Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
keskiviikko 14. tammikuuta 2015
Se mikä on todella "mullistanut" vaalivaikuttamisen on se, että kaikki
eduskuntapuolueet ovat ylivertaisessa asemassa koko valtakunnassa,
eduskunnan ulkopuolisiin pienpuolueisiin. Näihin e-puolueiden
"etuihin" kuuluvat Yle tv ja radio lähetykset, kuin lehtitalojen
julkisuus "palvelut".
Kun vain kyseiset jakavat keskenään (puolueiden sopimana) kansalaisten
verovaroista puolueiden tuet, lehdistö, nais- ja nuoriso tukia myöten
on varsin selvää, että ns. "some" vaikuttaminen tähän tosiasiaan on
varsin keveää.
Kyseinen verovaroistamme, eduskuntapuolueille jaettu tukeminen,
yhteensä 45,3 miljoonaa euroa on käsittömättömätön ja
epäoikeudenmukainen, koska se jaetaan niille samoille puolueille,
jotka ovat maamme tähän nykyiseen "kuseen" ohjanneet.
Tuloksena onkin laaja työttömyys 450 000 ja köyhyys jo 700 000
ihmiselle. Kaikki kansalaisten peruspalvelut koko maassa leikattu ja
tullaan vielä leikkaamaan eduskuntapuolueiden sopimana, vuoteen 2017
yhteensä 6,6 miljardilla eurolla. Ja sote katastrofi päälle tulossa, jonka jo
kok sdp kepu ja persut ovat "näyttävästi" sopivat.
Ja nyt nämä eduskuntapuolueet tavoittelevat vielä TTIP sopimusta,
ikäänkuin EU katastrofi ei jo kertoisi näiden "kauppaliittojen"
vahingollisuudesta valtiollemme. On siis tarpeen äänestää
eduskunnan ulkopuolisia puolueita, jotta suomi ja sen palvelut säilyy.
lauantai 29. marraskuuta 2014
Tyhjän puhumisen mestarit
(Julkaistu Tuusulanjärven Viikkouutisissa 30.11-14)
Näiden eduskuntapuolueiden tukeminen verovaroistamme 34 milj.euroa,
tämä tekee jokaista suomalaista kohti 12,25 e. Lisäksi erilliset 11,3
milj.euron avustukset tekevät puolueista itseriittoisia,
välinpitämättömiä kansalaisten todellisesta hädästä, kuten eillen
saimme nähdä (Tv 1 26.11) Vaalien välissä ohjelmassa.
Työttömyys prosentti noussut jo 15 % , mutta mitä tekee
eduskuntapuolueet. Eduskunta
mahdollistaa orjatyön työttömälle ja vaatii "kuntouttavan koulutuksen"
nimissä työttömän tekemään työn 9 eurolla päivässä. Köyhyys lisääntynyt
liki 1 miljoonaan ihmiseen, ja mitä teekee nämä eduskuntapuolueet, ne
karsivat ja vähentävät kunnissa sosiaalipuolen henkilöstöä ja
määrärahoja.
Yllämainituista työttömyys ja köyhyys faktoista huolimatta
eduskuntapolittikkojen valehtelu ja toimettomuus jatkuu, kuten
"vaalien välillä" ohjelmakin eillen näytti. Puoluepomot askartelivat
varovaisesti aiheissa, joista näillä puoluepampuilla suurtakaan
erimielisyyttä ollut, paitsi yksi kauhistus kauhistus. Se aihe on
tasa-arvoinen avioliittolaki.
Sitä ei ylittänyt keskustelussa edes 15 %:iin noussut työttömyys
(441000 työtöntä) tai liki 1 miljoonaan kansalaiseen noussut köyhyys.
Missä maailmassa te puoluepomot puolueidenne kansa oikein elätte ?

tämä tekee jokaista suomalaista kohti 12,25 e. Lisäksi erilliset 11,3
milj.euron avustukset tekevät puolueista itseriittoisia,
välinpitämättömiä kansalaisten todellisesta hädästä, kuten eillen
saimme nähdä (Tv 1 26.11) Vaalien välissä ohjelmassa.
Työttömyys prosentti noussut jo 15 % , mutta mitä tekee
eduskuntapuolueet. Eduskunta
mahdollistaa orjatyön työttömälle ja vaatii "kuntouttavan koulutuksen"
nimissä työttömän tekemään työn 9 eurolla päivässä. Köyhyys lisääntynyt
liki 1 miljoonaan ihmiseen, ja mitä teekee nämä eduskuntapuolueet, ne
karsivat ja vähentävät kunnissa sosiaalipuolen henkilöstöä ja
määrärahoja.
Yllämainituista työttömyys ja köyhyys faktoista huolimatta
eduskuntapolittikkojen valehtelu ja toimettomuus jatkuu, kuten
"vaalien välillä" ohjelmakin eillen näytti. Puoluepomot askartelivat
varovaisesti aiheissa, joista näillä puoluepampuilla suurtakaan
erimielisyyttä ollut, paitsi yksi kauhistus kauhistus. Se aihe on
tasa-arvoinen avioliittolaki.
Sitä ei ylittänyt keskustelussa edes 15 %:iin noussut työttömyys
(441000 työtöntä) tai liki 1 miljoonaan kansalaiseen noussut köyhyys.
Missä maailmassa te puoluepomot puolueidenne kansa oikein elätte ?
torstai 20. marraskuuta 2014
Kylmä porvarellinen leikkauslinja "päällämme" !

yhtään, etteikö jatkuisi, jo aikaisempienkin linjauksien
"siivittämänä". Yksikään valtuutettu tai kunnanhallituksen jäsen, ei
ole vastustanut leikkauksia kunnan palveluihin. Ja nyt osoitetaan ovea
useille kuntaduunareille, joko hetkeksi (lomautus) tai hyvästi
(irtisanominen). Sekä lopetetaan Riihikallion kirjasto sekä
käytännössa ajetaan Kellokosken lukio alas , koska uusia oppilaita ei
oteta. Tukia ja avustuksia vähennetään 15 % ja leikkauksia tehdään
lisää 2,2 miljoonan euroan verran
On järkyttävää ja surullista nähdä päättävien puolueiden
yksimieleisyys, niin maan hallituksessa, kuin kuntatasolla - väärästä talouspolitiikasta. Ja
käsittämätön luulo, että leikkaamalla ja karsimalla kaikkea,
peruspalveluista alkaen synnytys -sairaaloista - vanhustenhoitoon ja
kaikkiin tältä väliltä.
Ilahduttavaa on nähdä se, että tämän noudatettu kokoomusjohtoinen
leikkauslinja on saanut yhä useampia, myös kotimaisiakin
arvostelijoita (Korkman). Muistutan, että myös Paul Krugman,
Nobelisti taloustieteessä vuodelta 2008 on arvostellut maamme
leikkauspolitiikkaamme.
Maan tilanne on, sitoutumisesta EU:n määräämään talouspolitiikkaan.
Tämä on lopettanut
oman kotimaan talouspolitiikan, sekä myös kotimaisen kysynnän, koska
edellämainitut leikkaukset kohdistuvat juuri kansan ostovoimaan, kun
se on ajettu alas leikkausten takia. Yli 10 000 työopaikkaa lopetettu
viimmeisen 8 kk aikana ja sama suunta jatkuu ja työttömyys "piilotyöttömyys"
mukaan lukien yli 500 000 henkilöä.
Ja kunnilta hallitus on vienyt/tai vie vuoteen 2017 yli 7 miljardia
euroa. Nämä on hallitus pääasiassa vienyt kuntien peruspalveluiden
valtionosuuksista, joiden hoitamisesta lakimääräisesti päätetty.
"Velkavaletta" hallitus käyttää syynä leikkaamiseen, vaikka syy tilaan
on hallituksen itsensä. Koska kunnat on pakotettu lainaamaan
toimintansa ylläpitämiseen yksityispankeilta, koska valtionosuuksia ei
makseta ja ns. julkisen talouden valtionvelka kasvaa ja tällä
"itserakennetulla" perusteella tehdään vain yhä lisää leikkauksia.
Yksityinen velka yritysten kanssa on +300% bruttokansantuotteesta
(bkt) 204 miljardia euroa, mutta eipä ole näkynyt yritysten tukien
karsimisia, mm. yhteisöveron korotuksia tai rikkaidenkin pääomatulojen
verotusta kunnalle, tai progressiivisen verotuksen käyttöönottoa miksi
näin ?
Tuusulan valtapuolueet valtuuttettuineen tukevat kyllä "hövelisti"
tukimaksuilla 540 000 euroa ulkomaista terveysalan toimijaa Kiljavalla
ja suostuvat ylihintaisiin hoitopalkkioihin, noin 40 hoidetusta
kuntalaisesta noin 1 miljoona euroa ja lisäksi maksavat sakkomaksua 33
000 euroa tyhjistä käyttämättömistä vuoteista.
Tämä tuhon tien noudattaminen ja kansalaisten kurittaminen on
vastuutonta valehtelua, ettei ole rahaa ja vastenmielistä, kun rahaa
on, sitä jaetaan EU:n jäsenmaksuihin 2,4 miljardia euroa ja vielä oman
jäsenmaksun 1700 miljoonan lisäksi. Ja kansantaloudesta on pois myös
aseisiin menevät 2800 miljoonaa euroa.
maanantai 10. marraskuuta 2014
Kilpailukyky ja kestävyysvaje, taloustietäjä Kai Kontturi
Kilpailukyky ja kestävyysvaje. (Tämä on tärkeä ja nykymenosta kertova juttu, siksi se on tässäkin julkaistava)
Kilpailukyky ja kestävyysvaje ovat sanoja, joita
politiikassa käytetään ahkeraan, kun niillä voi perustella vaikka minkä
poliittisen konnuuden. Niitä on käytetty menestyksekkäästi kaikissa valtion
tulojen ja menojen leikkauksissa. Nämä perustelut menevät poliitikkojen ja
kansankin mielissä läpi kuin häkä. Syy lienee se, että yritysveroa ajatellaan samoin
kuin palkkaveroa. Niillä on kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä, sillä palkansaaja
maksaa veroa bruttopalkasta, mutta yritykset voitosta.
Kapitalismi rakentuu tuotannon yksityisomistukseen, kapitalistiseen
yksityiseen pääomaan. Ne on sijoitettu yrityksiin, joiden ainoa tehtävä on
tuottaa voittoa. Yritykset eivät siis ole hyväntekijöitä, jotka tuottavat
hyödyllisiä asioita ja maksaakseen työllisille palkkaa. Siksi jokainen omistaja
ja yritys tekevät kaikkensa saadakseen sijoitukselleen ensin kohtuullisen, sitten
hyvän ja lopuksi maksimaalisen enimmäisvoiton.
Tässä voitontavoittelussa omistajat, kapitalistit, ovat aina
käyneet keskenään kovaa, jopa veristä kilpailua. Ennen vuotta 1995
pääasiallinen kilpailu käytiin kansallisvaltioiden sisällä. Silloin yritysten
kansainvälistä kilpailua tasoitettiin tullisopimuksilla, joilla valtiot
suojasivat yrityksiään ulkomaalaista ylituotannon halpatuontia vastaan.
Parikymmentä vuotta sitten tullisopimuksista luovuttiin ja
siirryttiin vapaakauppaan. Se poisti tullit, kotimarkkinayritysten rajasuojan.
Sitä ennen oli vapautettu pääomien vapaa liikkuminen, josta seurasi massiivinen
pääomavirta. Suomalaiset pääomat vietiin pois maasta ja korvattiin ulkomaisilla
pääomilla, omistuksella. Samaan aikaan myös ulkomaisten suuryritysten
ylituotannon tuonti lisääntyi, tuonti kaksinkertaistui. Se hävitti maasta yli
50 000 yritystä ja lukuisat pikkukapitalistit menettivät omaisuutensa.
Syntyi pysyvä jättityöttömyys, kestävyysvaje.
Nyt työn tarve vähenee koko ajan, sillä kilpailukyky vaatii
yhä suurempaa tuottavuutta pienemmillä henkilökuluilla. Mutta kaukana
Euroopasta, pohjolan periferiassa se ei vielä takaa riittäviä voittoja. Siksi
kilpailukyvyn nimissä valtiolta vaaditaan milloin mitäkin. Näkyvimpiä vaatimuksista
ovat veronalennukset, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä yritysten kilpailukyvyn
kanssa.
Vain sellaiset verohelpotukset, jotka alentavat yritysten
tuotantokustannuksia, vaikuttavat kilpailukykyyn. Muut yritysverojen
kevennykset eivät siihen vaikuta, kun yritysten vero peritään voitoista joten
helpotukset lisäävät vain yritysten, kapitalistien voittoja. Yritysten
veronalennukset ovat erottamaton osa kapitalismin tulonjakoa. Tästä johtuen vain
Kela-maksun poistaminen on vaikuttaa yritysten kilpailukykyyn vuosittain noin
800 miljoonalla eurolla.
Vaikka yritysverolla ei ole mitään tekemistä kilpailukyvyn
kanssa, sen nimissä on yritys- ja pääomaveroja alennettu hurjaa vauhtia. Vuonna
1991 yritysvero oli 50 %, mutta 2014 enää 20 %. Yritysvero on keventynyt hurjat
30 prosenttiyksikköä, 83,3 %.
Suhteellisesti suurin veronalennus tehtiin
osinkoverotuksessa. Se on ollut ikimuistoiset ajat progressiivinen, osinkotulon
kasvun mukaan nouseva, korkeimmilla 71 %. Vuonna 1993 osinkovero poistettiin
kokonaan. Vuonna 2005 se palautettiin, mutta ei progressiivisena vaan 28 %:in
tasaverona. Vuonna 2012 se vero laskettiin 21 %:iin, mutta 2014 se nostettiin
26,4 %:iin. Näin suurimpien osinkotulojen saajat maksavat nyt peräti 44,6
prosenttiyksikköä vähemmän veroa kuin ennen progression poistamista, alennus on
62,8 %.
Tämän lahjan lisäksi kymmenkuntavuotta sitten poistettiin
myös varallisuusvero, josta veromenetys on vuosittain 150–200 miljoonaa euroa.
Yritys- ja pääomaverojen alennukset on sitä röyhkeämpää,
mitä heikompaa on yrityksiä omistamattomien palkkatyöläisten vastavoima. Kun
työläisten poliittinen vastavoima on saatu eliminoitua, voivat yritysten
omistajakapitalistit häärätä mielensä mukaan ja kyllä he hääräävätkin. Nyt
vaaditaan pakkojen vähintään kymmenen vuoden jäädyttämistä ja yritysverojen
poistamista kokonaan.
Ilman heidän rajatonta ahneutta ja röyhkeyttä julkisella
taloudella ei olisi hätäpäivää. Valtion ja kuntien taloudet olisivat vähintään
tasapainossa, eikä menoleikkauksista olisi puhettakaan.
Kilpailukyky ja kestävyysvaje ovat termejä, joiden sisältöä ei
näytä kukaan tuntevan ja poliitikot kaikkein huonoimmin. Siksi Elinkeinoelämän keskusliiton
(EK) johdolla termejä on käytetty menestyksekkäästi suurpääoman verohelpotusten
toteuttamisessa.
Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana on kehitetty järjestelmä,
jolla julkiselta taloudelta yrityksille ja suuria pääomia omistaville tehdään
vuosittain 10 miljardin euron tulonsiirto. Sitä nimitetään kestävyysvajeeksi,
jonka maksavat eläkeläiset ja tavalliset palkkatyöläiset.
Kai Kontturi
torstai 6. marraskuuta 2014
Mitäs kunnan vanhuksista, kunhan säätiömme vain vaurastuu
Tuusulankin johtavat valtapuolueet ovat Stubbin/Rinne hallituksen
kunnallisia "kuntapäätteitä" ja tekevät kunnassa, kuten hallitus
ohjeistaa eli leikataan. Ja ohjeistukset ovat tarkoittaneet ja tulevat
tarkoittamaan, jatkuvia leikkauksia eli "sopeutuksia",
kuntatyöntekijöiden vähentämistä, palvelujen karsimisia, koulujen ja
terveyskeskusten lopettamisia, kuntaveron korotuksia 0,25 %,
kiinteistöveron korotuksia (n. 40 eurolla ) jne jne.
Ja tämä kaikki tehdään "velkavaleella" ratsastaen, koska maamme
johtavat eduskuntapuolueet eli hallitus on antanut tukia ja
verohelpotuksia 9 miljardia euroa suuryrityksille, pankeille ja
rikkaille. Lisäksi ovat vieneet ja viemässä vuoteen 2017 mennessä yli
7 miljardia euroa kuntien peruspalvelujen valtionosuuksista. Nämä
lakimääräiset tuet ovat kunnille korvauksia, niiden kustantamista
lakimääräisistä peruspalveluista.
Ja kaiken tämän itse tekemänsä veropohjan tuhoamisen jälkeen, nämä
valtapuolueet tuusulassakin (pienten porvari myötälijä puolueiden tuella)
tulevat jatkamaan linjaansa, viedä köyhältä tuhkatkin pesästä ! Ja
"lahjoittaa" Tuuskodon maat Tuusulajärven rannalta "bisneksiin". Ja
siirtävät vanhukset yksityisen säätiön hoiviin, jota hallinoivat
yllätys, yllätys, kokoomuslaiset ja demarit.
Mainittakoon, että tämä Tuuskoto remointoitiin vain muutama vuosi
sitten miljoonilla euroilla ja oli toimiva. Toivon, että kuntalaiset
tutkivat ja seuraavat kyseistä operaatiota kriittisesti.
Ei voi olla kunnan kannalta tarkoituksenmukaista, että luovutaan
toimivasta ja remontoidusta, omasta Tuuskodosta ja aloittaa toiminta valtapuolueiden
hallitsemassa kalliimmassa säätiön vuokratilassa.
perjantai 31. lokakuuta 2014
Yhtiöille jaettua "apurahaa", numeroina.
Koska eliitti ja sitä myötäilevä lehdistö, puhumattakaan radio ja tv:n
ohjelmat, eivät kerro tosiasiallisia, tehtyjä poliittisia päätöksiä siitä, miksi
maamme (kunnat+valtio) on ajettu velkaantumaan ja tavallinen kansa
maksamaan ne ”sopeutuksin” eli leikkauksin.
Kela-maksujen siirtäminen työnantajilta valtion kontolle (eli meille)
vuosittainen menetys
1 000 000 000 eurona (1 Miljardi euroa)
Suuryritysten järjestelmällisen veronkierron salliminen, vuosittainen menetys
1 000 000 000 euroa (1 Miljardi euroa)
Yritysveroasteen laskeminen 20 prosenttiin, vuosittainen menetys
1 000 000 000 (1 Miljardi euroa)
Jättimäisiä miljardi voittoja tekeville pankeille annettavat
rahoitustuet, vuosittainen menetys 2 000 000 000 (2 Miljardia euroa)
Pääomaverotus alle EU-keskiarvon, vuosittainen menetys
n. 4 000 000 000 (4 Miljardia euroa)
Jo näistä kertyy meille tavallisille kansalaisille lisää ”paikattavaa”
eli maksettavaa 9 000 000 000 euroa eli 9 miljardia euroa. Ja tämä on
se eliitin "velkavaleen" itse tehty syy.
Lisänä on hallitustemme päätökset leikata vuoteen 2017 asti, vielä kuntien
valtionosuuksia peruspalveluista yhteensä yli 7 000 000 000 euroa (7
Miljardia euroa).
Näillä leikkauksilla pahennetaan yhä enemmän kansalaisten/kuntalaisten
elämää ja peruspalvelujen toimivuutta.
Ja vielä lisänä on pääomatulojen kuntaverottomuus, näitä verottomia
pääomatuloisia on pelkästään Tuusulassakin jo n. 9500, arvioikaa
kuinka paljon koko maassa.
Ja lisäksi maamme eliitin sopimat, toisten EU maiden puolesta maksamat
jäsenmaksut 2,4 miljardia euroa, oman 1,7 miljardin euron +
asehankintoihin menevät 2,8 miljardia euroa.
Nämä lukemat kertovat kiistatta sen, että rahaa kyllä maassamme on. Johtavat
puolueet - poliittinen eliitti, jakaa sen väärin - pois kansan ja
maamme hyvinvoinnista.
lauantai 25. lokakuuta 2014
Tuusulassakin irtisanotaan, leikataan irtisanotaan - väkeä ja palveluja !
Härski ja hävytön leikkauslinja jatkuu, myös Tuusulassa. Ja en epäile
yhtään, etteikö jatkuisi, jo aikaisempienkin linjauksien
"siivittämänä". Yksikään valtuutettu tai kunnanhallituksen jäsen, ei
ole vastustanut leikkauksia kunnan palveluihin. Ja nyt osoitetaan ovea
useille kuntaduunareille, joko hetkeksi (lomautus) tai hyvästi
(irtisanominen).
On järkyttävää nähdä päättävien puolueiden yksimieleisyys, niin maan
hallituksessa, kuin kuntatasolla - väärästä talouspolitiikasta. Ja
käsittämätön luulo, että leikkaamalla ja karsimalla kaikkea,
peruspalveluista alkaen synnytys -sairaaloista - vanhustenhoitoon ja
kaikkiin tältä väliltä.
Ilahduttavaa on nähdä se, että tämän noudatettu kokoomusjohtoinen
leikkauslinja on saanut yhä useampia, myös kotimaisiakin
arvostelijoita (Korkman). Muistutan, että myös Paul Krugman,
Nobelisti taloustieteessä vuodelta 2008 on arvostellut maamme
leikkauspolitiikkaamme.
Maan tilanne on, sitoutumisesta EU:n määräämään talouspolitiikkaan.
Tämä on lopettanut oman kotimaan talouspolitiikan, sekä kotimaisen
kysynnän, koska
edellämainitut leikkaukset kohdistuvat juuri kansan ostovoimaan, kun
sitä ole jatkuvien leikkausten takia. Yli 10 000 työopaikkaa lopetettu
viimmeisen 8 kk aikana ja sama suunta jatkuu.
Ja kunnilta hallitus on vienyt/tai vie vuoteen 2017 yli 7 miljardia
euroa. Nämä on hallitus pääasiassa vienyt kuntien peruspalveluiden
valtionosuuksista, joiden hoitamisesta lakimääräisesti päätetty.
"Velkavaletta" hallitus käyttää syynä leikkaamiseen, vaikka syy tilaan
on hallituksen itsensä. Koska kunnat on pakotettu lainaamaan
toimintansa ylläpitämiseen yksityispankeilta, koska valtionosuuksia ei
makseta ja ns. julkisen talouden valtionvelka kasvaa ja tällä
"itserakennetulla" perusteella tehdään vain yhä lisää leikkauksia.
Yksityinen velka yritysten kanssa bkt:ta on +300%. Eli 204 miljardia euroa
, mutta eipä ole näkynyt yritysten tukien
karsimisia, mm. yhteisöveron korotuksia tai rikkaidenkin pääomatulojen
verotusta kunnalle, tai progressiivisen verotuksen käyttöönottoa miksi
näin ?
Tuusulan valtapuolueet valtuuttettuineen tukevat kyllä "hövelisti"
tukimaksuilla 540 000 euroa ulkomaista terveysalan toimijaa Kiljavalla
ja suostuvat ylihintaisiin hoitopalkkioihin, noin 40 hoidetusta
kuntalaisesta noin 1 miljoona euroa ja lisäksi maksavat sakkomaksua 33
000 euroa tyhjistä käyttämättömistä vuoteista.
Tämä tuhon tien noudattaminen ja kansalaisten kurittaminen on
vastuutonta valehtelua, ettei ole rahaa ja vastenmielistä, kun rahaa
on, sitä jaetaan EU:n jäsenmaksuihin 2,4 miljardia euroa ja vielä oman
jäsenmaksun 1700 miljoonan lisäksi. Ja kansantaloudesta on pois myös
aseisiin menevät 2800 miljoonaa euroa.
yhtään, etteikö jatkuisi, jo aikaisempienkin linjauksien
"siivittämänä". Yksikään valtuutettu tai kunnanhallituksen jäsen, ei
ole vastustanut leikkauksia kunnan palveluihin. Ja nyt osoitetaan ovea
useille kuntaduunareille, joko hetkeksi (lomautus) tai hyvästi
(irtisanominen).
On järkyttävää nähdä päättävien puolueiden yksimieleisyys, niin maan
hallituksessa, kuin kuntatasolla - väärästä talouspolitiikasta. Ja
käsittämätön luulo, että leikkaamalla ja karsimalla kaikkea,
peruspalveluista alkaen synnytys -sairaaloista - vanhustenhoitoon ja
kaikkiin tältä väliltä.
Ilahduttavaa on nähdä se, että tämän noudatettu kokoomusjohtoinen
leikkauslinja on saanut yhä useampia, myös kotimaisiakin
arvostelijoita (Korkman). Muistutan, että myös Paul Krugman,
Nobelisti taloustieteessä vuodelta 2008 on arvostellut maamme
leikkauspolitiikkaamme.
Maan tilanne on, sitoutumisesta EU:n määräämään talouspolitiikkaan.
Tämä on lopettanut oman kotimaan talouspolitiikan, sekä kotimaisen
kysynnän, koska
edellämainitut leikkaukset kohdistuvat juuri kansan ostovoimaan, kun
sitä ole jatkuvien leikkausten takia. Yli 10 000 työopaikkaa lopetettu
viimmeisen 8 kk aikana ja sama suunta jatkuu.
Ja kunnilta hallitus on vienyt/tai vie vuoteen 2017 yli 7 miljardia
euroa. Nämä on hallitus pääasiassa vienyt kuntien peruspalveluiden
valtionosuuksista, joiden hoitamisesta lakimääräisesti päätetty.
"Velkavaletta" hallitus käyttää syynä leikkaamiseen, vaikka syy tilaan
on hallituksen itsensä. Koska kunnat on pakotettu lainaamaan
toimintansa ylläpitämiseen yksityispankeilta, koska valtionosuuksia ei
makseta ja ns. julkisen talouden valtionvelka kasvaa ja tällä
"itserakennetulla" perusteella tehdään vain yhä lisää leikkauksia.
Yksityinen velka yritysten kanssa bkt:ta on +300%. Eli 204 miljardia euroa
, mutta eipä ole näkynyt yritysten tukien
karsimisia, mm. yhteisöveron korotuksia tai rikkaidenkin pääomatulojen
verotusta kunnalle, tai progressiivisen verotuksen käyttöönottoa miksi
näin ?
Tuusulan valtapuolueet valtuuttettuineen tukevat kyllä "hövelisti"
tukimaksuilla 540 000 euroa ulkomaista terveysalan toimijaa Kiljavalla
ja suostuvat ylihintaisiin hoitopalkkioihin, noin 40 hoidetusta
kuntalaisesta noin 1 miljoona euroa ja lisäksi maksavat sakkomaksua 33
000 euroa tyhjistä käyttämättömistä vuoteista.
Tämä tuhon tien noudattaminen ja kansalaisten kurittaminen on
vastuutonta valehtelua, ettei ole rahaa ja vastenmielistä, kun rahaa
on, sitä jaetaan EU:n jäsenmaksuihin 2,4 miljardia euroa ja vielä oman
jäsenmaksun 1700 miljoonan lisäksi. Ja kansantaloudesta on pois myös
aseisiin menevät 2800 miljoonaa euroa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)