Tuusulan kuntalaiset ja valtuutetut, olemme taas suuren asian edessä, eli liittyminen HSL:n on edessä aivan pian, lehtitietojen mukaan (arvio) tammikuussa 2017, siksi on mielestäni katsottava tiukasti, erityisesti Tuusulan kunnan/kuntalaisten etuja seuraavasti :
HSL:n lähijunaliikenteen sopimuksiin turvataan Tuusulassa Jokelan aseman liikennöinti.
Ennen Tuusulan liittymistä, jo aiheutuneista länsimetron sotkuista Ei laskuteta Tuusulaa.
Ennen liittymistä sovittava Tuusulan alueella bussilinjoista. (niitä ei voi HSL:n ennemmistö päättää
vastoin Tuusulan kantaa)
Ennen liittymistä Tuusulan kuntaosuus jaksotetaan maksettavaksi usean vuoden aikana.
Ennen liittymistä varmistetaan paras mahdollinen vyöhykelippujen rajojen määrittely.
(se on tärkeätä matkalippujen hinnan kannalta, miten lähellä/kaukana uusi vyöhykeraja kulkee)
Ennen liittymistä on varmistettava, että liikennöitsijä joka hoitaa linja-autoliikenteen tuusulassa on
kotimainen, joka hoitaa velvoitteensa (myös kuljettajien osalta) kaikelta osin suomeen, eikä ole veroparatiisi toimija.
Koska rahasummat liittymisestä HSL:ään ovat lehtitietojen mukaan hyvin mittavat, ne on kerrottava kuntalaisille julkisesti ennen soimusta.
Nämä seuraavat summat ovat neuvottelusta tihkuneet lehdistölle:
Kuntaosuus Tuusulalle 3,04 miljoonaa €. (Lisänä erikoinen 10 % matkamäärien kasvu tuo se kuntaosuuden korotuksen 3,5 miljoonaan €) ?
"Kynnysraha" eli liittymismaksu 320 000 € ?
Länsimetron "töppöilyjen" vuosittainen maksaminen 22 000€ ?
Matkalippujen tuleva hinta on ilmeisesti vielä vain arvattavissa. Ja pohjois-tuusula on linja-autoliikenteeltä vielä aivan auki.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti