hjelt lähetettiin jo marraskuussa 1917 Sasksaan sopimaan Saksan avusta "vaikka millä tavalla" kuten  valtionhoitaja Svinhufund kehoitti. Tämä samainen herra kirjoitti myös etukäteen lain (tietän miten työväenluokka tullaan kohtelemaan porvarien päällekarkauksessa) valkoisen puolen syyttämättömyys laki.

Mannerheimin "ammutaan paikalla" laki 25.2.1918 on suoraan Venäjän armeijan rikoslaista vuodelta 1906 joka oli juuri aiemmin kovennettu vallankumouksien takia.

Nämä valkoisen puolen laittomat teloituksia ja murhia tehtiin myös Tuusulan Jokelassa, 100 vuotta sitten 7.5.1918 jolloin Suojeluskunta teloitti 9 syytöntä ihmistä, aivan keskuslammen viereen. Näitäkin toimia johti valkoisen armeijan esikunta.

sunnuntai 15. huhtikuuta 2018





Heikki Hiilamon kolumni: Verolait ovat lobbareiden armoilla

Verolait ovat raskaasti lobattuja ja niissä usein pääoman ja kansan edut törmäävät. Esimerkiksi uusi metsälahjavähennys keventää niiden verotusta, joilla on paljon metsätalouden pääomatuloja, kirjoittaa Heikki Hiilamo.
Heikki Hiilamo