Paikallislehden
kysymys, mitä maksaa HSL:n liput? Pääkirjoituksessa (K-U 16.11.2017)
kysyttiin juuri sitä tietoa, joka jätettiin selvittämättä sekä
kertomatta Tuusulan valtuutetuille, ennen valtuuston ylimääräistä HSL kokousta
13.2. 2017.
31 - 20 lukemin päättivät tuusulan valtuutetut
ottaa kunnan maksettavaksi HSL:n tarjoamat miljoonien eurojen menot (
yli 10 miljoonaa euroa), LänsiMetroa myöten ja avoimella sopimuksella
maksaa kaiken, jota HSL kehtaa edes esittää - ja kyllä se on kehdannut.
Kaikki maksettavat HSL:lle on suoritettava sopimuksen voimaan tullessa
1.1.2018.Mistään vyöhykerajoistakaan ei tuusulassa ole päätetty, kuten ei lippujen hinnoistakaan. Bussilinjoista tai junavuoroista puhumattakaan. Näin, suorastaan vain vastuuttoman pelkän avoimen valtakirjan, ilman todellisia parannusesityksiä kunnalta HSL:lle on nämä tuusulan 30 valtuutettua myöntänyt sekä sivuuttanut täysin paikalliset bussiliikennöitsijätkin.
Onko HSL:ssä toimivat
bussiyhtiötkään edes "päivän valoa kestäviä" yhtiöitä? Useampikin niistä
yhtiöistä toimivat erikoisin "kierrätyksin", mahdollisesti välttäen
maksut toiminnastaan maassamme.
Joukkoliikenne on
(toimiessaan) tärkeä ja välttämätön suurelle osalle kuntalaisia, sitä ei
saa tuhota lyhytnäköisen, ahneuden ja markkinatalouden ryöstöretkeä kuntiin kannattavien vuoksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti