Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
lauantai 22. elokuuta 2015
JOUKKOVOIMA NÄYTTI VOIMAANSA !!!
JOUKKOVOIMA MARSSI 22.8.2015 näytti suurella osallistuja määrällään, ettei maasamme ole alistuttu ja hyväksytty Sipilän Soinin ja Stubbin uusliberalistista
talous eli leikkauspolitiikkaa !
keskiviikko 19. elokuuta 2015
Luokkaeroja hallitus vähättelee ja syyllistää työttömiä ja köyhiä.
Pelkkiä työttömiä työnhakijoita oli noin 450 000 huhtikuu 2015, joista eri työvoimapalveluissa (esim. kuntouttava työtoiminta) huomioidaan.
Pelkästään työttömiä työnhakijoita oli 325 000. Tilastosiivottujen määrä on siis 125 000.
Suppeimmissa tilastoissa, (joita julkistetaan tiheästi valtapuolueiden toimesta) näkyy pelkkä työttömien työnhakijoiden määrä. Näin ”kaunistellaan” työttömyystilastoja.
Työttömyys tietoa Uudenmaan läänin alueen 100 000:n työttömään lisääntynyt määrää ei voitu mitenkään ohittaa, valtapuolueissakaan.
Työttömien syyllistämisestä valtapuolueiden taholta käy esimerkiksi kuntouttava työtoiminta. Siihen ”aktivoidut” eivät saa palkkaa. He ”saavat” vain sosiaaliturvan, joka
on vastikkeellista. Yhteiskunnalle hyöty tästä toiminnasta on nolla, yksilölle se on suorastaan kyykytystä.
Avoimia työpaikkoja työvoimatoimiston haun mukaan noin 11 000 (heinäkuu 2015) ja tutkimustieto osoittaa, että vain harva työllistyy kuntouttavan työtoiminnan kautta. Että se siitä valtapuolueiden työvoimapolitiikasta.
Aktivointiretoriikkaa on myös ns. ”Nuorisotakuu” se on täysin epäonnistunut projekti, joka takaa ”polun löytämistä eteenpäin”. Polku eteenpäin EI tarkoita välttämättä työ- tai opiskelupaikkaa. Se voikin tarkoittaa kuntouttavaa työtoimintaa 9 eurolla päivä ja elämänhallintakursseja. Sekin on pakkoauttajien populismia, joka ei tarjoa mitään ratkaisua.
Perimmäinen ongelma on, että suomen yhteiskunnassa noudatetaan politiikkaa porvarien toimesta, jolla tuetaan globaalia kapitalismia ja samalla tietoisesti tuhotaan kansallisvaltiot sekä niiden kansalaisten haluama hyvinvointivaltio.
Tätä leikkaus suuntaa vastaan
on järjestetty suurmielenosoitus 22 heinäkuuta Helsingissä, tule
sinäkin. Ei leikkauksille, vaan KYLLÄ HYVINVOINNILLE !
tiistai 11. elokuuta 2015
Tämä hallituksen "herttainen" SSS saamattomuus,

Uudenmaan 100.000 työtöntä kertoo valitun (ja ainoan) talouspolitiikan tyhmyyden. Väite, että leikkaamalla maamme noustetaan ylös alhosta, on todella tyhjän jankuttamista ja lisäksi se on väite joka ei pidä paikkaansa.
Toinen väite, jopa osaan vasemmistoakin levinnyt on väite valtiomme katastrooffisesta velkaantumisesta, ja tämän Kataisen (ja valtionvarainmisteriön virkamiehet) valeen takia nyt sitten SSS-hallitus leikkaa kaikkea mikä eläkeläisille, sairaille, lapsiperheille, opiskelijoille, koululaisille ja imeväisille ennen kuului. Kun taas aseista ja asevarustelustahan ei SSS-hallitus leikkaa vaan lisää liki miljardi euroa.
Kuntataloutta Tuusulassakin kuritetaan jo kolmatta vuotta ja nämä leikkauksien "enkelit" kokoomuksen kahden keski-uudenmaan kunnan kärkikaunottaret, nämä leikkaus enkelit, oikein paikallisessa lehdessä kehuskelevat, kuinka hyvin hoitelevat koulutustoimet ja siinä ohessa kaikki muutkin, tuloksena on kyllä valitettavasti ollut, vain koulujen ja kirjastojen sulkemisia ja lääkäripäivystyksien poistoa.
perjantai 7. elokuuta 2015
Tule mukaan lauantaina 22.8.2015 klo 14 Helsingin Rautatientorille
- Leikkauspolitiikkaa vastaan Suomessa, Euroopassa ja koko maailmassa
- Riittävä toimeentulo kaikille
- Ihmis- ja perusoikeudet kaikille
Puoluetunnukset eivät ole sallittuja mielenosoituksessa, mutta eri puolueiden henkilöt ovat erittäin tervetulleita mielenosoitukseen.
Mielenosoituksessa ei hyväksytä minkäänlaista rasismia tai maahanmuuttokriittisyyttä eikä näihin viittaavia tunnuksia.
Tuusulan
Kunta-aktiiviJori Porspakka
Jokela
torstai 25. kesäkuuta 2015
"Jappastaminen" on Sipilän toiminnan teemana
Pääministeri Sipilän "tuottavuus loikka" jää
SSS-hallituksella ponnistuslankulle, koska vatulointi/jankuttaminen on
osoittanut sen, minkä Kauppa-alan pomotkin totesivat tapahtuneen
kansalaisten kulutuskyvystä, sitä ei ole (Tv1 uutiset 21.6). Surkea
SSS-trio on vienyt leikkaus päätöksillään tulevaisuudestakin
kansalaisten ostokyvyn sekä kulutuskysynnän pois maasta.
Mielenrahoitusta
varten (median tehokkaasti levittämät) miljonäärien hokemat
"osallistumisesta" näiden SSS leikkausten maksamiseen, on yhtä
vakuuttavia ja paikkansapitäviä, kuin hyttysten pissan vaikutus itämeren
huonontuvaan tilaan.
Jos SSS-trio todella haluaisi parantaa maamme
taloudellista tilaa,
siihen on olemassa nopea ja tehokas keino, jolla ei rasitettaisi
leikkauksilla työttömiä, lapsiperheitä, eläkeläisiä, sairaita ja opiskelijoita.
- Palautetaan Kela maksut takaisin yrityksille, nehän eivät ole parantaneet työllisyyttä yhtään, vaikka niin väitettiin.
-
Luovutaan välittömästi uusista asehankinnoista, koskien myös
hävittäjien/sotalaivojen hankinnoista, kyseessä on yhteensä noin 15
miljardin euron turha kansantaloudellinen "jappasta".- Palautetaan Kela maksut takaisin yrityksille, nehän eivät ole parantaneet työllisyyttä yhtään, vaikka niin väitettiin.
keskiviikko 10. kesäkuuta 2015
Toimeentulo tukien laiton Tuusulan tilanne ja miljönäärin "yhteiskuntasopimus"
Tuusulassa toimeentulotukien käsittelyn ja perheille tue maksamisessa edelleen laiton tilanne, noin 480 tuensaajan kohdalla, huomattavalta osalta tukeen oikeutetuista jää, lainmääräämä tuki saamatta !
Joko Tuusulassa toimitaan SSS-hallituksen ja varsinkin sen pääministerin Sipilän uuden "yhteiskuntasopimuksen" tulkinnan mukaisesti. Miljonääri Sipilän tarkoituksenahan on sitoa koko leikkauspolitiikasta kärsivän kansan kädet (myös ay-liike), ja siten pakottaa ne tanssimaan suurpääoman ja työnantajien leikkauspillin mukaan.
Miljonääri ja pääministeri Sipilä esittämä "yhteiskuntasopimus" on torso ja tarkoitushakuinen yksipuolinen versio, mitä kyseisellä käsitteellä on klassisessa yhteiskuntafilosofiassa tarkoitettu.
Tätä käsitettä alun perin käytti ranskalainen Jean-Jacgues Rousseau (1712-1778) vuonna 1762 ilmestyneessä klassikkoteoksessaan (Yhteiskuntasopimuksesta). Siinä Rousseau toteaa, että ihminen on luonnostaan vapaa. Oman etunsa nimissä ihmiset kuitenkin perustavat yhteiskunnan ja valtion.Yhteiskuntasopimusta solmittaessa kaikki ovat tasavertaisia. Valtiovallan alkuperä on kansassa ja sen tahdossa. Rousseaun mukaan suvereenisuus säilyy sopimuksen jälkeenkin pohjinmiltaan kansalla.
Kyseessa ei ole valtion synnyn historiallinen kuvaus vaan pikemminkin Ranskan vallankumouksen tuulia haisteleva filosofinen perustelu sille, miksi valtiossa valta kuuluu kansalle eikä hallitsijalle.
Filosofi Mikko Lahtisen mukaan yhteiskuntasopimus tarkoittaa sopimusta, jonka kansalaiset solmivat keskenään, asettaakseen itselleen hallitusvallan suojelemaan itseään myös toinen toisiltaan. Siten hallitsija - esimerkiksi miljonääri ja pääministeri - ei laadi ja solmi yhteiskuntasopimusta, vaan kansalaisten laatima yhteiskuntasopimus päinvastoin asettaa hallitsijan.
Kyse on kansan suverenitaatista ja demokratiasta. Pääministeri Sipilän ja kumppaneiden ajama "yhteiskuntasopimus" on tämän ajattelun irvikuva.
torstai 4. kesäkuuta 2015
SSS-hallitus on ajamassa VM:n vaatimaa leikkauslinjaa.
Hallitusneuvottelut osoittivat, että Valtiovarainministeriö on Suomen varjohallitus, todellinen vallankäyttäjä. VM jätti esityksensä talouspolitiikan suuntaviivoista kuukautta ennen vaaleja ja SSS-hallitus kirjasi ohjelmaansa kaikki VM:n keskeiset tavoitteet:
- kokonaisveroaste ei muutu, tulo- ja yhteisöveroa kevennetään ja verotuksen painopistettä siirretään tasaveroihin (VM:n vaatima “verosääntö”)
- julkistaloutta ohjataan erillisellä menosäännöllä, kuntien tehtäviä tai velvoitteita ei lisätä ja sote-rahoitukselle laaditaan budjettikehysjärjestelmä (VM:n vaatima “menosääntö”)
Veropoliittisista linjauksista hyötyvät eniten rikkaimmat - tietenkin.
Lisäksi SSS-hallitus on leiponut ammattiyhdistysliikkeelle polkumiinan. Hallitusohjelmassa on 1,5 miljardin edestä ehdollisia leikkauksia ja veronkorotuksia, mikäli yhteiskuntasopimusta ei synny. Ay-liikkeen on nieltävä joko äärimaltillinen palkkaratkaisu tai lapsiperheiltä, opiskelijoilta, työttömiltä ja eläkeläisiltä leikataan lisää.
Valitettavasti vasemmisto ei ole ollut estämässä tähän johtanutta kehitystä. Edellinen porvarihallitus otti käyttöön 1991 kehysbudjetin ja loi ladun varjohallituksen muodostumiselle. SDP ja vasemmistoliitto olivat siunaamassa 1998 Suomen EMU-jäsenyyden ja siihen liittyvät taloudelliset säännöt Euroopan vakaussopimus. Tragedia muuttui farssiksi eurokriisin alettua, kun vasemmisto hyväksyi 2012 talouskurin kiristämisen entisestään (ns. finanssipoliittinen sopimus). Euron ja kehysbudjetoinnin hyväksymisen takia vasemmiston ja ay-liikkeen liikkumavara on tällä hetkellä erittäin heikko.
SSS-hallitus tuleekin käyttämään jokaisen mahdollisuuden polkea työväkeä ja työttömiä entisestään, minkä lisäksi se pyrkii ajamaan työväen ja yhteiskunnan vähävaraiset toisiaan vastaan. On tuhannen taalan kysymys, miten ihmisten pettymys poliittista järjestelmää kohtaan ei muutu entistä kovemmaksi fasismiksi ja ihmisvihaksi vaan kanavoituu eliittiä, varjohallitusta ja rasistisia luokkarakenteita kohtaan. YH:sen blogista JP (julkaistu KeskiUusimaa -lehdessä)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

