Hyvät Tuusulan kuntalaiset, kun taas olemme suuren
päätettävän asian edessä, eli liittyminen HSL:n on edessä aivan pian. Ja
koska on ilmoitettu, vain yhdestä julkisesta HSL tilaisuudesta tuusulan
kuntalaisille ensivuoden puolella (2017).
On mielestäni puollustettava tiukasti, Tuusulan kunnan/ kuntalaisten
etuja seuraavasti :
HSL:n lähijunaliikenteen sopimuksiin turvataan Tuusulassa Jokelan rautatieaseman liikennöinti.
Ennen Tuusulan liittymistä, jo aiheutuneista LänsiMetron sotkuista kustannukset (vuosittain 22.000 €) Ei ole hyväksyttävissä.
Ennen liittymistä sovittava Tuusulan alueella bussilinjoista. (niitä ei voi HSL:n ennemmistö päättää
vastoin Tuusulan kantaa)
Ennen liittymistä Tuusulan kuntaosuus (3,04 miljoonaa euroa) jaksotetaan maksettavaksi usean vuoden aikana.
Ennen liittymistä varmistetaan paras mahdollinen vyöhykelippujen rajojen määrittely.
(se on tärkeätä matkalippujen hinnan kannalta, miten lähellä/kaukana uusi vyöhykeraja kulkee)
Lisäksi, päättäjien eli tuusulan kunnanvaltuuston ja virkamiesten on syytä tehdä jo hyvä teko, pareman Joukkoliikenteen puolesta seuraavaa. Aukaiskaa jo viimmeinkin Jokelan rautatieasemanHSL:n lähijunaliikenteen sopimuksiin turvataan Tuusulassa Jokelan rautatieaseman liikennöinti.
Ennen Tuusulan liittymistä, jo aiheutuneista LänsiMetron sotkuista kustannukset (vuosittain 22.000 €) Ei ole hyväksyttävissä.
Ennen liittymistä sovittava Tuusulan alueella bussilinjoista. (niitä ei voi HSL:n ennemmistö päättää
vastoin Tuusulan kantaa)
Ennen liittymistä Tuusulan kuntaosuus (3,04 miljoonaa euroa) jaksotetaan maksettavaksi usean vuoden aikana.
Ennen liittymistä varmistetaan paras mahdollinen vyöhykelippujen rajojen määrittely.
(se on tärkeätä matkalippujen hinnan kannalta, miten lähellä/kaukana uusi vyöhykeraja kulkee)
odotushuoneen ovet 2200 päivittäisille junamatkustajille. On jo talvi ja pakkasta.
Tämä tekstini oli jo tässä blogissani, miltei samanlaisena. Kun Keski-Uusimaa sen julkaisi tänään
8.12.2016 päätin myös julkaista sen päivitettynä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti