tiistai 27. marraskuuta 2018



70 vuotis merkkipäiväni haastattelussa (K-U 8.11) kerrottiin minun lopettavan julkisen osanottoni politiikkaan, kirjoittamista myöten ! Kirjoittamisen lopettaminen ei pidä paikkaansa, vaikka Keski-Uusimaan päätoimittaja on ilmeisesti "tulkinnut" asian näin, koska allekirjoittaneen mielipiteitä (esim.) IPCC raportin nostattamiin kirjoituksiin ei julkaista. Yritän nyt vielä, myös toisten lehtien kautta.
 Valitettavasti tavallisia kansalaisia suomessakin, johdetaan harhaan ja (maksamaan) muiden "törkeilyt" maailmassa. Kasvihuonekaasuista 100 yritystä (maailmassa) tuottaa valtaosan eli noin 70 %. Tämäkin "tuotanto tulos" siirretään ilmeisesti päättäjien toimesta sujuvasti tavallisille kansalaisille - maksettavaksi !

 Suuri syyllinen kasvihuonekaasujen tuottamiseen on myös lentoliikenne ja erityisesti kaikkien armeijoiden ilma-ase, lentokone hävittäjät. Kun tiedetään, että jo yksi F-16 käyttää tunnissa 6359 litraa polttoainetta. F-15 käyttää 5980 litraa polttoainetta, ja yliääninopeuksissa - 15 litraa sekunnissa !

 Suurin kasvihuonekaasujen ja muiden haitallisten kaasujen levittäjäjä on Usa:n sotaministeriö Pentagon. Jolla on 702 sotilastukikohtaa 230 maassa ja lisäksi 6000 sotilastukikohtaa omilla alueillaan. Kyseessä on tuhansien hävittäjien tuottama kasvihuonekaasujen tuotanto!
Mutta kuten sotia ja niiden harjoituksia, niitäkään ei valvota ! Ne on vapautettu valvonnasta! Ilmeistä on, että tältä nykyiseltä ilmastosopimukselta on "pohja pois"!

perjantai 2. marraskuuta 2018




 Juuri julkaistussa ilmastoraportissa (ICCP) varoitellaan kasvihuonekaasun olevan korkeimmillaan nyt maapallolla, tästä välittämättä suomessakin järjesttiin Lapissa lentokoneiden, hävittäjien sotaharjoituksia ja siten lisätään valtavasti kasvihuone saasteita (joita Lapissa ei muuten lainkaan tuoteta)


 Koska jo yksi hävittäjä (F-16) kuluttaa 6359 litraa/polttoainetta tunnissa, ja (F-15) kuluttaa 5980 litraa tunnissa. Sekä yliääninopeuksissa 15 litraa sekunnissa ! Tällä eri armeijoiden hävittäjien saastuttamis vauhdilla, on maailman valtapuolueilta ja heidän nykyiseltä ilmastopolitiikalta on pudonnut täysin "pohja pois". Kun lisäksi on sodat (ja niiden harjoitukset) sekä asevarustelu on vapautettu rajoituksista ja valvonnasta. (egelogisen ympäristösuojelun dosentti Heikki Tervahattu)

 Maailma suurin kasvihuonekaasujen ja muiden haitallisten kaasujen levittäjä on USA:n sotaministeriö Pentagon. Vuonna 2003 se omisti 702 sotilastukikohtaa noin 230 maassa ja lisäksi 6000 sotilastukijohtaa omilla alueillaan. Ja nytkin se on (lentokoneidensa) hävittäjien keralla levittämässä saastettaan, myös meille - kutsumatta tai Sipilän hallituksen kutsusta (Niinistö)

sunnuntai 14. lokakuuta 2018




 Mikään maamme hyväksi tiedettyjen palveluiden/etuisuuksien (hyväksi tiedettyjen) tuhominen
Sipilän hallituksen toimesta, ei enää yllätä. Suora tie kansallisvaltiomme tuhoon on menossa, on yksityistetty tai osin myyty, liki kaikki mahdolliset "kruunun jalokivet"! ja tekijöinä eduskunnan puolueet, (pääosin porvaripuolueet) jotka vannovat olevansa isänmaallisia, tai suomen puolesta toimivia.

 Verohelpotukset vain rikkaille ja yrityksille (tästä johtuu 7 miljardin expääministeri Kataisen (kok nykyisin Brysselin dirika) lanseeraama "kustannusvaje". Tämä tie on jättänyt eläkeläiset, sairaat, opiskelijat, työttömät sekä kuntien ja valtion työntekijät turvattomuuteen tulevaisuudesta.
 Eu on osoittautunutkin maassamme parempiosaisten ja yritysten hyväksi toimivaksi "parasiitiksi" suomessa.

 Nyt julkaistu EU:n vaikutus hintatasoomme (Yle Uutiset.fi) kertoo kansalaisillemme sen valehtelun tason, joita eduskunnan puolueet esittävät, väitteillään Eu:n "myönteisistä" vaikutuksista suomalaisille.

Ylen tutkimuksessa "unohdettiin" tietysti maamme maksamat  EU:n jäsenmaksujen maksut muiden Eu maiden puoleta, sekä maamme tullitulomme, jotka tuloutettiin suoraan Eu:lle. Unohtaa EI SAA myöskään Herkules lentokoneen ostoa maahamme (ja meidän maksamaa), joka kuitenkin "lentelee" Eu:n halusta  (suomen herrojen hyväksymänä) aivan muualla kuin suomessa. Ylen esittämä 50 € ei todellakaan ole summa , jonka me suomalaiset tästä Eu "parasiitistä" maksamme!!! 

perjantai 28. syyskuuta 2018



28.9.2018

Jälleen hallituspuolueiden välistä riitaa SOTESTA !!!


Kokoomus ja keskusta erimielisiä laajan päivystystoiminnan sairaaloiden määrästä, ilmeisesti tämä on vaikuttamassa yksityisten terveysfirmojen halukkuuteen tulla poimimaan "rusinat pullasta"!

Seuraava eduskunnan sosiaali-ja terveysvaliokunnan kokous on 3.10.2018 (eikä 3.9.-18 kuten Yle virheellisesti uutisessaan kertoo) Ja silloin on käsittelyssä valinnanvapautta koskeva mietintäluonnos.

lauantai 22. syyskuuta 2018





Yhtään tämän hallituksen Sote-lakia ei tule voimaan ennen seuraavia kevään 2019 vaaleja !!!

 Koska, tämä koko Sipilän hallituksen sote-esitys on erittäin huonosti valmisteltu ja sekavakin, mennäkseen arviodussa ajassa  tarvittavaan käsittelyyn. Lisäksi, käsiteltäviä ja lain mukaan päätettäviä asioita on vielä liikaa, ettei niitä(kään) ehditä käsitellä ennen tulevia kevään 2019 vaaleja.

  Porvaripuolueiden mieltymys Sote - markkinamalliin ja siitä edelleen kiinnipitäminen, kertoo kuinka kaukana he ovatkaan julkisen palvelun periaatteesta, joka on perusoikeus.

 Tämän Sipilän hallituksen Sote-esityksen valmisteluun on käytetty jo noin 300 - 400 miljoonaa euroa (Sosiaali-ja terveyspolitiikan emeritiusproffesori Juhani Lehto). Se on valtava summa, jolla olisi poistettu sosiaali-ja terveyskeskuksien ongelmia ns. "pullonkauloja", jonoja sekä henkilöstö vajetta.

 Kysymys kuuluukin, onko Sipilän hallituksen Sote-esityksen tavoite on  edelleen - tuhota perusoikeutemme - julkiset lähipalvelut!  

maanantai 17. syyskuuta 2018




Tässä todellisuutta Sipilän hallituksen vääristelylle todellisesta työttömyyden määrästä! 
 
Kovasti peräänkuulutettu leikkauspolitiikka ajaakin pahoin velkaantuneet pieni- ja keskituloiset entistä syvempään ahdinkoon leikaten rajusti kansalaisten ostovoimaa (ja sitä myöten kotimaista kysyntää). Tästä ovat varoittaneet meitä lukuisat arvostetut taloustietelijät niin koti- kuin ulkomaillakin.

 Esimerkiksi 2014 todellista työttömyyttä parhaiten kuvaava laajan työttömyyden aste oli n. 15%, työttömien lukumäärän ollessa 435 000. 2016 vastaavat lukemat olivat 17% ja 474 000(!) työtöntä. Nyt, vuonna 2018, kun hallitus ilakoi suureen ääneen työllisyystemppujensa tehokkuudella, todellisen työttömyyden aste on yhä n. 15% ja työttömiä 437 500. TE-toimistojen kursseilla ja muissa "aktivointitoimissa" on käsittämättömät 132 000 henkilöä. Yli 5000 enemmän kuin vuonna 2017.

 Tämä kertoo selvää kieltä näistä "työllistämistoimista". Huomautan vielä, että köyhien suomalaisten määrä on kasvanut vuodesta 2013 yli 200 000 henkilöllä. Aika mielenkiintoista, kun ottaa huomioon kaikki nämä isosti uutisoidut "työllistämiset". Todellisuudessahan mm. työttömien aktiivimalli suunniteltiin työttömyystukien leikkuriksi. Minkäänlaista merkittävää aktivoivaa vaikutusta tällä mallilla ei ole ollut, kuten oli tiedossa. Eiväthän itse työpaikat lisäänny töiden hakemista lisäämällä.

Teksti lainattu Pahamaa blogista