Nyt tämä uusi aluevaali "himmeli" Ei tuo eikä tuo turvaa ja hoitoa, vaan yhä vähemmän kuntalaiselle terveyspalveluja, mutta on kallis ja epädemokraattinen!
keskiviikko 4. joulukuuta 2019
Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" t...
Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" t...: Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" takana Juha Sipilä on tehnyt paluun politiikan eturintamaan. Rinteen erotta...
Kepun takapirut Rinteen "luottamuspula syytteen" takana
Juha Sipilä on tehnyt paluun politiikan
eturintamaan. Rinteen erottaminen oli hänelle monella tapaa tilien
tasaamisen paikka. Ennen kaikkea se oli välttämätön teko Suomen
kurjuutta kärsivän miljonääriväestön hyväksi.
Sipilän asenne tuli hänen pääministerikautensa aikana kaikille selväksi. Vallitseva poliittinen linja oli se, että miljonäärien etua puolustettiin. Yhteiset rahat pyrittiin päättäväisesti kahmimaan yksityisiin taskuihin, työntekijöiden tilannetta heikennettiin niin työajan, ehtojen kuin palkkojenkin suhteen niin paljon kuin suinkin pystyttiin ja kehdattiin. Tietenkin myös peruspalveluita ja sosiaaliturvaa pyrittiin romuttamaan. Miljonäärinäkökulmasta peruspalvelut ovat tarpeettomia lisäkuluja laiskojen hyysäämistä, jotka pahimmillaan antavat ihmisille mahdollisuuden valita millä ehdoilla he tekevät työtä.
Ei ole yllättävää, että Sipilä hermostui juuri nyt kun demareilla oli pientä yritystä kääntää pelilautaa työmarkkinoilla hiukan työntekijälle edullisempaan asentoon. Tulossa on kova lakkokevät TES-neuvottelujen edetessä ja sen ensimmäiset taistelut ovat juuri käynnistymässä. Jos tässä kohtaa hallitus olisi antanut signaalin, että se tukee työntekijöitä, olisi EK:n (miljonäärien) vaatimus 0,5 prosentin palkkalinjasta vakavasti vaarantunut.
Kun pelissä olivat sijoittajatovereiden varat, ei Sipilä voinut jäädä toimettomana tätä hätää katsomaan. Hän tarttui puhelimeen ja alkoi soitella. Taisteluparikseen hän sai rekrytoitua myös Petteri Orpon, jonka kanssa heillä oli takana kaunis molempia hyödyttänyt kausi suomalaisen pääoman puolustamisessa. Kun suomalaisen pääoman etu sitä vaati, eivät Sipilä ja Orpo miettineet kahdesti vaan ryntäsivät taisteluun. Onneksi myös media oli edelleen pysynyt tiukasti ruoudussa ja myötämielisenä pääoman kohtuuttomille ja loputtomille vaatimuksille.
Tarkkaavainen lukija on tässä vaiheessa ehkä huomannut sarkastisen sävyn tekstissäni. Tämä ei ole sattumaa, vaan jonkilainen defenssi, jolla yritän pehmentää sitä vastenmielistä totuutta, että meillä Suomessa on tällä hetkellä tilanne, jossa pystytään pysäyttämään alkuunsa kaikki toiminta pääoman ja työn välisen tulonjaon muuttamiseksi edes piirun vertaa oikeudenmukaisemmaksi. Tämä on oikeasti kylmäävää.
Tästäkin huolimatta on tärkeää muistaa, että Postin taistelu työntekijöiden palkoista lopulta voitettiin. On muistettava, että siitä huolimatta mitä miljonäärimme haluavat, ovat heidänkin omaisuutensa ja tulonsa kiinni työntekijöistä. Jos me emme suostu tekemään töitä millä tahansa ehdoilla ja olemme valmiita taistelemaan, me voimme saavuttaa lisää tärkeitä voittoja. Ei anneta tämän takaiskun viedä voimaa tulevista lakoista, ei tyydytä nollalinjaan tai edes siihen EK:n 0,5-linjaan. Nyt on mahdollisuus paljon isompaan palaan kakusta ja juuri sitä Sipilä miljonäärikavereineen pelkää. Tehdään parhaamme, että se pelko ei ole turhaa. (Lainattu Tiedonantaja lehdestä 4.12.2019)
Sipilän asenne tuli hänen pääministerikautensa aikana kaikille selväksi. Vallitseva poliittinen linja oli se, että miljonäärien etua puolustettiin. Yhteiset rahat pyrittiin päättäväisesti kahmimaan yksityisiin taskuihin, työntekijöiden tilannetta heikennettiin niin työajan, ehtojen kuin palkkojenkin suhteen niin paljon kuin suinkin pystyttiin ja kehdattiin. Tietenkin myös peruspalveluita ja sosiaaliturvaa pyrittiin romuttamaan. Miljonäärinäkökulmasta peruspalvelut ovat tarpeettomia lisäkuluja laiskojen hyysäämistä, jotka pahimmillaan antavat ihmisille mahdollisuuden valita millä ehdoilla he tekevät työtä.
Ei ole yllättävää, että Sipilä hermostui juuri nyt kun demareilla oli pientä yritystä kääntää pelilautaa työmarkkinoilla hiukan työntekijälle edullisempaan asentoon. Tulossa on kova lakkokevät TES-neuvottelujen edetessä ja sen ensimmäiset taistelut ovat juuri käynnistymässä. Jos tässä kohtaa hallitus olisi antanut signaalin, että se tukee työntekijöitä, olisi EK:n (miljonäärien) vaatimus 0,5 prosentin palkkalinjasta vakavasti vaarantunut.
Kun pelissä olivat sijoittajatovereiden varat, ei Sipilä voinut jäädä toimettomana tätä hätää katsomaan. Hän tarttui puhelimeen ja alkoi soitella. Taisteluparikseen hän sai rekrytoitua myös Petteri Orpon, jonka kanssa heillä oli takana kaunis molempia hyödyttänyt kausi suomalaisen pääoman puolustamisessa. Kun suomalaisen pääoman etu sitä vaati, eivät Sipilä ja Orpo miettineet kahdesti vaan ryntäsivät taisteluun. Onneksi myös media oli edelleen pysynyt tiukasti ruoudussa ja myötämielisenä pääoman kohtuuttomille ja loputtomille vaatimuksille.
Tarkkaavainen lukija on tässä vaiheessa ehkä huomannut sarkastisen sävyn tekstissäni. Tämä ei ole sattumaa, vaan jonkilainen defenssi, jolla yritän pehmentää sitä vastenmielistä totuutta, että meillä Suomessa on tällä hetkellä tilanne, jossa pystytään pysäyttämään alkuunsa kaikki toiminta pääoman ja työn välisen tulonjaon muuttamiseksi edes piirun vertaa oikeudenmukaisemmaksi. Tämä on oikeasti kylmäävää.
Tästäkin huolimatta on tärkeää muistaa, että Postin taistelu työntekijöiden palkoista lopulta voitettiin. On muistettava, että siitä huolimatta mitä miljonäärimme haluavat, ovat heidänkin omaisuutensa ja tulonsa kiinni työntekijöistä. Jos me emme suostu tekemään töitä millä tahansa ehdoilla ja olemme valmiita taistelemaan, me voimme saavuttaa lisää tärkeitä voittoja. Ei anneta tämän takaiskun viedä voimaa tulevista lakoista, ei tyydytä nollalinjaan tai edes siihen EK:n 0,5-linjaan. Nyt on mahdollisuus paljon isompaan palaan kakusta ja juuri sitä Sipilä miljonäärikavereineen pelkää. Tehdään parhaamme, että se pelko ei ole turhaa. (Lainattu Tiedonantaja lehdestä 4.12.2019)
perjantai 15. marraskuuta 2019
Ministeri sosialismin tiellä, ovat Rinteen hallituksen työväenpuolueet
Perustan kantani Rinteen hallituksen tekoihin, jotka osoittavat
varsinaisten uudistusten ja tarpeellisten sosiaalisten etuisuuksien
tekojen puuttuvan hallituksen toimenpide listalta.
Vaalilupauksien osoittautuminen ”vaihtoehtoiseksi” totuudeksi, niin eläkeläisille (leikkaavan indeksin pitäminen voimassa) kuin vanhustenhoidon hoitaja mitoituksessa, se ei korvaudu sillä, että puretaan Kikyä, jossa kyseisten työväenpuolueiden johtamat ammattiliittojen pomot olivat mukana sopimassa, tätä liki miljardin euron lisäkustannusta työläisille.
Militarismiin eli hävittäjiin ilmassa/vesillä elinkaarimallilla (30 vuotta) 30 - 50 miljardin meno, alkaen määrärahalla jo ensi vuodesta. Tuet yrityksille ovat edelleen mittavat vaalipuheista huolimatta ja sitoutuminen EU:n talouspolitiikkaan vähentää entisestään työllisyyttä ja ostokykyä kansalaisilta maassamme.
Vielä ”ministeri-sosialismiin” nimittelyyni, Saksassa jo Frankfurtin julistuksessa 1951 Sosiaalidemokraatit rupesivat hallitusyhteistyöhön oikeiston kanssa ja unohtivat peri-aatteensa saksassa.
Vaalilupauksien osoittautuminen ”vaihtoehtoiseksi” totuudeksi, niin eläkeläisille (leikkaavan indeksin pitäminen voimassa) kuin vanhustenhoidon hoitaja mitoituksessa, se ei korvaudu sillä, että puretaan Kikyä, jossa kyseisten työväenpuolueiden johtamat ammattiliittojen pomot olivat mukana sopimassa, tätä liki miljardin euron lisäkustannusta työläisille.
Militarismiin eli hävittäjiin ilmassa/vesillä elinkaarimallilla (30 vuotta) 30 - 50 miljardin meno, alkaen määrärahalla jo ensi vuodesta. Tuet yrityksille ovat edelleen mittavat vaalipuheista huolimatta ja sitoutuminen EU:n talouspolitiikkaan vähentää entisestään työllisyyttä ja ostokykyä kansalaisilta maassamme.
Vielä ”ministeri-sosialismiin” nimittelyyni, Saksassa jo Frankfurtin julistuksessa 1951 Sosiaalidemokraatit rupesivat hallitusyhteistyöhön oikeiston kanssa ja unohtivat peri-aatteensa saksassa.
Mutta Tanner oli suomessa jo aiemmin tehnyt valkoisen suomen
porvariston kanssa yhteistyötä (1918-1919) heti sisällisodan jälkeen,
erityisillä järjestelyillä tämä "tuomari" Tanner sai luvan perustaa
uuden Sdp toimimaan ja entisen Työmies-lehdenkin ilmestymään uudella
nimellä ja luokkasopu sisällöllä, niin suuri "sovinto" oli, että Työväentalotkin palautettiin "uudelle" Tannerin hallitsemalle/johtamalle Sdp:lle!
Vasemmistoliiton toimintaa/halua
hallitukseen en ymmärrä. Ilmeisesti heille on Sdp tehnyt tarjouksen,
josta he eivät "voineet" kieltäytyä.
maanantai 4. marraskuuta 2019

Mikko Airikka / Yle
Professori
on huolissaan kehityksestä, jossa nykyinen verotus kannustaa rikkaita
kasvattamaan pääomia eikä investoimaan vaikkapa uusiin laitteisiin tai
tuotteisiin.
– Se suosii sijoittamista varsinaisen liiketoiminnan kannalta toisarvoisiin asioihin, kuten kiinteistöihin ja arvopapereihin.
Tähän on kiinnitetty huomiota muun muassa valtiovarainministeriön verotyöryhmissä (siirryt toiseen palveluun). Investointiaste on entisestään laskenut viime vuosina Suomessa.
Mielipide:
Ja koska tiedämme, maamme verotuksesta ja sen säätämisestä lailla on täysin eduskunnan toimivallan käsissä on ei-hyväksyttävää tämä rikkaiden jatkuva "hyysääminen".
Jori Porspakka
torstai 31. lokakuuta 2019
Tänään oli paikallislehdessä (K-U 31.10-19) taitelija MAKEN pilapiiros Keski-Uudenmaan sotesta, josta tulee esiin se kuntayhtymän hillitön rahantarve, noin 600 miljoonaa €.
Kaikkein oleellisinta asiassa on se, että Keusotella ei tosiaan ole mitään suunnitelmia omien lääkärien ja hoitajien lisäämisestä. Näin siis siitä huolimatta, että yhtymähallituksen mukaan: "Resurssien näkökulmasta palvelun painopisteen siirtäminen yleislääkäritasoiselle vastaanotolle ja palvelutarpeen kasvu tarkoittaa 23 lääkärin ja hoitajan lisäystä tai 5 milj. euron bruttokustannuskasvua 2025 mennessä omassa toiminnassa, jotta saatavuus säilyisi nykyisellä tasolla."
Hyvinkään kaupunginvaltuutettu Olli Savela
sunnuntai 27. lokakuuta 2019
Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Suomen maksut unionille nousivatMeille väitetään, ...
Ei suurkuntia. Kyllä nykykunnille ja lähipalveluille: Suomen maksut unionille nousivatMeille väitetään, ...: Suomen maksut unionille nousivat Meille väitetään, että suomalaiset maksavat "vain" 105 € vuosittain jäsenyydestään EU:lle...
Suomen maksut unionille nousivat
Meille väitetään, että suomalaiset maksavat "vain" 105 € vuosittain jäsenyydestään EU:lle.
Tämä on "vaihtoehtoista totuutta" Koska maksamme myös tullitulomme ja muita maksuja
EU:lle, vain 20,23% jää maahamme, lisäksi on myös muita toisten maiden
puolesta maksettuja jäsenmaksuja.
Maamme poliitikot (lähinnä
oikeistopuolueet) halusivat "hinnalla millä hyvänsä" pääsyä EU:hun.
Viime vuonna Suomi keräsi EU:n puolesta 173 miljoonaa euroa tulleja ja sokerimaksuja, jotka tilitetään suoraan unionille. Tästä vain 35 miljoonaa euroa tuloutettiin valtion talousarvioon kantopalkkiona.
Eli vain 20,23% tullimaksuista jäi maahamme. Nämä EU:n maksut huonontavat valtiomme hyvinvointipalvelujamme sekä haittaavat maamme yhteiskunnallista kehitystä kansalaisten tarpeisiin.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)