HYVÄT TOVERIT JA VASEMMISTOLAISEN TYÖVÄENLIIKKEEN YSTÄVÄT !
Olemme
kokoontuneet jälleen koko maailman työläisten mielenosoituspävivänä
VAPPUNA kunnioittamaan, Suomen vanhan työväenpuolueen ja sen jäseniä
punakaartilaisia, vallankumousyrityksen uhreja - erityisesti
keski-uusimaalaisia uhreja syvällä myötätunnolla. Heidän kokemansa on
säilytettävä työväenliikkeen tietoisuudessa, että tiedämme, minkälaisiin
toimiin vallanpitäjät ovat valmiit valtansa säilyttämiseksi.
Tapahtuneet vuoden 1918 voittajien teot kostotoimissa, saksalaisten
kanssa on luokiteltava - kansanmurhaksi !
SUOMEN TASAVALLAN POLITIIKASSA pannaan kansalaiset maksamaan
poliittisen eliitin valitsema uusliberalistisen talouspolitiikan
seuraukset, kuten muuallakin Euroalueella. Euroalue on syvässä
taantumassa ja velkataakkaa on kasvanut ennätysmittoihin. Kriisiä on
”hoideltu” jo 4 vuotta, siis vuodesta 2008 mutta loppua ei finanssi-ja
pankkikriisille näy. Voisi todeta vitsikkäästi, ”kello käy, mutta
Hakulista ei näy”
Kun olosuhteet Euroopassa ovat nyt samantapaisia kuin vuonna 1918
sisällis-sodan, talouspulan, työttömyyden, sosiaalisen eriarvoisuuden,
leikkauspolitiikan, köyhyyden ja kertakaikkisen välinpitämättömyyden
vuoksi, jota päättäjät nytkin toimeenpanevat, onkin kummallista,
että kokoomusjotoista leikkauspolitiikkaa ovat tekemässä hallituksessa
myös - vasemmistopuolueet.
Kun Euroopassa, vasemmisto ja ay-liike toimivat aktiivisesti
yhdessä eliitin ja pankkiirien eurokuripolitiikkaa vastaan.
Mielenosoituksia on ollut runsaasti ympäri Eurooppaa, yleislakkoja on
järjestetty mm. Belgiassa, Espanjassa, Tshekissä, Kreikassa ja
Portugalissa. Ranskasssa, presidentin vaaleissa sosialistipuolueen
Holland todennäköisesti voittaa, ja se avaa voiton avaimet myös
parlamenttivaaleissa. Tämä mahdollistaa (Sarkozyn) eurokuri sopimuksen
aukaisemisen Ranskan osalta.
Ainoa vaihtoehto, jota kokoomusjohtoinen hallitus toitottaa, on kriisipalomuurin ja
Suomen
riskien ja vastuiden jatkuva kasvattaminen. Yhteenlaskettu
vakautusmekanismien kapasiteettia ollaan kasvattamassa 500 miljardista
eurosta 700 miljardiin, ja Hallitus väistelee selkeätä ja avointa
keskustelua Suomen euroalueen KOKONAISVASTUISTA.
Yli 2000 miljardia euroa on jo hukattu pankki-ja finanssimaailman ”mustaan aukkoon”.
Tämäkin
valittu ”yhden totuuden politiikka” jota hallitus tekee, rankaisee myös
kuntien taloutta - niin peruspalveluissa, kuin kaikissa kuntien
toiminnassa.
Kaikki keski-uudenmaan kunnat menettävät valtio-osuuksiaan
peruspalveluissa, Tuusulan menetys 5 558 000 € se on kärkipäätä Suomen
kuntien joukossa, - valitettavasti. Ja tämä tulee näkymään uudessa
talousarviossa, konkreettisesti niinkuin tämän aamun keski-uusimaassa
(K-U 1.5-12) kuntaveron korotuksesta jo kerrottiin.
Eikö meidän vasemmistopuolueiden olisi syytä yhdessä ottaa oppia
Eurooropan vasemmistopuolueista ja esittää vasemmistolainen vaihtoehtoa
nykyiselle kokoomusjohtoiselle leikkauspolitiikalle ?
Punaisten suuren uhrin antaneiden muisto velvoittaa meitä siihen.