keskiviikko 8. huhtikuuta 2020




Lähiterveyskeskusten palvelut, kyläläisille tärkeät Jokelassa ja Kellokoskella poistettiin (myös hoitajan ja lääkärin vastaanottotoiminta) ja siirrettiin myös, Hyrylään sekä Hyvinkäälle.


Toiminta siirrettiin pois Kellokoskelta Hyrylän terveysasemalle, samoin siirrettiin (pohjois-tuusulan terkkarien) Jokelan ja Kellokosken hammashoitolat. Ne siirretään Kellokoskelta, Hyrylään ja Jokelasta Hyvinkäälle.

Lähiterveyskeskuksten siirrot astuvat voimaan jo 2.4 Kellokoskella ja Jokelassa 7.4.

Tämän toiminnan perusteluksi Keusote esittää Koronapotilaiden lisääntynyttä hoidontarvetta ja henkilökunnan riittävyyden turvaamista, siirtämällä hoitajan ja lääkärin vastaanottotoimintaa ja suun terveydenhuoltoa pieninmiltä terveysasemilta suurinmille.

Pohjois-tuusulassa ollaan erittäin huolissaan siitä, että kun Koronavirus maassamme voitetaan ja pandemia karkoitetaan, niin palautuuko myös enää (koskaan) lähiterveysasemien terveyspalvelut pohjois-tuusulassa, myös suun terveydenhuoltoa myöten ennalleen?

Pystyykö Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymä lupaamaan tämän? Kysyn tätä myös tuusulan vastuullisilta Keu-Sote valtuutetuilta, Ruut Sjöblum (kok), Grunström Heidi (tupu), Nuutinen Annina (sdp), Raita Jari (kesk), ja myös pormestari kaartimme Lindberg, Mäki-Kuhna ja Salonen.

keskiviikko 1. huhtikuuta 2020




 LÄHITERKKARIMME JOKELASSA JA KELLOKOSKELLA VAARASSA!!!



Lähiterveyskeskusten palvelut, kyläläisille tärkeät Jokelassa ja Kellokoskella suljetaan (mm. hoitajan ja lääkärin vastaanotto toiminta).

Toiminta siirretään Hyrylän terveysasemalle, samoin suljetaan Jokelan ja Kellokosken hammashoitolat. Ne siirretään Kellokoskelta, Hyrylään ja Jokelasta Hyvinkäälle.

Lähiterveyskeskuksten siirrot astuvat voimaan 2.4 Kellokoskella ja Jokelassa 7.4 eli hyvin pian.

Tämän toiminnan perusteluksi Keusote esittää Koronapotilaiden lisääntynyttä hoidontarvetta ja henkilökunnan riittävyyden turvaamista, siirtämällä hoitajan ja lääkärin vastaanottotoimintaa ja suun terveydenhuoltoa pieninmiltä terveysasemilta suurinmille.

Olen huolissani siitä, että kun Koronavirus maassamme voitetaan ja pandemia poistuu, niin palautuuko myös lähiterveysasemien (Jokelan ja Kellokosken) terveyspalvelut, myös suun terveydenhuoltoa myöten ennalleen? Pystyykö Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymä lupaamaan tämän?

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille:     Jokelan Kisan talkoilla tehty Kisamaja ja lahj...

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille:     Jokelan Kisan talkoilla tehty Kisamaja ja lahj...:         Jokelan Kisan talkoilla tehty Kisamaja ja lahjoitettu maa-alue hävitetään !     Pikaisella vauhdilla nykyinen Kisan ...

maanantai 30. maaliskuuta 2020

 RIKKAAT EIVÄT KANNATTELE SUOMEA, EDES TULOILLAAN !
Valtion ansiotuloveron kertymä on noin kuusi miljardia (6000 miljoonaa), kun KAIKKI verot ja veroluontoiset maksut ovat noin 99 miljardia euroa. (lähde: Veronmaksajien keskusliitto ja Valtionvarainministeriö)
Suurituloiset maksavat (myös nämä nimimerkki  Keski-Uusimaassa"lukijan" mainitsemat 100 000 € tuloiset) mutta kyseinen verolaji on silti vain 6 prosenttia kaikista Suomessa kerättävistä veroista!
Hyvätuloisten korostus omasta veronkannostaan on siis liiottelua, kuten myös nimimerkki lukijan Keski-Uusimaassa ollut väite. Vapaasti Ekonomisti Antti Koskelaa lainaten, Jori Porspakka

keskiviikko 4. joulukuuta 2019

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" t...

Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" t...: Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" takana Juha Sipilä on tehnyt paluun politiikan eturintamaan. Rinteen erotta...



Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" takana
Juha Sipilä on tehnyt paluun politiikan eturintamaan. Rinteen erottaminen oli hänelle monella tapaa tilien tasaamisen paikka. Ennen kaikkea se oli välttämätön teko Suomen kurjuutta kärsivän miljonääriväestön hyväksi.
Sipilän asenne tuli hänen pääministerikautensa aikana kaikille selväksi. Vallitseva poliittinen linja oli se, että miljonäärien etua puolustettiin. Yhteiset rahat pyrittiin päättäväisesti kahmimaan yksityisiin taskuihin, työntekijöiden tilannetta heikennettiin niin työajan, ehtojen kuin palkkojenkin suhteen niin paljon kuin suinkin pystyttiin ja kehdattiin. Tietenkin myös peruspalveluita ja sosiaaliturvaa pyrittiin romuttamaan. Miljonäärinäkökulmasta peruspalvelut ovat tarpeettomia lisäkuluja laiskojen hyysäämistä, jotka pahimmillaan antavat ihmisille mahdollisuuden valita millä ehdoilla he tekevät työtä.

Ei ole yllättävää, että Sipilä hermostui juuri nyt kun demareilla oli pientä yritystä kääntää pelilautaa työmarkkinoilla hiukan työntekijälle edullisempaan asentoon. Tulossa on kova lakkokevät TES-neuvottelujen edetessä ja sen ensimmäiset taistelut ovat juuri käynnistymässä. Jos tässä kohtaa hallitus olisi antanut signaalin, että se tukee työntekijöitä, olisi EK:n (miljonäärien) vaatimus 0,5 prosentin palkkalinjasta vakavasti vaarantunut.

Kun pelissä olivat sijoittajatovereiden varat, ei Sipilä voinut jäädä toimettomana tätä hätää katsomaan. Hän tarttui puhelimeen ja alkoi soitella. Taisteluparikseen hän sai rekrytoitua myös Petteri Orpon, jonka kanssa heillä oli takana kaunis molempia hyödyttänyt kausi suomalaisen pääoman puolustamisessa. Kun suomalaisen pääoman etu sitä vaati, eivät Sipilä ja Orpo miettineet kahdesti vaan ryntäsivät taisteluun. Onneksi myös media oli edelleen pysynyt tiukasti ruoudussa ja myötämielisenä pääoman kohtuuttomille ja loputtomille vaatimuksille.
Tarkkaavainen lukija on tässä vaiheessa ehkä huomannut sarkastisen sävyn tekstissäni. Tämä ei ole sattumaa, vaan jonkilainen defenssi, jolla yritän pehmentää sitä vastenmielistä totuutta, että meillä Suomessa on tällä hetkellä tilanne, jossa pystytään pysäyttämään alkuunsa kaikki toiminta pääoman ja työn välisen tulonjaon muuttamiseksi edes piirun vertaa oikeudenmukaisemmaksi. Tämä on oikeasti kylmäävää.

Tästäkin huolimatta on tärkeää muistaa, että Postin taistelu työntekijöiden palkoista lopulta voitettiin. On muistettava, että siitä huolimatta mitä miljonäärimme haluavat, ovat heidänkin omaisuutensa ja tulonsa kiinni työntekijöistä. Jos me emme suostu tekemään töitä millä tahansa ehdoilla ja olemme valmiita taistelemaan, me voimme saavuttaa lisää tärkeitä voittoja. Ei anneta tämän takaiskun viedä voimaa tulevista lakoista, ei tyydytä nollalinjaan tai edes siihen EK:n 0,5-linjaan. Nyt on mahdollisuus paljon isompaan palaan kakusta ja juuri sitä Sipilä miljonäärikavereineen pelkää. Tehdään parhaamme, että se pelko ei ole turhaa. (Lainattu Tiedonantaja lehdestä 4.12.2019)